Rescue Vlissingen: Ervaringen, opmerkingen en verhalen...

Auteur Topic: Rescue Vlissingen: Ervaringen, opmerkingen en verhalen...  (gelezen 14559 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #30 Gepost op: 17 augustus 2006, 13:07:13
Maar goed, hier mijn verhaal. Ik zal het kort houden.

Om 7.30 uur arriveer ik bij jorrin, een bakje koffie gedronken en gewacht op de andere die mee zouden rijden. De auto zit vol geladen met koffers en tassen. Jorrin begint te rijden en krijgt gelijk al ruzie met de tom tom, die zegt dat ze om moet keren. Na deze goede poging doen wij een poging om het dorp uit te komen. Helaas nog geen twee honderd meter verder op moeten we terug, even iets ophalen.  ;D tja kan gebeuren, beter nu dan in vlissingen erachter komen.  ;D
In de auto is het gezellig. We hebben veel plezier. Jorrin bereidt michiel erop voor dat hij nat gaat worden en hij houdt wijzelijk zijn mond.

In vlissingen aangekomen is het even zoeken naar de stand die wij voor de lotus krijgen, maar helaas geen stand te vinden voor ons. Nog maar een rondje rijden, de tweede poging, ook niets.  :-\ Dan maar bellen, en zie, alles wordt geregeld en wij kunnen onze stand inrichten.
We leggen wat foto's neer van oefeningen en letsels die de mensen in kunnen kijken.
Af en toe even een rondje lopen, tenslotte wil ik ook wat zien. Mijn collega's staan er ook met drie hap auto's, ja ook de nieuwe toureg. Ik stelde mijn collega al voor om die toureg terug te brengen en verzin ter plekke een verhaal, maar hij trapt er niet in.  :-[

's middag wordt het druk aan onze stand. Met een aantal lotussen zijn wij bezig met het grimeren van wonden. Dan komen er kinderen eraan en ook die krijgen een wondje op hun hand. Ik ben druk hier mee bezig. Jorrin en michiel gaan een kleine demo geven voor onze stand. En ik ben alleen maar aan het grimeren. De één na de andere wil een wond hebben. Op een bepaald moment vraag ik aan een jongen of hij niet naar school moet. Eigenlijk wel, maar zijn hele klas staat hier en iedereen wil een wond.  :-X
Tussen de bedrijven door even eten en wat drinken. Ook de demo's op het strand tussen door bekijken, veel heb ik helaas niet gezien. Ineens komt jorrin met de mededeling dat wij ons moeten voorbereiden voor onze oefening. Dus gauw omkleden, grimeren en dan ...... ja het water in.
Jorrin en ik gaan voordat wij de reddingsboot ingaan, het water in, tenslotte moeten wij uit zee gevist zijn, dus moeten wij nat zijn. Nou nat waren wij. Om van de reddingsboot op de grote boot te klimmen viel nog niet mee, maar de stuurmanskunst van de stuurman was goed en iedereen stapte vrij snel aan boord.
Daar kregen wij een reddingsvest aan en was het weer wachten op de reddingsboot die ons naar de wal zal brengen.
Jorrin, michiel en ik gaan met z'n drieën. Op het strand aangekomen was het even wachten op het ambulance personeel, ze wilden duidelijk geen natte voeten hebben.
We kregen direkt een T3 op geplakt.  :-\ Jammer dit was verkeerd gegokt heren. Maar daar kwamen zij nog wel achter. Vrij snel naar mijn gevoel was het alweer afgelopen.
Met z'n drieën nog even het water in om al het zand eraf te spoelen en michiel werdt geholpen om toch maar helemaal nat te worden. Hierna vlug omkleden, de stand opruimen en op zoek naar een restaurant om even iets te eten.
Om 24.00 uur kwam ik moe thuis aan. Had geen puf meer om op het forum nog even vlug iets te lezen. Dus maar gelijk het bed opgezocht.
Maar ik kan zeggen, het was een heel gezellig dag en heb ervan genoten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 17 augustus 2006, 13:27:02
Maar goed, hier mijn verhaal. Ik zal het kort houden.


We leggen wat foto's neer van oefeningen en letsels die de mensen in kunnen kijken.


''Kijk eens mam, die zijn been is er afgerukt. Onee kijk de botten steken er uit''

Ik hoorde daar een hoop stoere kinderen die volgens mij niet door hadden dat het nep was. Des te beter jullie het werk doen  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #32 Gepost op: 17 augustus 2006, 13:50:29
Maar goed, hier mijn verhaal. Ik zal het kort houden.

Jorrin begint te rijden en krijgt gelijk al ruzie met de tom tom, die zegt dat ze om moet keren.

Helaas nog geen twee honderd meter verder op moeten we terug, even iets ophalen.

En TomTom zei nog: keer om, keer om! Hij wist het gewoon! >:(


Marij

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 17 augustus 2006, 14:01:44
Jullie vragen er zo onderhand wel om hoor.... ???

WAT VALT ER GEHEIM TE HOUDEN  ---

Beloofd is beloofd  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X


The Chief

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Geen mooier weer dan brand-weer
Reactie #34 Gepost op: 17 augustus 2006, 14:05:46
Recept:

1. neem een clubje knotsgekke lotussen
2. Grimeer een leuk hoofdwondje
3. zoek de dichtstbijzijnde stoeprand
4. Doe net alsof het slachtoffer (Michiel dus, who else :D) verschrikkelijk zielig is
5. wacht tot er heel veel mensen eronheen staan
6. ga dan weer snel achter de stand van de Lotus staan
7.wacht tot Pieter, Edwin en de collega's van het Vlaamse Kruis snelwandelend op zoek gaan naar die gewonde persoon.

Dit werkt dus ook bij : politie-agenten
                                parkeer-, en verkeersregelaars
                                ambu-bemanningen

Wacht maar over twee jaar,  we'll be back   ;)

(als Pieter dat tenminste nog aandurft  ;D)

Greetz,
The Chief


o ja Jorrin, Ik krijg al steekpenningen aangeboden om jouw geheim te verklappen. Als ik woensdag met een nieuwe auto naar de lotus kom dan ben ik gezwicht.......


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #35 Gepost op: 17 augustus 2006, 14:11:28
Wacht maar over twee jaar,  we'll be back   ;)

(als Pieter dat tenminste nog aandurft  ;D)


We dagen 'm nu alvast uit. ;)


o ja Jorrin, Ik krijg al steekpenningen aangeboden om jouw geheim te verklappen. Als ik woensdag met een nieuwe auto naar de lotus kom dan ben ik gezwicht.......


Daag MIJ maar liever niet uit. ::)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:03:16
En TomTom zei nog: keer om, keer om! Hij wist het gewoon! >:(

Maar al met al, 's avonds op de terug reis, heb je keurig naar hem geluisterd.  ;D
Je leert het wel.  ;D


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #37 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:15:24
over 2 jaar kom ik wel dit jaar in oostenrijk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2006, 16:27:56
Zeer geslaagde dag,goed georganiseerd en lekker veel demo's!

Ook wel een groot aantal forummers tegen gekomen,leuk om iedereen weer even te zien!

Foto's volgen na de vakantie!
  Ta


Lifeliner

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2006, 19:30:40
Hey allemaal :),

Dit jaar was Rescue Vlissingen echt top. hier een soort dag verslag:

Vandaag vroeg bed uit gegaan om rond half 10 samen met Jeffrey de trein te kunnen pakken naar Vlissingen. Eenmaal bij het evenement hebben we de 1e heli zien landen en later de andere 2 ook nog. Even gewacht tot Roland, Dennie en Joris er waren en op naar het spectakel. Als eerst beetje de stands afgelopen om te kijken wie er allemaal aanwezig waren. Ondertussen een weddenschap met Joris aan gegaan wie de meeste mooie meiden op de foto kon zetten. ( hij zegt dat hij gewonnen heeft maar dat moet nog blijken;) ) Maar het was ook niet moeilijk om mooie meiden daar te vinden.. er lopen er genoeg in Zeeland!!. Flink aantal leuke foto's geschoten van de heli's die hun kunsten boven zee lieten zien aan het publiek. Ook een leuk gesprek gehad met onze collega Reddingsbrigade van Vlissingen. Rond 17:00 me eige gemeld bij de opkomstplek voor de lotussen die mee deden voor de eind demo. Ons werd verteld dat we op de KNRM boot moesten stappen die ons naar het rampen schip zou brengen. Maar er werd niet bij verteld dat we eerst tot onze middel door het water moesten lopen  ;D :DJoris had het weer gefixt om mee te kunnen op de boot van de KNRM. Nadat we een natte broek gehaald hadden en veilig op de boot stonden zijn we naar het rampenschip gevaren en daar over gestapt. Toen vielen de eerste klappen en een dikke steekvlam van ongeveer 5 meter op het schip. Toen begon ons spelletje. Lekker hard roepen naar de toegesnelde KNRM boten dat we van het schip af wouden en zo paniekerig mogelijk doen. Nadat we veilig terug aan het strand waren gezet stond er een compleet rampen team om ons op te vangen. Veel slachtoffers kregen een stikkertje 2 op hun borst geplakt. ik was zelf bewusteloos en kreeg stikker 1  8) Wat ze met me gedaan hebben heb ik niet echt mee gekregen. ik had me ogen dicht en voelde alleen maar dat ze aan me zaten te plukken enz. Aan het eind mocht ik gelukkig mijn ogen weer open doen  ;D Deze demo was ook net als de rest ZEER geslaagd  8)

Na het omkleden snel naar de BBQ.. Dat was super gezellig  :) Vooral met onze belgische collega's. het eten was ook heerlijk. ( Christian mijn complimenten voor het eten!!  ;D ) na het eten nog lekker wat bij gepraat over allerei dingen. Roland, Jeffrey en ik zouden terug gaan met de trein dus vonden het tijd om terug te gaan voor onze laatste trein vertrok. Maar eerst wachte er ons een andere tegen slag.. onze bus gemist.. Daarom geinformeerd hoelaat de laatste trein vertrok en dat was 15 min later. Als we zouden gaan lopen naar het station waren we nog 45 min onderweg. Dus we zaten met een probleem.. hoe komen we thuis  :-\ Gelukkig hebben we een mooie oplossing gevonden en zijn we voor € 90.- terug naar huis gebracht. om vervolgens ons bed in te duiken..

Foto's van de dag volgen nog!!

Stephan