Rescue Vlissingen: Ervaringen, opmerkingen en verhalen...

Auteur Topic: Rescue Vlissingen: Ervaringen, opmerkingen en verhalen...  (gelezen 14557 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2006, 20:36:57
Hier dan mijn verhaal. Om even voor 08.00 uur vertrok ik vanaf onze post richting Rotterdam Schiedam om daar SEH zustertje op te halen. Na even een bakkie gedaan te hebben vervolgden we onze weg richting Vlissingen. We reden binnendoor via de Zeelandbrug. In kilometers minder, maar veel 80 km/u wegen en vrachtverkeer/vakantieverkeer waardoor het helaas niet opschoot. Het laatste stukje A58 echter weer wat tijd goedgemaakt, maar dat bleek voor niets toen bij het binnenrijden van Vlissingen de brug openstond. En ze hadden volgens mij net alle boten van een dag of drie opgespaard ;). Hierdoor haalde ik de deadline van11.00 uur net niet. Vervolgens was het nog even zoeken naar de juiste plek voor de ambu, want ik had blijkbaar niet goed geluisterd naar de aanwijzingen waardoor ik even verkeerd zat. Even een kleine verkeerschaos georganiseerd door te keren en daarna met behulp van Karim naar de juiste plek gereden waar ik werd opgevangen door Edwin die een mooie plek voor de auto had tussen de Chevy uit Eindhoven en de Opel Movano van de Belgische collega's.
Vervolgens zijn we eerst naar de landinsgplek van de heli's gelopen waar ik een paar mooie plaatjes heb geschoten van de landende AB412 uit Leeuwarden en de prachtige Sea King uit Belgie. Intussen waren we ook al diverse forumleden en andere bekenden tegengekomen. Nadat de Sea King weer opgestegen was voor de opening van het festijn ben ik terug gegaan naar de ambulance. Hier heb ik verder het grootste deel van de dag doorgebracht. Ik had grote plannen om veel foto's te gaan maken van alle demo's en voertuigen, maar de aanloop bij de auto was dermate groot dat ik daar niet aan toe ben gekomen. Niet erg overigens; daar kwam ik voor en ik vind het bijzonder leuk om uitleg en informatie te geven over mijn beroep en het materiaal waar we mee werken. Ik heb de hele dag door veel belangstellenden bij de auto gehad, varierend van kinderen tot collega's uit diverse regio's. Hoogtepunten waren toch wel de keren dat de sirenes en zwaailichten aangingen, met als topper het 'blaasconcert' dat we om 16.15 gaven met zijn allen ;D. Een leuk gesprek heb ik gehad met Pim Palthe, de eigenaar van de witte lage Mercedes. Een prachtige wagen, en ik wens Pim heel veel succes met het verder opknappen van deze klassieker. Ook was het erg gezellig met de collegás uit Eindhoven en Zeeland die zelfs nog een 'no play' inzet hebben gedaan. Ikzelf heb een klein meisje geholpen wat mogelijk ergens had ingestaan, maar gelukkig viel dat erg mee.

Tussendoor toch nog even kans gezien om de boulevard af te lopen (stom stom stom zonder fototoestel) en een mooi ambulancemodelletje 'gescoord' bij de stand van Medisol. Ook de catering was voor ons bijzonder goed in orde. De hele dag konden we broodjes, snoep en drinken pakken wat we wilden bij het Rode Kruis. Wat dat betreft een hele grote pluim aan de organisatie. Tegen 17.30 zijn we een restaurantje op gaan zoeken omdat we uiterlijk om 20.00 uur weer weg moesten i.v.m. het weer in dienst gaan van mijn ambu om 23.00 uur. Toen we om 19.45 uur weer bij de ambu waren bleek dat de boulevard praktisch leeg was; er werd nog een demo gegeven door een heli, maar vrijwel alle ambulancevoertuigen waren al weg. Voor mij de perfecte gelegenheid om de ambulance even mooi bij het water te zetten en een paar (voor ons) unieke plaatjes te schieten. Daarna was het echt de hoogste tijd en na de boulevard en het nog aanwezige publiek een laatste groet gebracht te hebben met de sirenes en zwaailichten vertrokken we weer met bestemming Rotterdam Schiedam. De terugreis verliep voorspoedig (op een giga hoosbui bij Rotterdam na) en om 22.40 zette ik de auto afgetankt en wel weer in de garage. Nog even gauw het massaal aanwezige Vlissingse strandzand eruit geveegd en vervolgens de auto weer overgedragen aan de nachtdienst. Ondanks het vegen zullen we het zand waarschijnlijk voorlopig nog wel tegenkomen in allerlei kieren en gaten ;). Vervolgens gauw omgekleed en moe, maar voldaan weer huiswaarts gekeerd.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle gezelligheid. Pieter, Edwin en rest van de organisatie: het was super. Wat mij betreft zijn we er weer bij in 2008!


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #41 Gepost op: 17 augustus 2006, 20:57:32
Schiedam.....géén Rotterdam  ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 17 augustus 2006, 20:59:56
Schiedam.....géén Rotterdam  ;)

is veranderd ;D


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2006, 21:08:57
ehhh...de mijne.....qua vervoer zie hier boven.... :-*

en verders gezellig de dag al folderend rond delend door gebracht met Anneke en Ronald en flink wat afgekwekt en gekeken en gelachen!
Harstikke leuke dag en petje af voor de organisatie!

 ;)


Karim

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2006, 21:09:41
Ondanks het vegen zullen we het zand waarschijnlijk voorlopig nog wel tegenkomen in allerlei kieren en gaten  

Vervolgens gauw omgekleed en moe, maar voldaan weer huisarts gekeerd.


Jij had nog zoveel zand overal zitten dat je 'n huisarts nodig had ?  ;D


Bart S

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 17 augustus 2006, 21:21:58
Jij had nog zoveel zand overal zitten dat je 'n huisarts nodig had ?  ;D

Hmmmm..... volgens mij heeft mijn PC last van T9 ofzo ;D


Trauma tinuske

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 17 augustus 2006, 21:59:43
Hola iedereen, ik ben voor het eerst naar rescue vlissingen geweest het is me SUPER bevallen. Ik probeer er over 2 jaar weer bij te zijn.


ik vraag me eigenlijk af waarom het niet ieder jaar gehouden wordt?

grtz
MArtijn Beckers


Dopo-droog

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 17 augustus 2006, 23:09:34
kort verslagje
Vanuit axel half 8 naar de loods in schoondijke... verzamelpunt.. boten op de trekhaak en karren maar met die hap. er waren al 2 boten in het water in bresjes, dus we moesten 1tje meenemen. Toen in bresjes waren, meteen boten in het water gedaan.. alle spullen ingeladen, pakken aan en wij vaarden dus lekker op zee naar vlissingen. Ik zat op de 69, wij vaarden naast/mee met de flet, aldus 68.. brd ging al ver vooruit en hun waren op tijd en wij/ aldus de rest 3 min  telaat. Bitje gechilled en wat gegeten. Koffie gedronken. even rond gelopen. Kortom... ons eigen even vermaken. Toen instructies gehad en even ons ingedeeld.

paar mensen voor de rondvaart, paar mensen met de 69 en 2 mensen voor de brd.
Ons goed vermaakt en onze taken gedaan. Jammer genoeg en met spijt ging er iets mis met de 69 en moest terug naar bresjes, maar ja.. shit happends.. zo  De dag vloog voorbij. mijn collega's en ik hebben best wel veel rondvaarten gegeven en was wel gezellig. Demo's gekeken. Mooie helikopters voorbij zien vliegen.
 op een geven moment  moesten wij na alles weer vroeg vertrekken, wegens slecht weer op komst. indeling was:  2 op de 68, 2 op de brd... en de rest op de knrm boot van cadzand.. en ja... ik ging op de knrm... eerste keer en vond het een leuke ervaring om mee te varen. wij hadden nog een grote golf te pakken en vlogen volgens mij gewoon heel mooi over de golven.

mooi mooi mooi.. toen was op een gegeven moment alles weer in bresjes en wij moesten inladen.. een gouden tip. :p gebruik nooit een auto met een beperkte functie.. ..

nou.. toen op een gegeven moment waren wij weer in de loods.. boten schoonmaken en de spullen weer schoonmaken. Toen waren wij klaar, boten binnengezet en wij gingen naar huis.. hehe snel even nog warm gegeten en toen was ik zelf om 12:00 s'nachts thuis.. en ja.. ik was weer 5 uur later uit bed en de feeling om over 2 jaar weer mee te gaan...



kortom:
Rescue vlissingen was gewoon een en al vermaak.... de demo's waren echt super om naar te kijken... zat lekker op de voorste rij... veel actie gezien... mooie boten.... lekker druk.. soms iets te ... zeker bij onze boten voor de rondvaart..... ...


Dopo-droog

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 17 augustus 2006, 23:36:10
Hola iedereen, ik ben voor het eerst naar rescue vlissingen geweest het is me SUPER bevallen. Ik probeer er over 2 jaar weer bij te zijn.


ik vraag me eigenlijk af waarom het niet ieder jaar gehouden wordt?

grtz
MArtijn Beckers

Ze kunnen beter het over 2 dagen verspreiden..


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #49 Gepost op: 18 augustus 2006, 07:05:39
Dat gaat het best bewaarde geheim ooit worden. :-X :-[

Ik las het stuk op reddingsnet.nl van Rolanddeg en zag daar iets staan.... ::)
volgens mij heeft dat iets te maken met het geheim.... ::)

citaat
"Tip voor alle LOTUS-slachtoffers die ooit nog is meedoen aan een oefening op water: maak eerst je zakken leeg"

 ??? ??? ???
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R