Rescue Vlissingen: Ervaringen, opmerkingen en verhalen...

Auteur Topic: Rescue Vlissingen: Ervaringen, opmerkingen en verhalen...  (gelezen 14560 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

The Chief

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Geen mooier weer dan brand-weer
Reactie #50 Gepost op: 18 augustus 2006, 09:19:32
@ Sigmaatje,

Neem maar van mij aan dat dat NIET het grote geheim van Jorrin is.

Wel waren er passagiers die hun pieper/GSM/scanner/camera enz bij zich hadden en er niet op gerekend hadden dat de reddingboten een behoorlijke diepgang hebben (>80 cm)

Gelukkig geen lotussen, bij ons beperkte het zich tot een nat draaiboek (maar beter een draaiboek in het water gevallen dan de hele oefening).

Misschien dat over 2 jaar ook de Genie van de landmacht mee wil doen, dan kunnen ze mooi een steiger bouwen zodat we droog aan boord van de reddingboten kunnen  ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #51 Gepost op: 18 augustus 2006, 15:08:13
Tja dat draaiboek, heb je die nog droog gekregen. ?  ;D
Ennu dat geheim hè, dat blijf gewoon geheim.  ;D


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #52 Gepost op: 18 augustus 2006, 17:14:15
Zow hier een stukje van mij kant.
Dinsdag al met een vriendin richting Koudekerke vertrokken om daar een aantal dagen te overnachten, gezellig met de fiets en een iets te grote rugtas de trein in.... ach we zijn er gekomen zullen we maar zeggen!  ;)
Woensdag lekker rustig aan kunnen doen, had die nacht voor geen meter geslapen maar aangezien ik op fietsafstand van Vlissingen was ben ik tegen 10:30 op mijn gemakje naar Vlissingen gefietst alwaar ik al snel wat bekende tegen kwam, erg gezellig ondertussen met Gar@rd nog een cursus "Hoe wordt ik zeeziek gevolgd" Of was het nou "Overleven op zee?" De rest van de tijd alleen maar bezig geweest met mensen ontmoeten en toen ik dacht dat ik iedereen wel gezien had kwam ik weer wat bekende tegen.. Ondertussen nog even in medisol outfit gehesen om flyers uit te delen en tegen 16:30 gereed gemaakt voor de Grote demo. Lekker tot je middel in het water om bij de boot te komen die vervolgens veeeeel te langzaam richting de grote boot ging (al dacht Bianca daar anders over).  :P Op de boot nog wat mensen geholpen met hun zwemvest en verder gezellig afgewacht op wat komen ging. Om daarna weer over de zelfde weg door het water terug te keren.
Na een korte behandeling hebben we ons maar even omgekleed, dat zand gaat echt naar plekken....................

's avonds gezellig geBBQed (?) Dat was echt super gezellig mannen! (en de andere dames)!

Vervolgens ben ik tot vanmorgen in Koudekerke geweest en nu ga ik maar eens mijn foto's online zetten.
Nurse powerrrrr


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #53 Gepost op: 19 augustus 2006, 22:21:22
Mijn dag begon in Oosterhout (boven Breda)

Ik was daar twee weken met paps en mams op vakantie. 's ochtends rond een uur of 8 uit bed, helaas net te laat aangekomen voor de landing van de SAR-heli van de KLu.

Ohja, gelijk een puntje van kritiek voor de organisatie:
Volgende keer zou ik graag de bosjes gesnoeid zien, zodat de heli's ook goed te fotograferen zijn als ze op de grond staan :P

Maargoed,
ook ik heb een aantal forumleden gezien, zij mij waarschijnlijk ook, maarja, niemand weet wie ik ben, dus het was een feest van eenzijdige herkenning ;)

Dan zal ik dat ook gelijk maar kenbaar maken, ik was die jongen in de zwarte broek met grijs T-shirt met deze kop erbij:


Dan weet men voortaan ook wie er rondloopt.

Ik heb erg gelachen om de lotussen bij de GHor oefening, ook later toen ze zich gingen omkleden en ik in de Bourgondier zat te eten (het Lotus-kraampje stond voor dit restaurant). De eetlust werd me gelukkig niet ontnomen, dus had ik toch nog netjes m'n bordje leeg. Ik heb me er ook van kunnen weerhouden foto's daarvan te maken, ik denk dat ze zich liever op een andere manier terug zien :P
Bij de GHor oefening heb ik ook nog een keer heel boos naar Edwin Roelse gekeken toen die een foto van me maakte. Dit was niet gemeend hoor Edwin! Ik geloof alleen niet dat je dat door had ;D

Ik wil de mensen van de gele sector bedanken dat ze gingen kijken wie van hen de hardste sirene heeft, net toen ik voorlangs liep. Ik hoor ze nu nog af en toe :-\ Toch wint de loodsboot het :P

Karim, ook jij bedankt je de sirene even aanzette toen je langs me reed, bij plotseling hard geluid krijg ik altijd een soort stuiptreking ::)
Dat geldt ook voor de chauffeur van de nieuwe mitsubishi pajero van RedNed bij het verlaten van het strand :)

Het camerawerk was niet zo'n succes dit keer. Op de accupacks hield de camera het vrij lang vol. Een groter probleem was de ruimte op het kaartje, er stonden ook andere vakantiefoto's op. De accupacks waren op een gegeven moment leeg, daar had ik rekening mee gehouden. Helaas waren de nieuwe batterijen na ongeveer 3 minuten al op >:( Gelukkig had ik nog een tweede camaraatje, maar ja, met drie keer zoom krijg ik natuurlijk nooit de G-JSAR erop :'(

Genoeg gezeurd!

Het was een hele gave dag met alle credits voor de organisatie en de deelnemers! Ik heb me prima vermaakt en ik vond het leuk om allerlei bijzondere voertuigen te zien, zoals de E-one, Toyota Landcruiser van de KMar, VC RedNed, boot van Rijkswatersaat, Mobiele EHBO-post van GHor Brabant, diverse heli's, materiaal van het Vlaamse Kruis, Quad van de RB en ga zo maar door. Ik zou graag in de toekomst m'n steentje bij willen dragen!

Moe, maar voldaan keerden we weer terug naar Oosterhout.

Tot over twee jaar!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #54 Gepost op: 19 augustus 2006, 22:55:13
Uuhhh, lotussen omkleden bij het lotus standje ?  ???

Volgens mij hebben de meeste lotussen zich in de zeevaart school omgekleed.
Maar ik ben toch een beetje nieuwsgierig, wie waren het .  ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #55 Gepost op: 19 augustus 2006, 23:18:51
Iemand met een kapot oog.

Dan weet je genoeg denk ik ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #56 Gepost op: 19 augustus 2006, 23:22:02
Dan weet ik genoeg. Ach, hij had maar één oog, dus kon het ook niet zo goed zien met dat éne oog.  ;D


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #57 Gepost op: 19 augustus 2006, 23:23:12
Hahaha ik vraag me ook af of er van buiten af geen foto's zijn gemaakt van onze verkleedpartij in de zeevaartshool...  Lekker verdekt stonden we niet zullen we maar zeggen..........  :-X

Dan weet ik genoeg. Ach, hij had maar één oog, dus kon het ook niet zo goed zien met dat éne oog.  ;D

En al dat gezeur over dieptezicht  :P
Nurse powerrrrr


N9213Q

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 19 augustus 2006, 23:25:29
Hahaha ik vraag me ook af of er van buiten af geen foto's zijn gemaakt van onze verkleedpartij in de zeevaartshool...  Lekker verdekt stonden we niet zullen we maar zeggen..........  :-X

SHIT!...  :o :-[ hebben jullie mij gezien? 8)  :P


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #59 Gepost op: 19 augustus 2006, 23:36:04
Hahaha ik vraag me ook af of er van buiten af geen foto's zijn gemaakt van onze verkleedpartij in de zeevaartshool...  Lekker verdekt stonden we niet zullen we maar zeggen..........  :-X

En al dat gezeur over dieptezicht  :P

Tja, hij zag het echt niet goed hoor. Moest tussen twee dames mee naar het water lopen.  :-X
Maar dat vondt hij vast niet erg die vrouwelijke begeleiding.  ;D