moeten we in nederland ook maar een keer mee beginnen!
Hoezo dan?
Zie er niet echt de voordelen van in. Ten eerste ben je in principe meteen de hoogwerker kwijt als er word uitgerukt naar een buitenbrand autobrand of wat dan ook voor melding. Kom je meteen al meerdere van dit soort voertuigen aan te schaffen.
Andersom als je alleen een hoogwerker nodig hebt voor een hulpverlening aftakelen patient etc, ben je in een keer een hele ts kwijt die niet inzetbaar is omdat ze met 6 man ergens anders staan. etc etc etc. Misschien interesant voor vrijwillige korpsen met erg weinig uitrukken en waar een TS + aparte RV niet rendabel/kosten/baaten is, maar voor menig beroepskorps met veel uitrukken zie ik het niet echt een succes worden.
Bij een binnenbrand 6 man ts + 2 man RV is een mooie combinatie. Ik neem aan dat je op dit nieuwe voeruig maar met 6 man uitrukt. maar toch het werk voor 8 man moet doen. Hebben de hoge heren meteen weer een bezuinigingspost.
Maar omdat het absoluut niet aanvallend bedoeld is ben ik benieuwd waarom jij dit wel ziet zitten. Geef ook even de meerwaarde aan. Misschien zie ik wat zaken over het hoofd.