Politieacademie Voertuigen

Auteur Topic: Politieacademie Voertuigen  (gelezen 54392 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 2 november 2009, 17:31:46
Dit voertuig hebben ze alleen in Rotterdam, maar de functie zou ik niet weten. Kwam het voertuig alleen maar tegen in Papendrecht  :'(

Ja dat begrijp ik. Ben alleen nogal benieuwd hoe dat dan geregeld is, omdat de Politie Academie landelijk voertuigen loopt/lease'd en daar géén regiovoertuigen bij betrokken zijn

Er zijn naast jouw als het goed is nog meerdere mensen die daar een antwoord op kunnen geven  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 2 november 2009, 19:05:52
Betreft daadwerkelijk een voertuig van de Politieacademie. Speciaal opgebouwd en ingericht als Rijnmonds voertuig t.b.v. de politieacademie, locatie Rotterdam. Uniek in Nederland.  ;)
greetz,  Enrique

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #72 Gepost op: 2 november 2009, 19:46:46
Betreft daadwerkelijk een voertuig van de Politieacademie. Speciaal opgebouwd en ingericht als Rijnmonds voertuig t.b.v. de politieacademie, locatie Rotterdam. Uniek in Nederland.  ;)

Erg apart ... Wat is daar het voordeel van?  ::) Bij mijn weten worden de oefenauto's nou niet bijster veel en byzonder gebruikt dat dit de aanschaf van een spiksplinternieuw voertuig rechtvaardigd  ::)

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 2 november 2009, 21:42:22
Erg apart ... Wat is daar het voordeel van?  ::) Bij mijn weten worden de oefenauto's nou niet bijster veel en byzonder gebruikt dat dit de aanschaf van een spiksplinternieuw voertuig rechtvaardigd  ::)

Wordt gebruikt voor de rijopleiding. Wat je vaak zag was dat mensen werden afgelest op voertuigen waar men in de regio waar men ging werken nooit (meer) mee zou gaan rijden. Met dit voertuig is het lessen afgestemd op de praktijk. Dat heeft voordelen.

Om dezelfde reden gaat de regionale bedrijfsschool van de brandweer Rotterdam-Rijnmond, die nu nog manschappen opleidt met een DAF 1700 TS (en voorheen zelfs een heeeeele oude Mercedes tankautospuit uit begin jaren 80), manschappen opleiden met de nieuwste tankautospuiten. Zogauw de nieuwe tankautospuiten geleverd zijn, worden ze ingezet als opleidingswagens. Na een half jaar zijn de kinderziektes eruit (voordeel voor de kazernes) en zijn de manschappen opgeleid met materieel waar ze in de praktijk mee zullen gaan werken.
greetz,  Enrique

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #74 Gepost op: 2 november 2009, 22:14:01
Wordt gebruikt voor de rijopleiding. Wat je vaak zag was dat mensen werden afgelest op voertuigen waar men in de regio waar men ging werken nooit (meer) mee zou gaan rijden. Met dit voertuig is het lessen afgestemd op de praktijk. Dat heeft voordelen.

Om dezelfde reden gaat de regionale bedrijfsschool van de brandweer Rotterdam-Rijnmond, die nu nog manschappen opleidt met een DAF 1700 TS (en voorheen zelfs een heeeeele oude Mercedes tankautospuit uit begin jaren 80), manschappen opleiden met de nieuwste tankautospuiten. Zogauw de nieuwe tankautospuiten geleverd zijn, worden ze ingezet als opleidingswagens. Na een half jaar zijn de kinderziektes eruit (voordeel voor de kazernes) en zijn de manschappen opgeleid met materieel waar ze in de praktijk mee zullen gaan werken.

Het hoort niet in dit topic thuis maar wat voor merk voertuigen krijgt de bedrijfsschool voor de brandweer Rotterdam-Rijnmond dan?
Brandweer Papendrecht

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 2 november 2009, 22:15:10

Het hoort niet in dit topic thuis maar wat voor merk voertuigen krijgt de bedrijfsschool voor de brandweer Rotterdam-Rijnmond dan?

Dat ligt eraan wat de uitkomst van de aanbesteding is/wordt. De eerst komende nieuwe TSen voor Rotterdam zullen daarvoor worden gebruikt.
greetz,  Enrique

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 2 november 2009, 22:26:49

Vandaar dat de ''rest'' van Nederland afrijd in een VW Touran / Vw Golf+, de regio's met specifieke voertuigen (zoals Zaanstreek met de Mercedes) en Amsterdam met ''gewone'' Golf namen daarnaast nog een extra rij-test af (in eigen beheer, dus niet onder gebracht bij de Politie - Academie) ;)

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 3 november 2009, 08:13:43
Vandaar dat de ''rest'' van Nederland afrijd in een VW Touran / Vw Golf+, de regio's met specifieke voertuigen (zoals Zaanstreek met de Mercedes) en Amsterdam met ''gewone'' Golf namen daarnaast nog een extra rij-test af (in eigen beheer, dus niet onder gebracht bij de Politie - Academie) ;)

Klopt helemaal; vroegah had Rotterdam ook een eigen rijopleiding, maar al die mensen zijn destijds overgegaan naar de Politieacademie. Haaglanden heeft wel weer zelf een eigen Training Rijveiligheid.

Ach, linksom of rechtsom...
greetz,  Enrique

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #78 Gepost op: 25 december 2009, 23:17:43

voor beide voertuigen
Dienst: Politieacademie - Locatie Rotterdam
Roepnummer: nb
Soort voertuig: sedan lesvoertuig
Merk & Type: Ford Mondeo
Bijzonderheden: onderste voertuig heeft geen tekst 'politieacademie' op de motorkap
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

PH-PXA

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 30 maart 2010, 11:01:57
Even een vraagje omtrent deze voertuigen,

Ik reed vandeweek kruising hoofweg koningslaan te rotterdam, vanuit de koperstraat kwam er een trailer met 3 tourans, en 1 toyota prius gereden, richting de hoofdweg kant capelle. Dan voel je mijn vraag al zitten, wat gaat er met die voertuigen gebeuren? Er zijn wat oudere fords nog op het terrein lijkt mij sterk dat die eerder blijven rijden dan die Tourans en prius,

Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.