Politieacademie Voertuigen

Auteur Topic: Politieacademie Voertuigen  (gelezen 54350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 30 maart 2010, 11:32:15
Even een vraagje omtrent deze voertuigen,

Ik reed vandeweek kruising hoofweg koningslaan te rotterdam, vanuit de koperstraat kwam er een trailer met 3 tourans, en 1 toyota prius gereden, richting de hoofdweg kant capelle. Dan voel je mijn vraag al zitten, wat gaat er met die voertuigen gebeuren? Er zijn wat oudere fords nog op het terrein lijkt mij sterk dat die eerder blijven rijden dan die Tourans en prius,

Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.

Ik heb geen antwoord, maar het viel me afgelopen zondag wel op dat alleen die Mondeo's nog maar op het terrein van de Politieacademie aan de Koperstraat staan. Alle voertuigen van de rijopleiding zijn daar dus (tijdelijk?) weg.
greetz,  Enrique

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #81 Gepost op: 30 maart 2010, 12:09:30
Even een vraagje omtrent deze voertuigen,

Ik reed vandeweek kruising hoofweg koningslaan te rotterdam, vanuit de koperstraat kwam er een trailer met 3 tourans, en 1 toyota prius gereden, richting de hoofdweg kant capelle. Dan voel je mijn vraag al zitten, wat gaat er met die voertuigen gebeuren? Er zijn wat oudere fords nog op het terrein lijkt mij sterk dat die eerder blijven rijden dan die Tourans en prius,

Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.

Lesauto's worden van de ene naar de andere lokatie vervoerd op trailers. Omdat er de ene week op de ene lokatie veel rijles is, en de andere week op de andere lokatie. Zo heb je dus weken dat er op de ene lokatie geen rijles word gegeven en er op een andere lokatie vraag is naar voertuigen/instructeurs.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #82 Gepost op: 30 maart 2010, 17:46:53
Vandaar dat er opeens een aantal vreemde voertuigen in Rotterdam reden en zomaar door rood gingen op een drukke kruising.  ;)

Kon ook niet goed zien of er nou op de bummer van die voertuigen 'rijopleiding' stond. Dat was net weer wat te ver.
Brandweer Papendrecht

Glenn2

• Gast
Reactie #83 Gepost op: 30 maart 2010, 20:56:19
Ik heb geen antwoord, maar het viel me afgelopen zondag wel op dat alleen die Mondeo's nog maar op het terrein van de Politieacademie aan de Koperstraat staan. Alle voertuigen van de rijopleiding zijn daar dus (tijdelijk?) weg.
Op de Politieacademie Amsterdam staan anders nog steeds een aantal Mondeo's :) Worden nu voornamelijk gebruikt voor lessen Gevaarsbeheersing. De hogere kwartielen zie ik nu alleen maar in Tourans lessen.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 30 maart 2010, 21:11:41
Op de Politieacademie Amsterdam staan anders nog steeds een aantal Mondeo's :) Worden nu voornamelijk gebruikt voor lessen Gevaarsbeheersing. De hogere kwartielen zie ik nu alleen maar in Tourans lessen.

Klopt, die Mondeo's worden ook niet meer voor de rijopleiding gebruikt. Maar voor de duidelijkheid: ik gaf niet aan dat er alleen nog maar in Rotterdam Mondeo's staan; ik gaf aan dat er in Rotterdam dit weekend alleen nog maar Mondeo's stonden. Klein nuanceverschil.  ;)
greetz,  Enrique

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 30 maart 2010, 21:39:26
Tourans gebruiken we inderdaad voor de BROA in Amsterdam. Mijn favoriete golf+ heb ik ook niet meer terug gezien.
Mondeo's zijn voor de IBT achtige lessen zoals inderdaad gevaarsbeheersing/openbare orde etc.

PH-PXA

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 31 maart 2010, 12:41:23
Dank voor jullie reacties  :) ;D

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 31 maart 2010, 12:58:38
Tourans gebruiken we inderdaad voor de BROA in Amsterdam. Mijn favoriete golf+ heb ik ook niet meer terug gezien.
Mondeo's zijn voor de IBT achtige lessen zoals inderdaad gevaarsbeheersing/openbare orde etc.

Dus de rijopleiding-golfjes bij het PTO worden niet ingezet voor de BROA van studenten?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #88 Gepost op: 31 maart 2010, 13:21:35
Dus de rijopleiding-golfjes bij het PTO worden niet ingezet voor de BROA van studenten?

Zullen we de Amsterdamse afkortingen even achterwegen laten?  ::) ???

BROA word gegeven in lesvoertuigen van de politieacademie en niet in voertuigen van een korps.
Wél kun je als korps (extra) rij-opleidingen geven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #89 Gepost op: 31 maart 2010, 13:26:53
Sowieso dit soort afkortingen....