Zo voorkom je een middelbrandsituatie, wat is het probleem om middelbrand te maken.
Ja dat snap ik ook niet helemaal. Dan zou het korps met de PM verhoudingsgewijs veel minder middelbranden hebben dan de buurkorpsen zonder die extra PM. Zo creëer je naar mijn idee een scheef beeld. Dan kunnen we ook de vraag stellen, als je nog meer mankracht (slagkracht) nodig hebt, komt er dan nog een PM om te voorkomen dat je zou moeten opschalen naar wat het buurkops "grote brand" zou noemen?
Verder is het natuurlijk zo dat er niet voor niets wordt opgeschaald naar grote brand. Als je 2 aktieve (ingezette) ploegen hebt dan is er ook sprake van coördinatie door 2 bevelvoerders (normaal gesproken). Dat is ook de situatie bij middelbrand en in veel korpsen gaat de OvD pas bij middelbrand rijden die op dat moment de leiding op zich moet nemen. Bij een TS+PM inzet komt de OvD niet opdraven neem ik aan...
Volgende vraag, hoe zit het met de roepnummers? Als de PM met 4 man komt dan zou je de 115-118 nog over hebben, maar wat is die 2e bevelvoerder dan? 120-129 zou je officieel ook niet kunnen gebruiken, want wat als er ècht een 2e TS nodig is?
Onder 'normale' omstandigheden zal dit allemaal wel geen probleem zijn, maar ik vraag me af hoe men hier mee om gaat als de brand wat grotere vormen begint aan te nemen....
Groeten, Peter.