Kelderprocedure

Auteur Topic: Kelderprocedure  (gelezen 7787 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2006, 18:19:21
Persoonlijk lijkt mij de toepassing van de kelderprocedure het meest voor de hand liggende bij het betreden van bouwlagen die zich bevinden onder het maaiveld, maar dit is natuurlijk mijn zicht hierop.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2006, 20:47:04
Persoonlijk lijkt mij de toepassing van de kelderprocedure het meest voor de hand liggende bij het betreden van bouwlagen die zich bevinden onder het maaiveld, maar dit is natuurlijk mijn zicht hierop.

het gaat erom dat je een ruimte betreedt waarbij je afdaalt en dus in een kelder situatie terecht komt. Deze hoeft dus niet per definitie beneden maaiveld te liggen. Dat is maar net hoe de bouwlagen in een gebouw genummerd of benoemd zijn en hoe het pand is gebouwd.

Zo kun je dus aan de voorzijde een pand op de begane grond binnen komen en neem je de achterin gang sta je in de kelder, snap je het nog?? ;)

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2006, 00:27:56
Zo kun je dus aan de voorzijde een pand op de begane grond binnen komen en neem je de achterin gang sta je in de kelder, snap je het nog?? ;)

Daar moet ik je inderdaad gelijk bij geven, zover had ik nog niet door geredeneerd.

Coen

• Forum gebruiker
  • Brandweer 4 Life
Reactie #13 Gepost op: 30 augustus 2006, 12:59:45
de naam 'kelder-procedure' is daarom ook eigenlijk niet correct, omdat je dan al snel de verwachting kweekt dat dit alleen van toepassing is bij een ruimte onder maaiveld. Deze verwarring is erg groot binnen brandweer Nederland........
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!