Ambulance te langzaam

Auteur Topic: Ambulance te langzaam  (gelezen 7120 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

fire dept vincent

  • Gast
Gepost op: 26 augustus 2006, 16:26:57
Ik zie redelijk vaak een ambulance rijden met A1(sirene en zwijlicht), maar wat mij bijna alltijd opvalt, is dat ze erg sloom rijden terwijl ze echt 100% seker de mogelijkheid hebben om door te rijden en ook op reden van veiligheid. Is hier een afspraak voor? Ik vind het behoorlijk raar als ze zo langzaam rijden (dan doet politie het beter qua snelheid.) Gr Vincent




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2006, 16:33:42
Met een patient achterin zal je een chauffeur niet flink zien doorrijden....  ;) Ze hebben dat wel zwaailicht en sirene aan maar moeten uiteraard ook rekening houden met de mensen achterin.


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2006, 16:34:03
Vincent,

er kunnen een aantal redenen zijn om langzaam te rijden. Bv. als er door de vpk achterin veel handelingen gedaan moeten worden zoals bij een reanimatie of bij stabiel vervoer van nek- en wervelletsel.

De OGS dient er dan alleen maar voor om een vloeiende, niet remmende, niet optrekkende, snelheid te behouden waardoor de patient en vpk stabiel blijven staan/zitten.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2006, 16:39:53
Vincent,

er kunnen een aantal redenen zijn om langzaam te rijden. Bv. als er door de vpk achterin veel handelingen gedaan moeten worden zoals bij een reanimatie of bij stabiel vervoer van nek- en wervelletsel.

De OGS dient er dan alleen maar voor om een vloeiende, niet remmende, niet optrekkende, snelheid te behouden waardoor de patient en vpk stabiel blijven staan/zitten.

Ik zie heel vaak dat 2 ambulacebroeders voorin zitten en op wegzijn naar de slachtofer(s) en dat er niemand achterin zit,


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2006, 16:44:11

Ik zie heel vaak dat 2 ambulacebroeders voorin zitten en op wegzijn naar de slachtofer(s) en dat er niemand achterin zit,

Wellicht dat ze dan 'n straat/huisnummer aan't zoeken zijn...

Als wij met A1 aankomen in de straat waar we moeten wezen scheuren we daar ook niet met 60 mp/h doorheen, maar rijden we langzaam en zoeken we het juiste huisnummer.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2006, 16:58:42
Wellicht dat ze dan 'n straat/huisnummer aan't zoeken zijn...

Als wij met A1 aankomen in de straat waar we moeten wezen scheuren we daar ook niet met 60 mp/h doorheen, maar rijden we langzaam en zoeken we het juiste huisnummer.



Nee, gewoon op een lang stuk buiten de bebouwde-kom, want anders dan begrijp ik het ook wel dat ze of met iemand achterin bezig zijn of een huis(straat) zoeken. ;)


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2006, 17:07:52
Daar zullen ze vast wel 'n goeie reden voor hebben.

Wij zijn ook wel 's wat langzamer op 'n A1 melding afgaan omdat die plek bekend stond als gevaarlijk en daar in het verleden al vervelende dingen waren gebeurd, en we daar gewoon niet meer zonder politie begeleiding naar binnen gaan.

En als je dan hoord dat die politie nog 10 minuten rijden weg is, dan doe je 't wat rustiger aan....


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2006, 21:21:08
brandweerman vincent is het toevallig een mercedes sprinter??? ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2006, 23:47:24
Nee, gewoon op een lang stuk buiten de bebouwde-kom, want anders dan begrijp ik het ook wel dat ze of met iemand achterin bezig zijn of een huis(straat) zoeken. ;)

Zucht, nee hoor ik vind t soms heerlijk genieten om rustig A1 rijdend door stad of land te gaan, even rustig voorbereiden op alle ellende die ons weer te wachten staat.  ;)  t hoeft allemaal niet bloedsnel door het verkeer te gaan, is niet goed voor onze en andermans gezondheid, wij moeten ook nog langer mee, liever geen kamikaze acties zoals de politie soms uithaalt. En aan achtervolgingen doen wij gelukkig ook niet  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2006, 10:09:19
Zucht, nee hoor ik vind t soms heerlijk genieten om rustig A1 rijdend door stad of land te gaan, even rustig voorberieden op alle ellende die ons weer te wachten staat.  ;)  t hoeft allemaal niet bloedsnel door het verkeer te gaan, is niet good voor onze en andermans gezondheid, wij moeten ook nog langer mee, liever geen kamikaze acties zoals de politie soms uithaalt. En aan achtervolgingen doen wij gelukkig ook niet  ;)
het verstand komt met de jaren  ::)

voor 99.9% van de patienten maakt 30 sec meer of minder echt niet uit.
voor mij wel als ik van m'n sokken gereden word door 3500kg vliegende furie
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h