Ontruiming op school

Auteur Topic: Ontruiming op school  (gelezen 10240 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Gepost op: 28 augustus 2006, 17:24:09
Hallo, vandaag was bij ons op school het ontruimingsalarm afgegaan dus wij met de klas stonden op het punt om naar buiten te gaan maar toen zij de meester dat we moesten wachten het zou wel loos alarm zijn. mag dit zomaar dat de leraar zijn klas binnen houd totdat het alarm is opgehouden? in dit geval hield het alarm ook wel na 45 sec op maar als het echt was dan hebben we al wel tijd verloren. heeft iemand hier meer ervaring mee?

groeten mark




Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2006, 17:29:33
hallo vandaag was bij ons op school het ontruimings alarm afgegaan dus wij met de klas stonden op het punt om naar buiten te gaan maar toen zij de meester dat we moesten wachten het zou wel loos alarm zijn. mag dit zomaar dat de leraar zijn klas binnen houd totdat het alarm is opgehouden? in dit geval hield het alarm ook wel na 45 sec op maar als het echt was dan hebben we al wel tijd verloren. heeft iemand hier meer ervaring mee?

groeten mark

Ik vind dat je een alarm altijd serieus moet nemen. Beter 4 keer voor niets naar buiten, dan 1 keer te laat.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2006, 17:29:50
Laat hem maar eens foto's zien van de schoolbrand nog niet zolang geleden in Den Haag, misschien denkt hij er dan anders over.


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2006, 17:31:03
Laat hem maar eens foto's zien van de schoolbrand nog niet zolang geleden in Den Haag, misschien denkt hij er dan anders over.

heb je die dan laat ik die graag zien. :)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2006, 17:51:50
Ik vind dat je een alarm altijd serieus moet nemen. Beter 4 keer voor niets naar buiten, dan 1 keer te laat.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk
mee eens, en oefening baart kunst. bovendien zie je dan ook knelpunten die je bij echte branden de kop zouden kunnen kosten.
Politie Aspirant niveau 4


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2006, 20:43:36
bij ons waren 2 jaar terug verbouwingen waardoor het brandalarm regelmatig afging en toen bleven op een gegeven moment de meeste leerlingen ook gewoon in het lokaal zitten, maar ook al is hij die dag al 4x eerder afgegaan en was het niks, je weet nooit of het loos alarm is....


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2006, 20:52:09
hallo vandaag was bij ons op school het ontruimings alarm afgegaan dus wij met de klas stonden op het punt om naar buiten te gaan maar toen zij de meester dat we moesten wachten het zou wel loos alarm zijn. mag dit zomaar dat de leraar zijn klas binnen houd totdat het alarm is opgehouden? in dit geval hield het alarm ook wel na 45 sec op maar als het echt was dan hebben we al wel tijd verloren. heeft iemand hier meer ervaring mee?

groeten mark

Hij moet handelen volgens de instructie en op aanwijzingen van de BHV-ers.


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2006, 21:12:02
Hij moet handelen volgens de instructie en op aanwijzingen van de BHV-ers.


ja maar hij kan toch niet wachten totdat hij weet dat het loos is het is toch eerst ontruimen en dan pas kijken of het loos is


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2006, 21:21:35
Hij moet handelen volgens de instructie en op aanwijzingen van de BHV-ers.


op het moment dat het ontruimingsalarm afgaat moet je er van uitgaan dat er door het hoofd BHV hiertoe is besloten. Bij het afgaan van een BRANDalarm kan ik me het afwachten op mededeling van de BHV-organisatie maar bij een ontruimingsalarm kan dit NIET in mijn ogen. ook al is het niet echt het kan ook een onaangekondigde oefening zijn..
Politie Aspirant niveau 4


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2006, 07:18:32
op het moment dat het ontruimingsalarm afgaat moet je er van uitgaan dat er door het hoofd BHV hiertoe is besloten. Bij het afgaan van een BRANDalarm kan ik me het afwachten op mededeling van de BHV-organisatie maar bij een ontruimingsalarm kan dit NIET in mijn ogen. ook al is het niet echt het kan ook een onaangekondigde oefening zijn..

maar het was gewoon het slow whoop alarm wat afging (dus ontruiming) en zeker geen oefening want na een tijdje ging het alarm weer uit. ik vind het nog steets raar dat de leraar niet meteen zegt rustig met de trap naar beneden. vooral wij zitten op de 5e verdieping van het gebouw dus het duurt al een tijdje voor wij beneden zijn dan moeten we ook niet nog eens even wachten om te kijken of het wel loos is.