Nepbrandweerman actief in Nijkerk - 29-08-2006

Auteur Topic: Nepbrandweerman actief in Nijkerk - 29-08-2006  (gelezen 2564 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

• Senior gebruiker
Gepost op: 29 augustus 2006, 20:50:47
NIJKERK - In Nijkerk is sinds een maand een man actief, die ten onrechte zegt dat hij bij de brandweer werkt. Volgens de gemeente geeft de man particulieren en bedrijven preventieadviezen. (lijkt mij wel handig en goedkoop  :P )

De politie heeft daar nog geen klachten over gekregen, maar weet wel dat de nepbrandweerman enkele malen bij incidenten is opgetreden als verkeersregelaar en dat hij zich toen ook als deskundige voordeed. (een echte all-rounder dus... ::) _

De brandweer heeft de politie gevraagd onderzoek te doen naar de spookbrandweerman, zoals de gemeente hem betitelt. Een eerste onderzoek heeft uitgewezen dat het vermoedelijk iemand is, van wie bekend is dat hij graag bij de brandweer zou willen. Hij is daar nog niet toegelaten, zegt de politiewoordvoerder.

De man heeft voor zover bekend nog niets strafbaars gedaan. Hoe hij in het bezit is gekomen van een oproepapparaat van de brandweer, is nog niet bekend. (eh....p2000shop.nl?  ??? ) De gemeente Nijkerk wil dat inwoners haar melden als ze met de man te maken hebben gekregen.

greetz,  Enrique

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2006, 21:21:15
Een iets te doorgeslagen hobbyist  ???

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2006, 21:27:36
NIJKERK - In Nijkerk is sinds een maand een man actief, die ten onrechte zegt dat hij bij de brandweer werkt. Volgens de gemeente geeft de man particulieren en bedrijven preventieadviezen. (lijkt mij wel handig en goedkoop  :P ) tenzij hij een lading overbodige maatregelen opgeeft en die oplegt als "uitvoeren of er zitten consequenties aan"

De politie heeft daar nog geen klachten over gekregen, maar weet wel dat de nepbrandweerman enkele malen bij incidenten is opgetreden als verkeersregelaar en dat hij zich toen ook als deskundige voordeed. (een echte all-rounder dus... ::) _ hij LIJKT deskundig maar is waarschijnlijk niet opgeleid en getraind

De brandweer heeft de politie gevraagd onderzoek te doen naar de spookbrandweerman, zoals de gemeente hem betitelt. Een eerste onderzoek heeft uitgewezen dat het vermoedelijk iemand is, van wie bekend is dat hij graag bij de brandweer zou willen. Hij is daar nog niet toegelaten, zegt de politiewoordvoerder.

De man heeft voor zover bekend nog niets strafbaars gedaan. Hoe hij in het bezit is gekomen van een oproepapparaat van de brandweer, is nog niet bekend. (eh....p2000shop.nl?  ???)  De gemeente Nijkerk wil dat inwoners haar melden als ze met de man te maken hebben gekregen. en hoe weten ze of HIJ het was of een echte brandweerman? (in andere woorden: signalement)

Politie Aspirant niveau 4

Bart S

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2006, 21:32:09
en hoe weten ze of HIJ het was of een echte brandweerman? (in andere woorden: signalement)
Signalement? Een echte brandweerman/preventiemedewerker kan zich identificeren.... ;)

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2006, 21:36:13
Signalement? Een echte brandweerman/preventiemedewerker kan zich identificeren.... ;)

true, maar even serieus, hoeveel mensen (ouderen, brave burgers, jongeren van 18/19) vragen naar legitimatie? ik weet wel dat zelfs mijn ouders daar al nauwelijks aan doen, zelfs niet toen een agent in burger midden in de nacht aanbelde om te vragen of wij iets gemerkt hadden van een inbraak. (lees: mijn vader vroeg waarom ik legitimatie vroeg, dat vond hij niet nodig de man zei toch dat hij agent was...)
Politie Aspirant niveau 4

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2006, 22:07:53
Als er één persoon langs de deuren gaat daar en de plaatselijke brandweer van niks weet, ben ik wel overtuigd dat het geen brandweerman is.

Hij doet zich voor als deskundige en is geen brandweerman, dan ga ik ervanuit dat hij én niet opgeleid is, én niet getraind is, én geen deskundige is...

Enne... Ultimato, gezien jouw reacties in mijn citaat: je beseft dat mijn toevoegingen tussen haakjes niet serieus waren?  ???
greetz,  Enrique

IkWilbert

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2006, 22:47:15

De man heeft voor zover bekend nog niets strafbaars gedaan. Hoe hij in het bezit is gekomen van een oproepapparaat van de brandweer, is nog niet bekend. (eh....p2000shop.nl?  ??? ) De gemeente Nijkerk wil dat inwoners haar melden als ze met de man te maken hebben gekregen.

Misschien wel een klant van pagershop.nl  ;) Die verkopen namelijk ook pagers.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2006, 11:43:44
Nepbrandweerman Nijkerk gevonden
NIJKERK - Een 32-jarige inwoner van Nijkerk is volgens politie en brandweer de man die zich de afgelopen maand bij verscheidene gelegenheden ten onrechte heeft voorgedaan als brandweerman. De man zou "gepassioneerd" zijn over het brandweerwerk, aldus een verklaring van de politie woensdag. De Nijkerker ontkent.
De Nijkerkse brandweer en de gemeente brachten dinsdag naar buiten dat ze al een poos meldingen kregen over een man, die zogenaamd namens de brandweer preventieadviezen gaf bij bedrijven en particulieren. De politie zag de man enkele malen optreden als verkeersregelaar of als hulpverlener van de brandweer.
De gebiedsagent en de brandweercommandant van Nijkerk hebben een gesprek met de Nijkerker gevoerd en hem duidelijk gemaakt dat hij zich niet langer als brandweerman mag voordoen. De man heeft volgens de politie overigens geen strafbare feiten gepleegd.
www.nu.nl

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2006, 12:39:05
Eens kijken wie er op het forum 32 jaar is en uit Nijkerk komt.... :D
greetz,  Enrique