Is het niet mogelijk om een RMG te koppelen met een landelijke multidisciplinaire gespreksgroep?
Als vanuit een andere regio een koppeling wordt gemaakt met dezelfde landelijke gespreksgroep is er toch contact?
groeten,
René de Caluwé
In principe is dat best mogelijk en mocht er een grote zoekactie zijn zal dat best eens gaan gebeuren. Alleen sne is het niet. De KLPD gaat over de landelijke gespreksgroepen en moet daar dus eerst toestemming worden gevraagd. Dan moeten de desbetreffende meldkamers contact zoeken om de goede groep te selecteren en in principe heeft de KLPD ook de regio op die groepen.
Dus het kan wel, maar zal niet zo snel gebeuren.
Mijns inziens, maar wie ben ik, had het makkelijker geweest als naast de LMG's ook 1 DHR (Den Helder Rescue) gespreksgroep was geweest. Dan had men voor lokale zaken via RMG05 met de plaatselijke meldkamer kunnen communiceren en met grote zoekacties e.d. kunnen schakelen naar DHR (o.i.d. natuurlijk) voor communicatie met hun. En dan kan "Den Helder" ook de regio houden over hun eigen gespreksgroep. Ten slotte zijn zij ook een landelijk opererende organisatie.
Maar nogmaals; wie ben ik!
Overigens hoorde ik hier de kustwacht op RMG 05. Heeft "Den Helder Rescue" alle RMG05 van alle regio's o.i.d.?