kentekens noteren

Auteur Topic: kentekens noteren  (gelezen 7193 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Gepost op: 1 september 2006, 22:45:17
even vraagje aan de sterke arm der wet, hoe kan ik het makkelijkst een kenteken noteren van een auto die achter me zit (en voor de slimmeriken onder ons het gaat om 's nachts)
Het is niet echt makkelijk een kenteken te noteren in spiegelbeeld en zeker 's nachts niet :x


Politie Aspirant niveau 4


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #1 Gepost op: 1 september 2006, 23:20:30
even vraagje aan de sterke arm der wet, hoe kan ik het makkelijkst een kenteken noteren van een auto die achter me zit (en voor de slimmeriken onder ons het gaat om 's nachts)
Het is niet echt makkelijk een kenteken te noteren in spiegelbeeld en zeker 's nachts niet :x

Een andersomachteruitkijkspiegeltje met achteruitschijnlamp kopen  :D  :D  :o  8)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2 Gepost op: 1 september 2006, 23:31:00
Waarom zou je dat doen? Als je geen reden hebt om aan te nemen dat men "iets van je moet", lijkt me handiger om de aandacht bij het verkeer te houden en als je je echt bedreigd voelt gewoon de politie bellen...

Bovendien heb je niet zoveel aan een kenteken als je de politie niet belt. En dan is het weer handiger als er direct gebeld wordt dan de volgende dag....
greetz,  Enrique


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #3 Gepost op: 1 september 2006, 23:39:49
Waarom zou je dat doen? Als je geen reden hebt om aan te nemen dat men "iets van je moet", lijkt me handiger om de aandacht bij het verkeer te houden en als je je echt bedreigd voelt gewoon de politie bellen...

Bovendien heb je niet zoveel aan een kenteken als je de politie niet belt. En dan is het weer handiger als er direct gebeld wordt dan de volgende dag....
waarom:
omdat ik de laatste tijd (sinds ik me steeds vaker braaf aan de snelheid hou ook bij werkzaamheden) 's avonds/nachts nogal last heb van aggressieve bumperklevers die vandaag dermate ver gingen dat ik ook daadwerkelijk met ±120 km/u een tikje kreeg tegen mn bumper.. dan heb ik toch wel graag het kenteken in het vervolg.. maar kon t niet lezen en de jongeman dook ineens de afslag op en verdween.. is niet eerste keer en ook niet laatste verwacht ik helaas.

politie bellen:
met alleen de kleur auto, aantal inzittenden en niet eens het kenteken? oh en de weg waar ie ERGENS is omdat ie niet meer achter me rijdt.
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2006, 19:41:32
Je kan toch wel een kenteken lezen in spiegelschrift??? :o :o


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2006, 20:34:12
waarom:
omdat ik de laatste tijd (sinds ik me steeds vaker braaf aan de snelheid hou ook bij werkzaamheden) 's avonds/nachts nogal last heb van aggressieve bumperklevers die vandaag dermate ver gingen dat ik ook daadwerkelijk met ±120 km/u een tikje kreeg tegen mn bumper.. dan heb ik toch wel graag het kenteken in het vervolg.. maar kon t niet lezen en de jongeman dook ineens de afslag op en verdween.. is niet eerste keer en ook niet laatste verwacht ik helaas.

politie bellen:
met alleen de kleur auto, aantal inzittenden en niet eens het kenteken? oh en de weg waar ie ERGENS is omdat ie niet meer achter me rijdt.

Tja, dat soort idioten blijf je houden helaas.... zeker dat tikje tegen je bumper kan levensgevaarlijk zijn. Als ik in zo'n situatie (in privetijd) zou zitten, zou ik denk ik direct 112 bellen en de situatie doorgeven. Mijn ervaring leert dat er dan direct een wagen op af wordt gestuurd. Ook al heb je nog geen kenteken. Even snelheid inhouden waardoor je wordt ingehaald (en je vervolgens het kenteken kunt lezen) kan een optie zijn (is vrij lastig op een weg met slechts 1 rijstrook). Enne....ja, als ie ineens de afslag pakt achter je, houdt het helaas op. Overigens, als er geen schade is en het rijgedrag niet daadwerkelijk door de politie wordt geconstateerd, houdt de zaak ook op vrees ik. Meer dan een controle krachtens de Wegenverkeerswet (kenteken, rijbewijs, APK, verzekering) zit er dan niet in.
greetz,  Enrique


Wilma

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 september 2006, 20:56:18
Er zou meer naar bumperkleven worden gekeken. Hier merk ik weinig van als de politie snelheidscontroles houdt en er rijdt een auto op je bumper dan reageren ze hier niet op. En hoe pak je het aan als de politie op je bumper zit. Ik zelf ga gewoon steeds langzamer rijden. Ik denk maar zo als ze mij irriteren doe ik het ook.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 2 september 2006, 21:38:12
Er zou meer naar bumperkleven worden gekeken. Hier merk ik weinig van als de politie snelheidscontroles houdt en er rijdt een auto op je bumper dan reageren ze hier niet op. En hoe pak je het aan als de politie op je bumper zit. Ik zelf ga gewoon steeds langzamer rijden. Ik denk maar zo als ze mij irriteren doe ik het ook.
wilma,

De politie kan alleen iemand een bekeuring geven voor bumperkleven als er vidieomateriaal is van de overtreding. En ik denk dat ze tijdens een snelheidscontrole niet filmen, dus het zal weining zin hebben om iemand tijdens een snelheidscontrole aan de kant te zetten voor bumperkleven.

Verder neem ik aan dat als de politie met toestemming achter je rijd, dat je dan uiteraard wel aan de kant gaat...

groetjes Max


Wilma

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 september 2006, 21:50:51
Natuurlijk Max ga ik aan de kant voor toeters en bellen.

Met snelheidscontroles bedoel ik dat er agenten Ooggetuige zijn van bumperkleven en dan niets doen.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #9 Gepost op: 3 september 2006, 19:41:33
wilma,

De politie kan alleen iemand een bekeuring geven voor bumperkleven als er vidieomateriaal is van de overtreding. En ik denk dat ze tijdens een snelheidscontrole niet filmen, dus het zal weining zin hebben om iemand tijdens een snelheidscontrole aan de kant te zetten voor bumperkleven.

Verder neem ik aan dat als de politie met toestemming achter je rijd, dat je dan uiteraard wel aan de kant gaat...

groetjes Max

Nou, ook de eigen ogen van de verbalisant zijn voldoende om een verbaaltje op te maken hoor  ;), hoeft geen video aan te pas te komen.
greetz,  Enrique