waarom:
omdat ik de laatste tijd (sinds ik me steeds vaker braaf aan de snelheid hou ook bij werkzaamheden) 's avonds/nachts nogal last heb van aggressieve bumperklevers die vandaag dermate ver gingen dat ik ook daadwerkelijk met ±120 km/u een tikje kreeg tegen mn bumper.. dan heb ik toch wel graag het kenteken in het vervolg.. maar kon t niet lezen en de jongeman dook ineens de afslag op en verdween.. is niet eerste keer en ook niet laatste verwacht ik helaas.
politie bellen:
met alleen de kleur auto, aantal inzittenden en niet eens het kenteken? oh en de weg waar ie ERGENS is omdat ie niet meer achter me rijdt.
Tja, dat soort idioten blijf je houden helaas.... zeker dat tikje tegen je bumper kan levensgevaarlijk zijn. Als ik in zo'n situatie (in privetijd) zou zitten, zou ik denk ik direct 112 bellen en de situatie doorgeven. Mijn ervaring leert dat er dan direct een wagen op af wordt gestuurd. Ook al heb je nog geen kenteken. Even snelheid inhouden waardoor je wordt ingehaald (en je vervolgens het kenteken kunt lezen) kan een optie zijn (is vrij lastig op een weg met slechts 1 rijstrook). Enne....ja, als ie ineens de afslag pakt achter je, houdt het helaas op. Overigens, als er geen schade is en het rijgedrag niet daadwerkelijk door de politie wordt geconstateerd, houdt de zaak ook op vrees ik. Meer dan een controle krachtens de Wegenverkeerswet (kenteken, rijbewijs, APK, verzekering) zit er dan niet in.