Brandveilig/ brandgevaar onder overkapping?

Auteur Topic: Brandveilig/ brandgevaar onder overkapping?  (gelezen 1537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

robert123

  • Gast
Gepost op: 2 september 2006, 21:03:55
Kan iemand aangeven op welke afstand een motor geparkeerd moet zijn van een kantoorgebouw? Waarom deze vraag, de eerste etage hangt een meter meer naar buiten dan de begane grond verdieping, een mooie droge plaats voor het stallen van een motor! Maar ja op een mooie dag is het er niet 1 maar zeker 6 a 7 stuks gemiddeld. Nu zegt de beveiliging dat dit niet mag vanwege het brandgevaar en een ander dat het wel mag, wat is het juiste antwoord? Alvast bedankt ;)




hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2006, 21:23:02
Tja, dat hangt van de beviliging af en hoe fanatiek ze zijn in het uitvoeren van de bedrijfvoorschriften ;) Kwestie van het gezonde verstand gebruiken.... Ik heb ooit op een bedrijf gewerkt waar dit ook een probleem was. Maar bij onderzoek naar het brandgevaar bij motoren heb ik er nooit meer wat van gehoord.
It's me!


Archlackware

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • Archlackware
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2006, 21:29:16
Er zijn hier geen voorschriften of wetten over, dus het mag van de wet wel. Als je een beetje logisch nadenkt kun je zelf het gevaar wel een beetje inschatten, meestal is dit gevaar vrij klein omdat de buitenwand vaak metselwerk is en de verdiepingsvloer zal van beton zijn.

Maar in dit geval word er door de beveiliging gewoon iets (in dit geval brandveiligheid) aangegrepen om te zorgen dat die motors daar verdwijnen.


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #3 Gepost op: 3 september 2006, 02:04:44
Waarschijnlijk is het daar een trottoir, dus mag men daar geen motor parkeren.

Art. 10 RVV:
....
Zij mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fiets/bromfietspad en het ruiterpad.


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #4 Gepost op: 3 september 2006, 02:20:38
Beste Robert,

uit je verhaal blijkt niet wie nu die beveiliging is,
wat is hun bevoegdheid,
wie vertegenwoordigen zij ?

welk beleid voeren zij uit,
is er al eens een risico inventariesatie opgemaakt oid.

groeten.


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #5 Gepost op: 14 september 2006, 14:23:45
De brandstof in de tank van een motorvoertuig wordt niet als risico gezien... Dat verklaart ook gedeeltelijk waarom er geen wetten zijn die verbieden dat je je auto of motor tegen een gevel parkeert.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"