9/11 docu - 11 September 20.30 sbs 6

Auteur Topic: 9/11 docu - 11 September 20.30 sbs 6  (gelezen 6279 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

goud3634

• Forum gebruiker
Gepost op: 3 september 2006, 11:01:41
Maandag 11 sept om 20.30 uur  sbs5

Documentaire

Inhoud:

Documentaire over de terroristische aanslagen op 11 september 2001 in New York waarbij twee vliegtuigen in de twee torens van het World Trade Center crashen. De film is geregisseerd door de Franse broers Jules Naudet en Gideon Naudet, en James Hanlon. De bedoeling van de film was eigenlijk het volgen van een ‘groentje’ bij de New Yorkse brandweer. De brandweer wordt opgeroepen voor een gaslek, en de journalisten gaan mee. Aangekomen op de locatie vliegt het eerste vliegtuig over. De cameraman maakt hier opnames van en heeft hierdoor uniek beeldmateriaal van het vliegtuig dat in de eerste toren van het WTC vliegt. (Het tweede vliegtuig werd door veel meer camera's gevolgd, de tweede explosie was ook live te zien op CNN). Later gaan de reportagemakers samen met de brandweer naar de lobby van de noordelijke toren, waar de brandweer zich probeert te organiseren. Ze zijn nog steeds binnen wanneer de tweede toren instort.

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #1 Gepost op: 3 september 2006, 11:07:34

goud3634

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 3 september 2006, 11:11:57
Sbs6  ;D :D ::) ;)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 3 september 2006, 13:45:03
Volgens mij is die al een keer op tv geweest?

martijn89

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 3 september 2006, 15:49:05
op tv weet ik niet, wel stukjes.
Ik heb um al op dvd gezien.
deze docu. is erg aangrijpend als je kijkt loop je niet even weg om wat te drinken te pakken.
Ik vind dit een goede documentaire. Real Life, emoties alles. ceker de moeite waard om te gaan kijken!

Groeten martijn

jwpots

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 september 2006, 11:41:56
Er zijn verschillende zenders die in de loop van deze dag de aanslagen van 11/9 herdenken. Bijgaand een overzicht.

http://www.mediacourant.nl/?p=1648

Groet
Johan

Bart S

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 11 september 2006, 12:17:04
Er zijn verschillende zenders die in de loop van deze dag de aanslagen van 11/9 herdenken. Bijgaand een overzicht.

http://www.mediacourant.nl/?p=1648

Groet
Johan

Wellicht wat laat, maar gisteravond werd er op Ned3 al ruimschoots aandacht besteed aan de gebeurtenissen. Eerst werd Fahrenheit 9/11 uitgezonden, vervolgens Zembla waarin de documentaire 'Loose Change 2' onderuit werd gehaald (erg interessant) en vervolgens werd Loose Change 2 zelf ook uitgezonden.

Oja, via 'pipeline' op www.cnn.com kan je vanmiddag het CNN verslag terugkijken in real time!! Het begint dacht ik om ongeveer 14:30 Nederlandse tijd en wordt uitgezonden op 'Pipe 4'.

jeroenbos

• jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 11 september 2006, 12:51:13
Wellicht wat laat, maar gisteravond werd er op Ned3 al ruimschoots aandacht besteed aan de gebeurtenissen. Eerst werd Fahrenheit 9/11 uitgezonden, vervolgens Zembla waarin de documentaire 'Loose Change 2' onderuit werd gehaald (erg interessant) en vervolgens werd Loose Change 2 zelf ook uitgezonden.

Oja, via 'pipeline' op www.cnn.com kan je vanmiddag het CNN verslag terugkijken in real time!! Het begint dacht ik om ongeveer 14:30 Nederlandse tijd en wordt uitgezonden op 'Pipe 4'.
hoe kan je dat zien dan ben niet zo goed in engels

Bart S

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 11 september 2006, 13:30:34
hoe kan je dat zien dan ben niet zo goed in engels

Ga naar www.cnn.com
Boven in beeld zie je een donkergrijze balk waar staat: CNN Pipeline presents CNN's TV coverage of 9/11/2001 free, in real time. Starting @ 8:30AM ET. Watch Now. Klik hier op de woorden 'Watch now'
Er opent een tweede scherm met een aantal beelden. Klik rechtsonder op het beeld van Pipe 4. Over een uurtje moet het daar beginnen.

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #9 Gepost op: 11 september 2006, 22:32:35
Weet iemand of deze docu ook op DVD te koop is of kan ik hem van iemand kopen die hem goed heeft opgenomen. Ik heb het hier thuis nog niet helemaal voor elkaar dat ik syngroon aan het geluid en beeld loop met digitaal opnemen. Vind dit echt een super goede docu en net wat al gezegd werd hier loop je niet bij weg.

Jordi