Rescue,
Ik ga hier niet op details in i.v.m. de privacy van alle betrokkenen, maar het incident is mijn regio gebeurt en ik weet er iets meer van dan de gemiddelde gebruiker op deze forum.
Ik vind het misselijkmakend dat je, zonder enig kennis van feiten, al je conclusies trekt dat het de fout is van de ambumedewerkers zelf. Ik hoop van harte dat mijn collega's dit forum niet bezoeken. Het zal hun (psychisch) herstel geen goed doen.
Je stelt dat dit te voorkomen was geweest. Nou, ik ken de verpleegkundige in kwestie en hij is erg sociaal en betrokken, hij zal stinkend zijn best gedaan hebben om dit te voorkomen. Ik vind je opmerking erg suggestief, overigens. Je kunt geen enkele conclusies trekken op basis van de (voor het publiek) beschikbare feiten.
Wij weigeren geen zorg, wij stellen een (werk)diagnose en handel het af volgens een vastgestelde protocol. Hoe weet je trouwens dat er geen arts is geraadpleegd? Nee, dat weet je dus niet.
Je hebt zelf in het verleden geleden onder de suggestiviteit van een aantal mede-forumleden, en nou ga je dezelfde kant op. Is dit wraak of zo.....?
Doe me een lol, als je niks zinnigs te melden hebt, hou je mond dan maar dicht.
WM.
Welsh Medic
Mijn excuses, maar ik heb niet geschreven en niet gesuggereerd dat de schuld bij de ambulanceteam in kwestie is. En ik begon ook met dat ik dit incident niet goed praat.. Ik heb op basis van het verhaal laten weten dat er mogelijk ook een andere kant van de zaak was..
Ik suggereer niets, ik geef aan dat
in de belevingswereld van die betreffende dader de wereld er misschien iets anders uit ziet, dan in de ogen van de ambulanceteam..
Elke verhaal heeft twee kanten. En ik schrijf duidelijk als je de alle feiten niet kent, dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken waarin sommigen belanden.
Mijn ervaring is dat het soms vreselijk moeilijk kan zijn om de een familielid, of patient goed te kunnen bereiken en aan te sluiten bij zijn of haar belevingswereld.. Als je niet in staat bent om daarbij aan te sluiten, is dat niet de schuld van de hulpverlener.. Want je doet je stinkende best.. Ik denk wel dat er uit dit soort situaties iets te leren valt. Dus is direct mijn vraag waarom kan je niet aansluiten op de belevingswereld van de patient en of familielid..
Laat ik nogmaals heel Helder zijn.. Ik ken de feitelijke omstandigheden van dit incident niet.. Ik ken alleen de verhalen uit de pers en de reacties hier.. Elk verhaal heeft twee kanten..
En daarom stel ik bepaalde vragen bij dit artikel en bij de reacties..
Naar mijn mening ben ik extra zorgvuldig geweest in mijn formulering, dat ik schreef van uit een
mogelijke belevingswereld van een mogelijke dader.. Ik heb willen duidelijk maken dat er in iemands anders zijn beleving mischien wel iets anders aan de hand was. Als ik daarin niet zorgvuldig genoeg ben, biedt ik daarvoor direct mijn excuses aan..
Ik wens dat ambulance team heel veel sterkte.. en ik hoop oprecht dat zij dit incident goed kunnen verwerken..