Opnieuw incident met ambulancepersoneel 3-9-2006

Auteur Topic: Opnieuw incident met ambulancepersoneel 3-9-2006  (gelezen 8859 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 4 september 2006, 20:04:59
Even een vraagje tussendoor Welsh Medic, hebben jullie porto's met een noodknop voor spoedassistentie van de politie?

De klap is (in jouw geval) dan natuurlijk al gevallen, maar voor de situatie waarin je collega's kwamen, lijkt het mij een noodzakelijk middel.

Maar dat is repressief, ik denk dat het tijd is voor preventieve acties.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #21 Gepost op: 4 september 2006, 20:15:30
Maarten,

Ja, de porto's zijn uitgerust met noodknoppen. Ik geloof dat ze ook gebruikt zijn....

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 4 september 2006, 20:26:51
Carl en in het bijzonder je collega's sterkte.
Het zoveelste incident op een rij.  :-\
Dat gaat niet goed. :'(

Verder staan hier een aantal ongelukkige reacties. Laat het relativeren, het leren van een casus, en zeker de kritische vragen maar aan de betrokken ambu-dienst over (als alle emoties geluwd zijn).
Jammer dat het weer zo moet.  >:(

RAdeR

Op een forum plaats ik mijn mening. Als we alles aan de "deskundigen" overlaten ben ik bang dat het hier een eentonige boel wordt. Iemand die zeker van zijn zaak is laat zich niet van de wijs brengen door een andere mening.

Net doen of de wereld vrij van geweld is, staat gelijk aan de kop in het zand steken. Misstanden blijven bestaan, hoezeer je het ook bestrijdt, vraag dat maar aan mijnheer Bush. Het is toch misschien de moeite waard om te proberen te begrijpen waar het vandaan komt en er mee omgaan leren gaan is effectiever dan bestrijden. Dat laatste lijkt mij  ook geen taak voor de ambu chauffeur/pleeg. Het is heel nobel van je, dat schande roepen enzo Radar. bewonder je daar ook om, maar inhoudelijk draagt dat niet erg bij tot een oplossing. Zijn alle postings waar je het niet mee eens bent "ongelukkig" RAder, of alleen die welke gevoelig liggen...

Henk


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #23 Gepost op: 4 september 2006, 20:41:02
Op een forum plaats ik mijn mening. Als we alles aan de "deskundigen" overlaten ben ik bang dat het hier een entonige boel wordt. Iemand die zeker van zijn zaak is laat zich niet van de wijs brengen door een andere mening.
Wat wel weer jammer is van de mensen die met een grote mond altijd maar 'hun' mening moeten verkondigen zo druk met zichzelf bezig zijn, dat ze vergeten dat 'hun' mening soms zeer kwetsend kan zijn voor anderen.

Soms is het beter niets te zeggen dan overal je mening openbaar te uiten. Want ook dat draagt inhoudelijk niet bij aan een oplossing.

Vraag me eigenlijk af wat voor oplossing?  ???


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 4 september 2006, 20:50:45
Iets wat ik te laat besefte, hoe zeer je op inhoudelijk niveau iets in te brengen hebt, kan je op emotioneel niveau de plank volledig misslaan. En in dit geval was de timing op inhoudelijk niveau te vroeg.. en op emotioneel niveau te laat..

Dit is geen wellus nietus spelletje..


pesje2

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 4 september 2006, 20:54:37
Ik lees hier dat deze incidenten vaak worden veroorzaakd door paniek, emoties enz.
Ik snap dat helemaal, maar ik kan ook de kant snappen als iemand zegt dat dit te gek voor woorden is.

Ik lees steeds in de media dat deze incidenten steeds vaker voor komen.
Met de nadruk op steeds, dus het is hiervoor minder geweest met agressie?

Dat kan je wel concluderen als je dit zo leest, dat betekend dat agressie het probleem is.
En dat er wel degelijk de schuld gegeven kan worden aan de inwoners (wat ik natuurlijk ook snap).

Gr. Niels


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 4 september 2006, 20:56:04
Ger@rd,ik ben bang dat er voor dit soort incidenten geen hap klare oplossingen voor handen zijn.Maar ik begrijp donders goed de reacties van Welsh Medic,zeker als het je eigen collega,s zijn kan ik me zijn reactie en zijn houding er goed voorstellen.

Ik wordt  kotsmisselijk van een aantal figuren hier die duidelijk pas net onder een steen vandaan gekropen zijn.En schijnbaar totaal niet weten wat dit soort incidenten met een hulpverlener doen,laat staan weten wat er tegenwoordig allemaal gebeurt bij hulpverleningen.Er wordt maar zielig gedaan over de dader,schei toch uit.Dit is de zoveelste rand***** die het in z,n botte hersens haalt om mensen die hun stinkende best doen voor hun "geliefde" te bedreigen en zelfs nu op te sluiten.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #27 Gepost op: 4 september 2006, 21:05:17
Beste mede-forumleden,

De emoties zijn hoog opgelopen, dat is duidelijk. Ik denk dat het nu beter is om maar stil te staan bij onze eigen veiliheid i.p.v. elkaar de grond in te boren. Mijn laatste woord over dit incident is het volgende: de collega's in kwestie valt niets te verwijten.

Eigenlijk ben ik best blij met alle aandacht, het zal er misschien toe leiden dat er iets wordt gedaan aan het probleem vanuit politiek oogpunt.

Laten we beginnen met passende straffen uitmeten.......

Ik heb een aantal PM's gehad vandaag naar aanleiding van mijn reacties. Ik voel mij gesteund door de meesten hier en dat doet mij erg goed. Bedankt voor de reacties.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #28 Gepost op: 4 september 2006, 21:10:27
Ik kruis geen degens. Zo zie ik dat niet. Er zijn ook mensen die mij wat vertellen over iets waar ze totaal geen verstand hebben (vind ik). Dan zijn er aantal mogelijkheden, maar ik ga ze zeker niet vertellen dat ze niet goed wijs zijn met als doel dat ze dan inbinden, ik weet uit ervaring dat dat eerder olie op het vuur is.

Dat belerende toontje is hoe ik praat, niet iedereen is gelijk. De een loopt scheldend en tierend door het leven, de ander is op het Enneagram (als je dat wat zegt) "de bemiddelaar" en zal proberen oplossend te denken en partijen tot elkaar te brengen.

Als ik die man die de deur op slot deed zou spreken zou ik 'm ook voor houden wat het met een ambubemanning doet om vast gehouden te worden. Zo zit ik in elkaar.

Denk niet dat ik wat dat betreft geen risicovol werk doe. Ben afgelopen zaterdagnacht met mijn bus door de menigte een geluidsinstallatie op wezen halen uit een kroeg in het centrum van Arnhem. Dan kom ik ook wel wat agressie tegen als ik mij met mijn bus een weg door de kroeggangers baan  ;D

Het scheelde wellicht dat ik mijn herder mee had...
 
Henk


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #29 Gepost op: 4 september 2006, 21:14:31
Henk,

Je moet nou echt leren wanneer het tijd is om ermee op te houden. Anders heb je helemaal niet begrepen waar het om gaat......

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon