Ik kruis geen degens. Zo zie ik dat niet. Er zijn ook mensen die mij wat vertellen over iets waar ze totaal geen verstand hebben (vind ik). Dan zijn er aantal mogelijkheden, maar ik ga ze zeker niet vertellen dat ze niet goed wijs zijn met als doel dat ze dan inbinden, ik weet uit ervaring dat dat eerder olie op het vuur is.
Dat belerende toontje is hoe ik praat, niet iedereen is gelijk. De een loopt scheldend en tierend door het leven, de ander is op het Enneagram (als je dat wat zegt) "de bemiddelaar" en zal proberen oplossend te denken en partijen tot elkaar te brengen.
Als ik die man die de deur op slot deed zou spreken zou ik 'm ook voor houden wat het met een ambubemanning doet om vast gehouden te worden. Zo zit ik in elkaar.
Denk niet dat ik wat dat betreft geen risicovol werk doe. Ben afgelopen zaterdagnacht met mijn bus door de menigte een geluidsinstallatie op wezen halen uit een kroeg in het centrum van Arnhem. Dan kom ik ook wel wat agressie tegen als ik mij met mijn bus een weg door de kroeggangers baan
Het scheelde wellicht dat ik mijn herder mee had...
Henk