Voorlichting

Auteur Topic: Voorlichting  (gelezen 1690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SwimmY

• Gast
Gepost op: 6 september 2006, 20:43:51
hooi..

Nouw volg ik best wel een beetje de krant en nieuws en het forum en zo...en dan zie ik dat er veel geweld is in de hulpverlening.
Nouw vroeg ik me af:
Waarom gaan jullie/ze dan niet persoonlijk langs bijvoorbeeld scholen om hun/jullie beroep uit te leggen? Dan is het wel meteen duidelijk en als 'ze' het van de hulpverleners zelf horen is het toch wel directer en ik denk dat 'ze' dan wel luisteren en zo...
Nou willen ze wel een voorlichtingscampagne gaan beginnen met reclame en zo..maar ik in ieder geval..kijk niet zo graag reclame.. :D Ik denk dat als ze het veel meet serieus nemen als ze je het zelf ook echt horen en zien vertellen ;) Dit is mijn mening..ik denk dat niet iedereen het hier mee eens is.... :-\
Groetjes...

MaRRk

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 september 2006, 20:49:43
Ik mag hopen dat het een soort van postbus 51 bericht gaat worden of iets in die richting.

En ik denk dat er geen tijd voor is om scholen langs te gaan al vind ik het wel een goed idee, en dan met name het voortgezet onderwijs.

Ik zou me daar wel voor in willen zetten.

Want zoals het nu gaat is het gewoon schandalig. >:(

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2006, 21:23:08
Ik mag hopen dat het een soort van postbus 51 bericht gaat worden of iets in die richting.

En ik denk dat er geen tijd voor is om scholen langs te gaan al vind ik het wel een goed idee, en dan met name het voortgezet onderwijs.

Ik zou me daar wel voor in willen zetten.

Want zoals het nu gaat is het gewoon schandalig. >:(
gebeurd al wel, op aanvraag. vooral in brugklassen door leerlingen die een spreekbeurt willen hebben en iets willen toevoegen. al denk ik dat bij bijvoorbeeld vakken als biologie een ambulanceverpleegkundige ook heel veel kan betekenen in relatie tot de stof, en bij verzorging de brandweer.
en de politie tja... die zou bij coördinatoren kunnen preken voor zij die er uitgestuurd zijn wegens slecht gedrag ofzo  ;)
nee maar serieus, het gebeurd al wel alleen zal het initiatief vanuit de scholen moeten komen die een aanvraag kunnen indienen bij de hulpverleners. ik heb ook heel wat presentaties gehouden waarbij een ovj of een rechter aanwezig was, en politieambtenaren. in mijn geval dan niet om zelf iets bij te dragen maar omdat ik hen had geïnterviewd en uitgenodigd te komen.

overigens stellen studenten die vraag wel vaker of mensen willen komen kijken; en ik moet zeggen dat het mij niet verkeerd lijkt om hier eens serieus over na te denken. Ik had een paar maanden terug een presentatie bij mijn opleiding HBO-rechten over recidivisme en had daarbij geinterviewd: een nederlandse rechter, een vlaamse rechter, een duitse rechter, een officier van justitie en een 5 tal mensen die in de gevangenis zaten voor het herhaaldelijk plegen van misdrijven. kreeg van de rechter en officier van justitie, die waren komen kijken op mijn uitdrukkelijke verzoek, hun complimenten over mijn inzichtgevende verhaal gezien de verschillende zienswijzen die ik toen heb kunnen weergeven en uitdiepen.
Politie Aspirant niveau 4

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 6 september 2006, 21:46:51
Het is natuurlijk 'makkelijker' om een reclamespotje te maken dan alle scholen langs te gaan, al is dit wel beter...

Want mocht er reclame komen tussen een programma door is het HUP zappen...

Of zo'n spotje gaat helpen op TV, ik weet het niet al hoop ik het wel natuurlijk ;)

SwimmY

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 7 september 2006, 15:46:54
Het was ook maar een idee....maar een spotje zoals die bij die andere topic staat is wel goed... ;)

pesje2

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 september 2006, 22:36:01
hooi..

Nouw volg ik best wel een beetje de krant en nieuws en het forum en zo...en dan zie ik dat er veel geweld is in de hulpverlening.
Nouw vroeg ik me af:
Waarom gaan jullie/ze dan niet persoonlijk langs bijvoorbeeld scholen om hun/jullie beroep uit te leggen? Dan is het wel meteen duidelijk en als 'ze' het van de hulpverleners zelf horen is het toch wel directer en ik denk dat 'ze' dan wel luisteren en zo...
Nou willen ze wel een voorlichtingscampagne gaan beginnen met reclame en zo..maar ik in ieder geval..kijk niet zo graag reclame.. :D Ik denk dat als ze het veel meet serieus nemen als ze je het zelf ook echt horen en zien vertellen ;) Dit is mijn mening..ik denk dat niet iedereen het hier mee eens is.... :-\
Groetjes...

Hoi,

Ik ben zelf 15 jaar en probeer ook hier in de omgeving iets te doen, ik mag dan wel geen VPK of CHAU zijn maar ik weet denk ik wel meer van de Ambu af dan de gemiddelde leerling in het voortgezet onderwijs.

Als ik toestemming van school krijg zou ik zo voor een paar klassen gaan staan en het even duidelijk maken.

Gr. Niels