ik werk als chauffeur in de regio arnhem en het rijden met A! ofwel ogs is bij ons afhankelijk met welke arts je rijd en de aard van de melding
want we rijden met A! als er sprake is van POB-verhaal en als er meldingen komen die aangeven dat een patient niet meer aanspreekbaar is of meldingen waar de arts bepaald dat we er sneller moeten zijn dan normaal zoals HYPO 's
maar daar wordt goed in getriageerd door de assistentes
en het verkeer is niet altijd even behulpzaam waardoor je soms via fietspaden of tegen het verkeer in moet gaan
maar op de snelweg gaat het wel redelijk goed
heb er voor 2 weken terug alleen een mindere ervaring mee gehad dat er een oude vrouw ineens naar rechts komt terwijl ik er rechts voorbij komt en de auto naast me op de vluchtstrookt bleef rijden
dat oude mens was opdat moment een gevaar op de weg
bleef links rijden met 80 en als je dan rechts inhaalt met ogs komt ze ineens naar rechts
maar het rijden met ogs is wel wenen als je het voor het eerst doet en ik heb via medi-expresse daar toen de oleiding voor gehad
en het stelt weinig voor die opleiding want de praktijk is toch waar je het meest van leert
Aansluitend aan een eerdere geplaatst bericht.
Wil ik eens vragen aan chauffeurs die met Ogs mogen rijden.Wat hun ervaringen hier mee zijn en hoe het verkeer op hun reageert.En in welke frequentie het voorkomt en in welke gevallen
Ook evt voor ander personeel wat met ogs mogen rijden
Ogs(Optische geluid signalen--zwaailicht en sirene)