De roes uit laten slapen is niet aan de orde. Op de posten waar ik mocht meelopen, werden alle slachtoffers, als ze op hen stoel in slaap vielen, wakker gemaakt.
Daarmee voorkom je dat het s.o. ongemerkt bewusteloos raakt en langzaam verder wegzakt richting einde oefening.
Je zult je moeten afvragen of alcohol wel de oorzaak van de bewusteloosheid is, of dat er een ander probleem de werkelijke oorzaak is, dat door het vermeende alcoholgebruik niet of onvoldoende onderkend wordt.
Iemand die bewusteloos heeft een, niet te onderschatten, medisch probleem.
Deze s.o. moeten continu bewaakt worden en moet deskundige hulp geraadpleegd worden en dat is, met alle respect, niet de politie of de organisatie.
firefemke heeft deze vraag verplaatst vanuit "vragen aan de ambulance", maar ik denk dat deze vraag op beide forums thuishoort, omdat de ambulancedienst hier een belangrijke rol moet spelen.
Als er een goed contact is tussen de EHV'ers op de post en de ambulancedienst, dan kan door goed overleg een optimale zorg geboden worden, zonder dat de ambulancedienst en SEH onnodig belast wordt. En als het echt nodig is, dan wordt het s.o. vervoerd, ondanks de extra schoonmaakbeurt waar niemand op zit te wachten.
Ik heb het elders op site vermeld, een familielid van een collega van mij had langer geleefd als voorbijgangers er niet vanuit gegaan hadden dat hij straalbezopen was.
Ja ik weet het, je kunt 's nachts om twee uur niet voorzichtig genoeg zijn .....
Maar of 112 bellen, met de medeling dat iemand zwalkend over straat gaat, echt zo gevaarlijk is als iedereen die nacht blijkbaar dacht .....
Nu is hij dodelijk verongelukt omdat hij door een hypo, de controle over zijn coördinatie verloren had en onder een auto terecht kwam.