Kosten hulpverlening.

Auteur Topic: Kosten hulpverlening.  (gelezen 8125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

janvdr

• Junior gebruiker
  • **
  • Instructeur EHBO en AED, Hoofdbrandwacht
    • EHBOweb
Reactie #20 Gepost op: 24 augustus 2006, 23:08:55
Waarom verschil commercieel / niet-commercieel?
Een niet-commericele organisatie (denk een buurtvereniging o.i.d.) kan vaak met pijn en moeite de eindjes aan elkaar knopen. We kiezen ervoor om alleen de kosten te berekenen die direct zijn toe te schrijven aan de inzet.
Een commericele organisatie kan, vinden we, ook wel bijdragen in de indirecte kosten.
Bijna  obm (allen nog examen repressie brand)

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 26 augustus 2006, 17:11:12
Een  buurtvereniging die bv een feest houdt voor de wijk en een een tent grote  huurt met band , een klimwand er bij met springkussen etc. Maar wat niet commercieel is kan van mij gewoon dokken want ze hebben voor het bovenstaande ook geld.

Brilsmurf

• Forum gebruiker
  • NRK
Reactie #22 Gepost op: 9 september 2006, 12:07:51
Rode Kruis Utrecht Midden

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 13 september 2006, 19:55:45
Een  buurtvereniging die bv een feest houdt voor de wijk en een een tent grote  huurt met band , een klimwand er bij met springkussen etc. Maar wat niet commercieel is kan van mij gewoon dokken want ze hebben voor het bovenstaande ook geld.

persoonlijk vind ik dat je dan rechtlijnig moet zijn: en aangezien het een buurtvereniging is zullen ze niet op winst uit zijn dus zou het non-profit tarief van toepassing zijn. voor die band en dat kussen is wellicht flink ingezameld en gespaard
Politie Aspirant niveau 4

ittata

• Junior gebruiker
  • **
  • ehbo - lotus - rode kruis vrijwilliger
Reactie #24 Gepost op: 21 september 2006, 22:33:23
hee hallo,\

ook binnen onze afdeling werken we met een comercieel tarief en een niet commercieel tarief. denk er wel altijd bij dat je werkt met vrijwilligers. Als het dan voor een commmercioele inzet gaat denk dan na of je vrijwilligers daar wel inzet voor willen geven en of ze er wel bij passen.

Zo was er laatst tijdens het wk voetbal bij ons in uden een aanvraag binnen gekomen voor hulpverleners. op de markt in de stad zou een levensgroot beeldscerm geplaatst worden waarop de wedtsrijden live werden uitgezonden, dit midden tussen de kroegen in(was wel erg gezellig overigens).

de vraag die wij toen hadden was of deze inzet wel geschikt was en binnen de doelgroep viel van de rode kruis vrijwilligers. mijn rode kruis collega's zijn goed opgeleid als bekwame ehbo-ers maar alcohol en drugs daar hebben ze geen ervaring in.
Als rode kruis hebben we de aanvraag toen niet aangenomen omdat wij vonden dat dit niet meer onder het rode kruis viel. de plaatselijke ehbo-vereniging heeft het toen op zich genomen terwijl ik liever had gehad dat hiervoor een bedrijf voor waas ingehguurd met hulpverleners ervaren en opgeleid voor dit soort evenementen(je ziet deze personen vaak actief bij house party's)

de vraag is dus uiteineleijk ook naast het uurloon dat je vraagt, welk doel wil ik er mee berreiken en kan ik het wel aan met mijn hulpverleners.
succes jessica
de grootste liefde in je leven ben jezelf