Ik ken er heel weinig van en wil me niet moeien maar ik heb toch een vraagje... Is er eigenlijk een manier om je ervan te vergewissen dat iemand met te veel alcohol in zijn bloed geen alcoholintoxicatie zal krijgen?
Je kunt het alcoholgehalte bepalen, maar dat zegt alleen iets over het promillage.
Een doorgewinterde alcoholist. met een nog functionerende lever, moet aanzienlijk meer drinken dan een beginner voordat hij plat gaat.
Erger nog, mensen die er trots op zijn om veel te kunnen drinken, zitten diep in de gevarenzone van blijvende hersen-, lever- en andere orgaanbeschadigingen.
Als ik op festivals of dergelijike ben vraag ik me dat ook nog wel eens af ... je ziet dan wel eens iemand liggen, slapen daar gaan alle omstanders klaarblijkelijk vanuit, maar wat als dat niet zo is en vooral hoe kan je dat zien?
Op de feesten waar ik geweest ben, worden mensen die alleen liggen te slapen aangesproken, als ze in een groep liggen, hangt het af van de indruk die mijn collega had en bij twijfel "worden ze aangesproken.
Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat je de eh-post moeilijk kan volleggen met allemaal hun roes uitslapende dronkaards.
Dat moet je ook niet doen. Er wordt in de post niet geslapen. Als ze met alle geweld willen slapen, dan moeten ze dat maar op straat gaan doen.
Opvallend veel so blijven desondanks in de post en worden dan ook steeds weer wakker gemaakt.
Helaas is de pijnprikkel nog niet terug in het Oranje Kruis boekje, dit geeft namelijk een redelijk goede indicatie inhoeverre iemand slaapt of bewusteloos/ in coma is/raakt.