geen melding(http://www.pd5hw.nl/p2000/)

Auteur Topic: geen melding(http://www.pd5hw.nl/p2000/)  (gelezen 8448 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 6 september 2006, 19:57:18
volgensmij niet want bij de brandweer en ambu stond ervoor van die wagen (roepnummer) geen melding(en) open.

Hoe weet jij waar een wagen zich bevindt op het moment dat de melding wordt uitgedeeld? Of relateer je dat ook aan de op P2000 ontvangen berichten? Stel dat hij de hele dag van melding naar melding wordt gestuurd dan kan het zomaar zijn dat de laatste melding van 6:00 's ochtends is terwijl hij nu (om 20:00) al 15 ritten heeft gedaan zonder dat er iets op P2000 te zien was.

Nogmaals, ze alarmeren niet zodat heel Nederland mee kan lezen, ze alarmeren de bemanning. Als er om wat voor reden dan ook geen noodzaak is om het bericht op de pieper te gooien, dan doen ze dat gewoon niet. Misschien zaten ze wel ergens een patatje te eten of waren ze boodschappen aan het doen. Portofoon mee en dus oproepbaar via C2000.

Groeten, Peter.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 6 september 2006, 20:02:15
Ik weet niet exact wat de werkwijze is in Kennemerland, maar als een ambu via C2000 te bereiken is, dan heeft P2000 in principe geen toegevoegde waarde meer.

Vond het wel opvallend in Almere-Buiten een keer... ze reden met toeters en bellen weg bij een melding (die al "afgerond" was) om vervolgens naar de volgensde melding te rijden(dit was gealarmeer via C2000). Even later ging de pieper af voor dezelfde melding via P2000.

Zo zie je maar weer...

gr max


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 6 september 2006, 20:05:45
Hier in Aalsmeer is het zo, dat zij piepen voor een bijv. een OMS.
Daarna word er alleen op de voertuigcode gepiept voor een vervolgmelding
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #13 Gepost op: 6 september 2006, 21:10:01
mmmm, oke

Ik Woon dus in Delfzijl ( Groningen). Van de Brandweer krijg ik alle meldingen via p2000 maar ambu niet.
dit dus ook alles met porto etc. of is dit nog niet opgenomen in het programma?
wie weet dat?

Groeten Martijn


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2007, 16:17:22
Ik bekijk de meldingen meestal gewoon op mijn computer. Echter als ik via mijn mobiele telefoon de p2000 monitor wil openen dan krijg ik geen meldingen te zien. Heeft iemand ervaringen met het gebruik van de pd5hw p2000 monitor op een mobiele telefoon?


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2007, 21:53:46
ook niet als je naar http://pda.livep2000.nl gaat? das pda van pd5hw
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #16 Gepost op: 5 juli 2007, 13:03:07
ook niet als je naar http://pda.livep2000.nl gaat? das pda van pd5hw

super! Bedankt voor je tip! Deze werkt perfect.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 5 juli 2007, 13:30:23
Ik maak daar ook sinds enkele weken gebruik van. Werkt als een zonnetje 8)

(Kost alleen wel veel beltegoed en er gaat niets piepen of trillen bij een melding. Maar het werkt wel goed om een sirene te achterhalen ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #18 Gepost op: 5 juli 2007, 14:02:27
Ik maak daar ook sinds enkele weken gebruik van. Werkt als een zonnetje 8)

(Kost alleen wel veel beltegoed en er gaat niets piepen of trillen bij een melding. Maar het werkt wel goed om een sirene te achterhalen ;))

Bij Vodafone en t-Mobile kan je internetabonementen afsluiten waardoor je "onbeperkt" gebruik kan maken van internet op je telefoon. Let er wel op dat dit onbeperkt niet echt onbeperkt is. Ik maak gebruik van Vodafone en daar kan je voor 9,50 euro pmnd voor 50 Mb binnen halen. Ik heb die limiet nog niet gehaald aangezien de pda websites niet veel datalimiet gebruiken maar als je een "normale" website opent met de daarbij behorende foto's zit je toch al vrij snel op die 50MB.

Had ik nog een vraag. Op de pd5hw.nl kan je totaal 4 regio's selecteren. Op de PDA site van pd5hw kan je maar 1 regio of alle regio's selecteren. Weet iemand of er een mogelijkheid is om toch meerdere regio's in te stellen?! In mijn geval zou ik graag Haaglanden, Hollands Midden en de lifeliner meldingen willen zien kan dit op de mobiel ook zo geselecteerd worden?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 5 juli 2007, 23:57:43
Bij Vodafone en t-Mobile kan je internetabonementen afsluiten waardoor je "onbeperkt" gebruik kan maken van internet op je telefoon. Let er wel op dat dit onbeperkt niet echt onbeperkt is. Ik maak gebruik van Vodafone en daar kan je voor 9,50 euro pmnd voor 50 Mb binnen halen. Ik heb die limiet nog niet gehaald aangezien de pda websites niet veel datalimiet gebruiken maar als je een "normale" website opent met de daarbij behorende foto's zit je toch al vrij snel op die 50MB.

Had ik nog een vraag. Op de pd5hw.nl kan je totaal 4 regio's selecteren. Op de PDA site van pd5hw kan je maar 1 regio of alle regio's selecteren. Weet iemand of er een mogelijkheid is om toch meerdere regio's in te stellen?! In mijn geval zou ik graag Haaglanden, Hollands Midden en de lifeliner meldingen willen zien kan dit op de mobiel ook zo geselecteerd worden?

Ik heb T-mobile, dus ik zal dat eens nader onderzoeken 8) Bedankt voor de tip ;)

Met de PDA versie kan je maar één regio tegelijkertijd bekijken naar mijn weten. Toch maar een pager aanschaffen dan? ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s