CJIB post en verhuizing...

Auteur Topic: CJIB post en verhuizing...  (gelezen 3551 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Gepost op: 7 september 2006, 02:03:11
Stel je verwacht nog post van 't CJIB  ::) maar je staat op 't punt naar 't buitenland te emigreren, hoe gaat dat eigenlijk verder dan ?

Ik schrijf me in Nederland uit en geef hier geen nieuw adres op, wellicht dat ze me via m'n kenteken (uiteraard krijgt de autoverzekering wel nieuwe adres door) kunnen achterhalen en zo de boete (120-125 km/h op lege autoweg 's avonds laat) kunnen opsturen.

Maar als ik m'n auto nu hier zou verkopen, zou ik dan nog te achterhalen zijn in Engeland, of wordt ik dan direct aangehouden als ik Nederland weer inkom wegens 'n niet betaalde boete met verhoging ?

Iemand van de politie mensen hier die daar toevallig wat meer over weet ?




CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 7 september 2006, 02:49:36
Oh dear,

You have been a naughty boy, haven't you?  

WM

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #2 Gepost op: 7 september 2006, 06:02:22
Stel je verwacht nog post van 't CJIB  ::) maar je staat op 't punt naar 't buitenland te emigreren, hoe gaat dat eigenlijk verder dan ?

Ik schrijf me in Nederland uit en geef hier geen nieuw adres op, wellicht dat ze me via m'n kenteken (uiteraard krijgt de autoverzekering wel nieuwe adres door) kunnen achterhalen en zo de boete (120-125 km/h op lege autoweg 's avonds laat) kunnen opsturen.

Maar als ik m'n auto nu hier zou verkopen, zou ik dan nog te achterhalen zijn in Engeland, of wordt ik dan direct aangehouden als ik Nederland weer inkom wegens 'n niet betaalde boete met verhoging ?

Iemand van de politie mensen hier die daar toevallig wat meer over weet ?

dat is niet slim, ik zou de staat maar wel een nieuw adres opgeven in verband met je staatsburgerschap. je bent nederlands ingezetene en hebt later recht op AOW etcetera.. voor de nederlandse volksverzekeringen moet de overheid wel een beeld hebben van waar jij gewoond hebt. dus wil jij later nog gewoon nederlandse AOW ontvangen (ja dat kan in het buitenland) dan zou ik wel een adres doorgeven.
en daarnaast werken de europese justitiële incassobureau's sinds dit jaar samen en krijg je dan waarschijnlijk de boete via het engelse bureau op de mat daar.
Politie Aspirant niveau 4


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 7 september 2006, 07:44:44
Ik neem aan dat je je gewoon uit laat schrijven bij de gemeente (Gemeentelijke basisadministratie); in principe is het de verantwoordelijkheid van het CJIB om de post naar het adres waar jij ingeschreven staat, te sturen. Als ze de post naar je oude adres sturen en de post retour krijgen met "verhuisd" ofzo, dan kunnen ze een adrescheck doen bij de gemeente. Dan zal bekend worden dat je bent geëmigreerd.

Dan is het vervolgens inderdaad zo dat het CJIB met het Engelse CJIB contacten kan hebben om een en ander door te sturen, maar hoe dat precies zit.....geen idee. Vraag me af of het CJIB zoveel moeite gaat doen in zo'n geval, maar wie weet...

Overigens weet ik niet waar je je adres moet doorgeven t.b.v. AOW etc., maar ik vraag me af of dat hetzelfde is als waar het CJIB zijn gegevens uit haalt. Oftewel: dat je je adres aan de ene overheidsinstantie doorgeeft, impliceert niet dat het CJIB dan ook daarvan op de hoogte is (lijkt me zelfs handiger van niet  ;) ).
greetz,  Enrique


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #4 Gepost op: 7 september 2006, 08:38:20
Je komt vanzelf in het AD te staan


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 7 september 2006, 09:42:16
Krijgen we niet een burgerservice nummer waarmee de overheid alle databasen aan elkaar kan knopen..... ::) ::) ;)

http://www.minbzk.nl/contents/pages/43941/adviesrvswetsvoorstelwetalgemenebepalingenburgerservicenummer.pdf#search=%22burgerservice%22


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 7 september 2006, 10:33:59
Ik neem aan dat je je gewoon uit laat schrijven bij de gemeente (Gemeentelijke basisadministratie); in principe is het de verantwoordelijkheid van het CJIB om de post naar het adres waar jij ingeschreven staat, te sturen. Als ze de post naar je oude adres sturen en de post retour krijgen met "verhuisd" ofzo, dan kunnen ze een adrescheck doen bij de gemeente. Dan zal bekend worden dat je bent geëmigreerd.

Dan is het vervolgens inderdaad zo dat het CJIB met het Engelse CJIB contacten kan hebben om een en ander door te sturen, maar hoe dat precies zit.....geen idee. Vraag me af of het CJIB zoveel moeite gaat doen in zo'n geval, maar wie weet...

Overigens weet ik niet waar je je adres moet doorgeven t.b.v. AOW etc., maar ik vraag me af of dat hetzelfde is als waar het CJIB zijn gegevens uit haalt. Oftewel: dat je je adres aan de ene overheidsinstantie doorgeeft, impliceert niet dat het CJIB dan ook daarvan op de hoogte is (lijkt me zelfs handiger van niet  ;) ).

CJIB stuurt de boetes naar de op het kenteken geregistreerde naam en adres (dus via de bestanden van de RDW.
Ze maken geen gebruik van de GBA (bevolkingsadministratie).
volgens mij.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2006, 11:39:43
CJIB stuurt de boetes naar de op het kenteken geregistreerde naam en adres (dus via de bestanden van de RDW.
Ze maken geen gebruik van de GBA (bevolkingsadministratie).
volgens mij.

daar kunnen ze wel informatie uit opvragen.

@Enrique: je moet voor de AOW enzo je nieuwe adresgegevens doorgeven bij de gemeente, verhuis je binnen engeland weer dan zul je dat op het consulaat of de ambassade moeten aangeven
Politie Aspirant niveau 4


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 7 september 2006, 11:54:39
Rader: klopt, maar als de post dan terugkomt, doen ze een adrescheck.

Ultimato: weer wat geleerd  ;) ik ga maar niet emigreren.
greetz,  Enrique