Vragen over fietsverlichting

Auteur Topic: Vragen over fietsverlichting  (gelezen 12256 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #30 Gepost op: 9 september 2006, 23:42:05
Ja als remlicht oke, maar dan zou ik alsnog geen groen doen maar inderdaad paars ofzo.

Maar niet dat je hele achterverlichting groen word :-X


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #31 Gepost op: 10 september 2006, 08:09:03
Ja als remlicht oke, maar dan zou ik alsnog geen groen doen maar inderdaad paars ofzo.

Maar niet dat je hele achterverlichting groen word :-X

nee daar doelde ik ook op, dat het wellicht wel goed is als het alle lichtfuncties een eigen kleur krijgen. maar niet hele achterverlichting groen nee
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #32 Gepost op: 10 september 2006, 20:50:17
Ja het lijkt mij inderdaad wel beter om alleen het daadwerkelijke remlicht groen te kleuren.
Nu is het zo dat als een auto remt zonder extern remlicht het soms niet opvalt.

We gaan het zien :)


Kanarie

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 11 september 2006, 09:10:50
Alle auto's hebben tegenwoordig toch een 3e remlicht? Die vind ik eigenlijk wel duidelijk genoeg; ik zie niet wat een groen remlicht toevoegt. Groen betekent (nu nog): doorrijden, de weg is vrij! ... Dat kun je niet zeggen van de situatie als de auto voor je ineens op de rem gaat staan! :-\
Straks hebben we voor elke functie een ander kleurtje, maar doordat elk kleurtje meerdere, tegenstrijdige betekenissen heeft, heb je geen idee meer wat er gebeurt. -> Hee een paars/groen/rood/oranje/blauw/wit/roze* lichtje! Opletten er gebeurt daar iets!

*kies er maar een uit


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #34 Gepost op: 11 september 2006, 10:29:55
Alle auto's hebben tegenwoordig toch een 3e remlicht? Die vind ik eigenlijk wel duidelijk genoeg; ik zie niet wat een groen remlicht toevoegt. Groen betekent (nu nog): doorrijden, de weg is vrij! ... Dat kun je niet zeggen van de situatie als de auto voor je ineens op de rem gaat staan! :-\
Straks hebben we voor elke functie een ander kleurtje, maar doordat elk kleurtje meerdere, tegenstrijdige betekenissen heeft, heb je geen idee meer wat er gebeurt. -> Hee een paars/groen/rood/oranje/blauw/wit/roze* lichtje! Opletten er gebeurt daar iets!

*kies er maar een uit

Precies ook mijn bezwaar.
Ik heb eerlijk gezegd wel het idee dat een groot deel van de mensen de knipperende versie kiezen dat uitsluitend doen om een beetje dwars te zijn, men zou waarschijnlijk een continu brandend lampje kiezen wanneer een knipperende lamp de norm zou zijn. (en net zo met kleurenkeuze)
Ik schaar dat een beetje onder de zelfde catagorie als rijden zonder licht (terwijl het technisch in orde is), rijden op een brommer met het helmbandje los of zelfs zonder helm, rijden met een niet originele meer lawaai makende uitlaat etc, gewoon een beetje puberaal gedrag.
Deze categoerie weggebruikers weet prima wat wel en niet mag maar heeft er gewoon een beetje lak aan.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #35 Gepost op: 11 september 2006, 13:39:17
Alle auto's hebben tegenwoordig toch een 3e remlicht? Die vind ik eigenlijk wel duidelijk genoeg; ik zie niet wat een groen remlicht toevoegt. Groen betekent (nu nog): doorrijden, de weg is vrij! ... Dat kun je niet zeggen van de situatie als de auto voor je ineens op de rem gaat staan! :-\
Straks hebben we voor elke functie een ander kleurtje, maar doordat elk kleurtje meerdere, tegenstrijdige betekenissen heeft, heb je geen idee meer wat er gebeurt. -> Hee een paars/groen/rood/oranje/blauw/wit/roze* lichtje! Opletten er gebeurt daar iets!

*kies er maar een uit

oh? ik zie echt enorm veel auto's zonder 3e remlicht hoor
Politie Aspirant niveau 4


Kanarie

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 11 september 2006, 17:32:46
oh? ik zie echt enorm veel auto's zonder 3e remlicht hoor
Het staat er inderdaad onduidelijk; IK BEDOELDE: alle auto's die vanaf de invoering van het 3e remlicht geproduceerd zijn. Vandaar het 'tegenwoordig' maar dat was een verkeerd woord in de zin.


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #37 Gepost op: 13 september 2006, 22:09:07
... Hee een paars/groen/rood/oranje/blauw/wit/roze* lichtje! Opletten er gebeurt daar iets! ....

*kies er maar een uit

Het is bijna de reclame van de fruitjoy's van een ijsmerk met drie letters:P :D
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #38 Gepost op: 15 oktober 2006, 02:21:53
Ben al twee keer aangehouden omdat ik zo'n smart-lampje heb, die dus niet straalt. Had nog nooit van die regel gehoord, heb er nu een stralende koplamp opzitten, daaronder zit nog dat smart-lampje. Die mag ik dus niet allebij aanhebben?

Het led lichtje wat voor mijn fiets zit straalt wel degelijk. Die discussie wil ik nog wel eens aangaan met een agent die mij een bekeuring uitzou schrijven. Iets wat zichtbaar is voor het menselijk oog, en niet door reflectie van ander licht, straalt licht uit.

Dat de intensiteit of bundeling van de lichtstraling niet goed zou zijn zou ik me nog in kunnen vinden als me batterij op is. Voorlopig is de led zo fel dat ik in het donker 4 meter voor me de voorwerpen nog voor me zie.

Overigens heb ik mijn ledverlichting op de fiets altijd in de constant stralende stand staan. Gewoon omdat ik zelf dat irritante geknipper niet in me zichtsveld wil hebben  :|
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #39 Gepost op: 13 november 2006, 23:03:32
heb nu een OA een LED Sm**t lichtje voorop mijn fiets, schijnt, en het is zeker zichtbaar.

Een aanradertje overigens ;)

(wel wat beter dan die groen gekleurde dingentjes, die vallen wat minder op)