Alle auto's hebben tegenwoordig toch een 3e remlicht? Die vind ik eigenlijk wel duidelijk genoeg; ik zie niet wat een groen remlicht toevoegt. Groen betekent (nu nog): doorrijden, de weg is vrij! ... Dat kun je niet zeggen van de situatie als de auto voor je ineens op de rem gaat staan!
Straks hebben we voor elke functie een ander kleurtje, maar doordat elk kleurtje meerdere, tegenstrijdige betekenissen heeft, heb je geen idee meer wat er gebeurt. -> Hee een paars/groen/rood/oranje/blauw/wit/roze* lichtje! Opletten er gebeurt daar iets!
*kies er maar een uit
Precies ook mijn bezwaar.
Ik heb eerlijk gezegd wel het idee dat een groot deel van de mensen de knipperende versie kiezen dat uitsluitend doen om een beetje dwars te zijn, men zou waarschijnlijk een continu brandend lampje kiezen wanneer een knipperende lamp de norm zou zijn. (en net zo met kleurenkeuze)
Ik schaar dat een beetje onder de zelfde catagorie als rijden zonder licht (terwijl het technisch in orde is), rijden op een brommer met het helmbandje los of zelfs zonder helm, rijden met een niet originele meer lawaai makende uitlaat etc, gewoon een beetje puberaal gedrag.
Deze categoerie weggebruikers weet prima wat wel en niet mag maar heeft er gewoon een beetje lak aan.