Ongeval beknelling - Oosterwolde 10-09-2006

Auteur Topic: Ongeval beknelling - Oosterwolde 10-09-2006  (gelezen 4692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 11 september 2006, 14:35:06
Ik denk dat je het andersom moet bekijken: een heli inzet is tevens een OVD-G inzet

Doorgaans bij een inzet 4 of meer geneeskundige eenheden (ambulance, motorambulance, heli of MMT is een geneeskundige eenheid).
Verder kan hij natuurlijk altijd aangevraagd worden door één van de ingezette eenheden, en komt hij natuurlijk vanaf GRIP-1, en zo zijn er nog wel wat criteria...

Kijk ! Helemaal duidelijk, bedankt  ;)

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 11 september 2006, 15:51:22
Doorgaans bij een inzet 4 of meer geneeskundige eenheden (ambulance, motorambulance, heli of MMT is een geneeskundige eenheid).
Verder kan hij natuurlijk altijd aangevraagd worden door één van de ingezette eenheden, en komt hij natuurlijk vanaf GRIP-1, en zo zijn er nog wel wat criteria...
[/quote]

Hij komt ook vaak bij huis ongevallen enzo en dat zijn tog echt geen grip 1 meldingen

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 11 september 2006, 15:59:47
Hij komt ook vaak bij huis ongevallen enzo en dat zijn tog echt geen grip 1 meldingen
[/quote]

Hoe bedoel je dit, los van het feit of het wel of geen Grip situatie is ?

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 11 september 2006, 16:03:55
ik heb ook wel me gemaakt dat er 2 ambu's staan en een heli en dus geen 4 hulpdiensten

Bart S

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 11 september 2006, 16:11:18
ik heb ook wel me gemaakt dat er 2 ambu's staan en een heli en dus geen 4 hulpdiensten

Ik zei ook 'doorgaans'. Het kan bij jullie ook zijn dat hij vanaf 3 eenheden komt (2 ambu's + heli). Bij GRIP is er ALTIJD een OVD-G. En hij kan ook op aanvraag van de ambu komen, dus als die denken dat er een OVD-G nodig is dan wordt hij ook gepiept....

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 13 september 2006, 22:49:36
Hier in friesland is het in ieder geval zo dat als de traumaheli (MMT) komt dat de OvD-G geallarmeerd wordt. Dus áls ik op mijn pager de ovd=g geallarmeerd zie worden en ik zie eventuele andere meldingen van de brandweer dan trek ik zelf de conclusie dat de traumaheli waarschijnlijk ook onderweg is. En 9 van de 10 keer klopt die conclusie  ;)

Wat de preciese criteria zijn om de OvD-G te allarmeren is mij niet bekend.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 14 september 2006, 07:10:41
3 x ambulance ingezet/gealarmeerd op één locatie en een MMT-inzet of GRIP-situatie geloof ik.  ::)
343, never forget.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 14 september 2006, 13:07:15

Zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?PHPSESSID=16627038b7fe3baeebcae552ee5df438&threadid=3560;start=0

Conclusie: verschilt per regio ;)

(Het zou ook een keer landelijk hetzelfde zijn :-\)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Michel

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 26 oktober 2006, 12:17:10
De officieren in Friesland van zowel brandweer als ambulance worden heel laagdrempelig gealarmeerd. Zo wordt de OvD van de brandweer voor alle inzetten gealarmeerd. Dus zelfs voor de bekende 'kat in de boom'. Het is dan niet zo dat hij ook daadwerkelijk ter plaatse komt natuurlijk. Je moet het meer zien als een informatiebericht zodat hij weet waar de eenheden die onder hem vallen mee bezig zijn op dat moment. Dat kan handig zijn op het moment dat er een urgentere melding komt.
Voor de OvD-G geldt een zelfde soort regeling. Alarmering bij inzet van meerdere geneeskundige eenheden bij hetzelfde incident en bij elke multidisciplinaire inzet. Ook hij zal niet altijd ter plaatse komen. Er kan voor gekozen worden om in eerste aanleg vanuit het kantoor de eenheden te volgen/coördineren per C2000 en op basis van de bevindingen van de eerst aangekomen eenheid te beslissen of je al of niet ter plaatse komt.

Groeten Michel

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2006, 12:41:40
Waarom zouden grote regio's zoals rijnmond dat niet doen..... ::) ::) ;) Zouden die wel hun centralisten / bevelvoerders vertrouwen dat ze weten wat ze doen en dat ze goede info geven bij een daadwerkelijke inzet van een OvD?  ;) ;) :)