Ongeval beknelling - Oosterwolde 10-09-2006

Auteur Topic: Ongeval beknelling - Oosterwolde 10-09-2006  (gelezen 4693 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Gepost op: 10 september 2006, 22:29:44
Twee doden bij ernstig ongeval Oosterwolde

Bij een eenzijdig ongeluk op de Drie Tolhekken bij Oosterwolde zijn zondagavond rond 18.45 uur twee personen om het leven gekomen. De auto reed tegen een boom brak door midden en vloog door onbekende oorzaak in brand. De brandweer van Oosterwolde moest er aan te pas komen om de brand te blussen. De twee inzittenden konden niet meer gered worden.

De auto met de twee inzittenden is door onbekende oorzaak tegen een boom geknald en vervolgens in tweeën gebroken. Het achterste gedeelte is vervolgens in brand gevlogen

De verkeers ongevallen dienst van de politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval

Foto's Martijn de Vries www.112opsterland.nl

Voor meer zie hier http://www.112opsterland.nl/nieuw/?nav=home&action=read&cat=1&allie=541

Gast48368

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 september 2006, 23:07:55
:o wat een vreselijk bizar ongeval............ :-X :-\ :'(

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 10 september 2006, 23:27:14
Ik zag de melding op mijn pager en ik vreesde al voor het ergste  :'(

18:51:53 Prio 1 Voertuig in brand  DRIE TOLHEKKEN - N381 OOST Inzet ASOOSTER ZITTEN NOG MENSEN IN

en later kreeg ik hem mee op de OvD-G en dan weet ik dat de traumaheli ook vliegt.
18:58:18 A1 DRIE TOLHEKKEN - N381 OOSTERWOLDE FR

Sterkte voor de mensen die de slachtoffers kenden, en sterkte voor de hulpverlengers.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 10 september 2006, 23:43:58
Ziet er inderdaad heftig uit allemaal...................overigens wel mooie foto's  Martijn ;)

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 11 september 2006, 04:37:48
@Jelmer,
Dat de OvDG wordt gealarmeerd hoeft per definitie niet te betekenen dat ook het MMT is gealarmeerd. De OvDG kan namelijk ook voor andere zaken ter plaatse worden geroepen. ;)

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 11 september 2006, 08:54:32
Het is hier in friesland wel zo dat in 90% van de allarmeringen van de ovdg de heli ook komt

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 11 september 2006, 08:59:32
@Jelmer,
Dat de OvDG wordt gealarmeerd hoeft per definitie niet te betekenen dat ook het MMT is gealarmeerd. De OvDG kan namelijk ook voor andere zaken ter plaatse worden geroepen. ;)

Hij wordt er toch bijgehaald als er meer dan 2 of 3 ambulances zijn ingezet ?

112Erik

• Gast

Bart S

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 11 september 2006, 09:18:35
Het is hier in friesland wel zo dat in 90% van de allarmeringen van de ovdg de heli ook komt

Ik denk dat je het andersom moet bekijken: een heli inzet is tevens een OVD-G inzet

Hij wordt er toch bijgehaald als er meer dan 2 of 3 ambulances zijn ingezet ?  

Doorgaans bij een inzet 4 of meer geneeskundige eenheden (ambulance, motorambulance, heli of MMT is een geneeskundige eenheid).
Verder kan hij natuurlijk altijd aangevraagd worden door één van de ingezette eenheden, en komt hij natuurlijk vanaf GRIP-1, en zo zijn er nog wel wat criteria...

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 11 september 2006, 09:30:04
Pers bericht politie:

Oosterwolde: twee mannen omgekomen bij eenzijdig ongeval Bij een eenzijdig ongeval op de Drie Tolhekken zijn zondagavond omstreeks 18.50 uur een 18-jarige inwoner van Appelscha en een 19-jarige inwoner van Oosterwolde om het leven gekomen. Door nog onbekende oorzaak verloor de 19-jarige bestuurder de macht over het stuur en botste tegen een boom. De auto brak daarbij door midden en het achterste gedeelte vloog in brand. Het voorste gedeelte van de auto, met daarin de twee inzittenden, vloog over de kop en belandde op het naast gelegen fietspad. De 18-jarige passagier werd hierbij uit de auto geslingerd en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

De 19-jarige bestuurder is door de brandweer uit het voertuig gehaald. Ondanks verwoede pogingen van het personeel van de traumahelikopter en het ambulancepersoneel om het leven van de man te redden, overleed ook hij op de plaats van het ongeval. Bureau Verkeersongevalanalyse van de politie Fryslân stelt een onderzoek in.