Beste allemaal,
Ik heb een vraag over hoe ik een bepaald bouwwerk moet beoordelen. Maar voordat ik die vraag stel, eerst even een aanloopje. In een woning (woonfunctie) zitten doorgaans gezinnen. Een studentenwoning (kamerverhuur) moeten worden beoordeeld als zijnde een woonfunctie volgens het bouwbesluit wat overigens is terug te vinden in de brandveiligheidsconcepten, paragraaf 1.3. Wat een hotel, jeugdherberg is snap ik ook (logiefunctie). Maar nu het volgende. Nu de grensen met met name Oost Europese landen zijn opengesteld komt het voor dat woningen die wat prijs betreft niet verkocht worden, verhuurd worden aan een uitzendbureau. Zo’n uitzendbureau zeht tegen zo’n Oosteuropeaan: “ik heb werk, een bed met een dak erover en een koelkast vol eten” en stop er zo een stuk of wat weg in een woning. Voor de duidelijkheid, er wordt niet kamergewijs verhuurt, maar er wordt ook niet voor een bed betaald. Een woning (midden in een rijtje huizen) kan ik het ook niet noemen gelet op het toepassingsbereik van het brandveiligheidsconcept woningen. Volgens mij is het een pension dus een logie-functie. Voordat ik dan wat ga roepen moet ik eerst even terug naar het bestemmingsplan of er in die woonwijk wel een pensioen (hotel what ever) mag worden gevestigd.
Mijn vraag: kan je mijn redenatie volgen of sla ik de plank ergens mis?
Ik hoor graag van jullie.
Roelof Willemze