Ambulanceposten regio Brabant-Noord

Auteur Topic: Ambulanceposten regio Brabant-Noord  (gelezen 2194 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Gepost op: 15 september 2006, 11:36:57
Beste lezers,

Ik ben voor een opdracht op school (HBO Integrale Veiligheid) opzoek naar een lijstje met alle ambulanceposten in Brabant-Noord (of omgeving Schijndel).
Als het mogelijk is met het aantal ambulances beschikbaar.

Alvast bedankt,

Peter

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2006, 12:58:14
de ggd voor west/midden/noordbrabant heeft 9 ambulances op de post in den bosch waarvan er 1 in boxtel staat.
er staan er 12 in het cluster oost met de posten oss uden veghel oeffelt en grave.
waarbij schijndel heel vaak bestreken word door de post veghel.
verder heeft de rav zorg op weg een post in best met 1 wagen welke wel eens word ingezet in het gebied boxtel/st oedenrode.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #2 Gepost op: 16 september 2006, 20:39:12
Fire chief,

Waar ben je precies naar op zoek?
Brabant noord bestaat uit een aantal posten, vaste posten zijn den bosch, Oss, Uden, Oeffelt, Haps
Daarnaast worden 3 standplaatsen gevuld door respectievelijk den Bosch en Uden namelijk Boxtel en Grave en Veghel

Er zijn inderdaad 9 ambulances beschikbaar op de post den bosch maar rijden niet alle negen in één dienst

Ik kan je wel gedetailleerdere info geven maar dan zou ik je vraagstelling wat concreter willen zien.

Om je een indruk te geven zijn er in heel brabant noord 's nachts 6 ambulances rijdend (1 den bosch, 1 boxtel, 1 veghel, 1 oss, 1 uden, 1 oeffelt) mogelijk 's nachts ook één in haps
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #3 Gepost op: 17 september 2006, 03:07:24
denk dat je 2 dingen door elkaar haalt fire chief,de post in haps is/komt op het terrein van nabuurs transport pal aan de a-73 waarna de post oeffelt is/word opgeheven.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 18 september 2006, 10:39:44
Zowel gignnl als Paul bedankt voor jullie antwoorden.

Om even wat concreter te zijn, wij moeten met onze groep bezig een fictiek evenement beveiligen en alles wat hierbij komt kijken. Dus risico-inventarisatie, ontruimingsplan, beveiliging, communicatie, crowdmanagement, etc... Dit is de laatste groepsopdracht van onze opleiding IV en daarom komen eigenlijk alle facetten van de afgelopen jaren terug in deze opdracht.

Het evenement wat wij (fictief) hebben opgezet wordt gehouden op het evenemententerrein in Schijndel, ondermeer bekend van Paaspop. ik had even een inventarisatie gemaakt van de operationele hulpdiensten dus daarom was ik benieuwd naar het aantal beschikbare ambulance in de regio, inclusief de posten mbt de (globale) aanrijdtijden.

Het moge duidelijk zijn dat we zorgen voor een eigen EHBO-dienst welke de eerste opvang moet garanderen.