Toekomst SIGMA ???

Auteur Topic: Toekomst SIGMA ???  (gelezen 55060 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #130 Gepost op: 11 februari 2010, 18:28:23
gisteren het bericht gekregen dat in de regio zuid limburg, en wellicht alle andere regio's de HOC opleidingen door de GHOR worden tegengehouden ivm de herschikking....

jammer
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #131 Gepost op: 11 februari 2010, 18:55:15
gisteren het bericht gekregen dat in de regio zuid limburg, en wellicht alle andere regio's de HOC opleidingen door de GHOR worden tegengehouden ivm de herschikking....

jammer

Hey golly,
Zover ik weet is er in noord-oost gelderland nog pas een opleiding gestart. Ik heb wel iets meegekregen van een iets veranderde vorm die de profchecks hebben aangenomen.
M.b.t. de herschikking heb ik vernomen dat VNOG een haakarmbak moet missen. Ik weet alleen niet in hoeverre dit bericht klopt, en of er een nieuwe voor terugkomt.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #132 Gepost op: 11 februari 2010, 22:16:39



Gebleken is dat sommige regios's in het land 3 dubbel zijn gedekt maar andere regios helemaal niet. Bijvoorbeeld als er iets in de buurt van Drenthe ZO gebeurd zeg maar in de hoek  Emmen/ Coevorden/ Hardenberg dan zijn de dichtsbijzijnde combi's minimaal 3 kwartier onderweg uitgaande van de max snelheid van 100km/h (losse pols).

Arend


Worden de SIGMA teams uit Coevorden en Hardenberg ook in bijvoorbeeld Emmen ingezet als hier een calamiteit is waar ondersteuning van SIGMA gewenst is?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #133 Gepost op: 12 februari 2010, 11:49:25
hoi

wie kan mij vertellen hoe ik in contact kan komen het sigma-team gooi en vechtstreek?

alvast bedankt


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #134 Gepost op: 12 februari 2010, 18:45:17
Je kan even bellen met het districtskantoor in Bussum of het Regionaal Servicecentrum in Utrecht 030-2520134
CN NRK


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #135 Gepost op: 12 februari 2010, 19:24:24
Als je leest opkomsttijd 30 min en aanrijtijd van 30 mindan kan je stellen dat je bv. alles  tussen Utrecht en en omgeving kan opheffen vanaf Utrecht ben je bijna in een groot gedeelte van Nederland in ongeveer 1 uur.
Bv. Amsterdam-Arnhem is ongeveer 1uur en 30 min verwijderd van elkaar
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #136 Gepost op: 12 februari 2010, 20:41:34
Als je leest opkomsttijd 30 min en aanrijtijd van 30 mindan kan je stellen dat je bv. alles  tussen Utrecht en en omgeving kan opheffen vanaf Utrecht ben je bijna in een groot gedeelte van Nederland in ongeveer 1 uur.
Bv. Amsterdam-Arnhem is ongeveer 1uur en 30 min verwijderd van elkaar

Ik denk dat je niet moet overschatten hoeveel KM je met een sigma bus met aanhanger in een half uur kunt afleggen. Maximale snelheid is 80 km per uur. Vanuit de uitgangstelling in Amsterdam denk ik dat je blij mag zijn als je 50 km per uur zou halen. Veel verder dan Haarlem kom je dan denk ik niet.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #137 Gepost op: 13 februari 2010, 00:13:13
Ik denk dat je niet moet overschatten hoeveel KM je met een sigma bus met aanhanger in een half uur kunt afleggen. Maximale snelheid is 80 km per uur. Vanuit de uitgangstelling in Amsterdam denk ik dat je blij mag zijn als je 50 km per uur zou halen. Veel verder dan Haarlem kom je dan denk ik niet.


Daar kan je je toch wel eens goed in vergissen kijk als je om 15:00 uur naar utrecht moet rijden dan ben je een flink tijdje onderweg maak je gebruik van de vluchtstrook gaat het al weer wat sneller maar je rijd met een sigma bus met aanhanger geen 50 km per uur gemiddeld rond de 100 in die gevallen en wel harder.
Tevens komt er achteraan nog de haakarmauto ongeveer 89km als hij vol op zijn begrenzer rijd als hij die al heeft .
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


camende

  • Reddingsbrigade & LOTUS & Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #138 Gepost op: 13 februari 2010, 09:46:58
Als je leest opkomsttijd 30 min en aanrijtijd van 30 mindan kan je stellen dat je bv. alles  tussen Utrecht en en omgeving kan opheffen vanaf Utrecht ben je bijna in een groot gedeelte van Nederland in ongeveer 1 uur.
Bv. Amsterdam-Arnhem is ongeveer 1uur en 30 min verwijderd van elkaar

Je moet natuurlijk niet uitgaan van 60 minuten vanaf de opkomst plaats. SIGMA leden hebben 30 minuten om op te komen en gaan dus in het slechtste geval pas na 30 minuten rijden.
Dus 30 minuten vanaf de opkomstplaats....


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #139 Gepost op: 13 februari 2010, 16:54:45
Je moet natuurlijk niet uitgaan van 60 minuten vanaf de opkomst plaats. SIGMA leden hebben 30 minuten om op te komen en gaan dus in het slechtste geval pas na 30 minuten rijden.
Dus 30 minuten vanaf de opkomstplaats....

Zoals het er nu staat is het ongeveer 30 min voor de opkomst
Na ongeveer 30 min pas gaan rijden
Dan ben je al 60 min verder in het ergste geval.
Dan maakt het ook niet meer uit of je een half uurtje later TP komt.
je zou dan zelfs nog kunnen denken om de ringen nog groter te maken en meer team's samen te voegen of op te heffen

Zou je dan 1 team overhouden die centraal gelegen is BV/ Utrecht dan kan je bijna het gehele land vanaf die plaats bedienen uitzonderingen daargelaten
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende