Toekomst SIGMA ???

Auteur Topic: Toekomst SIGMA ???  (gelezen 55091 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #60 Gepost op: 26 oktober 2007, 09:54:38
Ik ben benieuwd hoe deze proef uitpakt. Ik ben niet verwaand, maar ik heb niet zoveel tijd en energie in opleiding en bijscholing gestoken om voor koffiejuffrouw te zorgen. Dit is eerder een taak van het Rode Kruis (O&V) of van de brandweer die dit ook al voor het eigen personeel verzorgt.
Logisch dat de zware trauma's worden aangepakt door ambulancepersoneel, dit is hun vak waar ze goed in zijn, maar SIGMA-leden zijn opgeleid om te assisteren, dat wil ik en niet minder.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #61 Gepost op: 26 oktober 2007, 14:23:58
Als we tijd hebben om koffie te halen, of de ambulance tijd heeft om koffie te drinken, dan is de SIGMA niet meer nodig op het rampterrein.
Arts  www.alphalog.nl


DerDikke

  • HGE Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #62 Gepost op: 30 oktober 2007, 20:59:54
Ik krijg het gevoel dat er niet gekeken wordt naar de belangen van de SIGMA teams. We kunnen ons ook niet druk maken hierover, want officieel weten we niets. Ik hoop alleen dat men ook een beetje rekening houdt met de uren die er in het verleden, en in de toekomst, in de GNK door vrijwillegers is gestoken. Het zou een goede zaak zijn als er eens iets officieels wordt gecommuniceerd door de RGF. Deze post loopt al een tijdje en ik heb niets officieels gezien. Dit geeft onrust en mogelijk onterechte frustraties die het vrijwillgers werk er niet beter op maken.


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #63 Gepost op: 3 november 2007, 11:25:00
M.i. allemaal speculatie!!
Gewoon afwachten en doorgaan!  :|


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #64 Gepost op: 7 november 2007, 01:24:55
Ik krijg het gevoel dat er niet gekeken wordt naar de belangen van de SIGMA teams. We kunnen ons ook niet druk maken hierover, want officieel weten we niets. Ik hoop alleen dat men ook een beetje rekening houdt met de uren die er in het verleden, en in de toekomst, in de GNK door vrijwillegers is gestoken. Het zou een goede zaak zijn als er eens iets officieels wordt gecommuniceerd door de RGF. Deze post loopt al een tijdje en ik heb niets officieels gezien. Dit geeft onrust en mogelijk onterechte frustraties die het vrijwillgers werk er niet beter op maken.
hoewel ik bovenstaande een terechte zorg/vraag/opmerking vind, zijn de primaire belangen, de belangen van de so.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #65 Gepost op: 23 november 2007, 17:24:38
Er is nu een formele brief gestuurd aan alle GHOR's vanuit het landelijke GHOR met daarin de nabije toekomstplannen tav van de GNK.

Ook staan daar de wijzigingen in tav verantwoordelijkheid in tov sigma en ambu-personeel.

Ook de aantallen GNK's en wat er met de rest moet gaan gebeuren is erin vermeld.
We zullen wel zien wat er gaat gebeuren. Ik heb de brief gelezen.
Voor onze regio ben ik zeker hoopvol gestemd  :D al zal voor een aantal (veiligheids)regio's dit een reorganisatie betekenen qua personeel en materiaal. :-\

Groetjes Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #66 Gepost op: 24 november 2007, 02:19:11
Als je de brief gelezen hebt mag je wat mij betreft wel wat meer info geven!!
Ik heb nl. di. prof check.


rescueranger

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 24 november 2007, 06:23:43
Ik heb a.s. donderdag mijn prof. check. ;)
En hier in het noordhollandse gebeurt toch nooit wat, dus is het nog zinvol die prof.check


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #68 Gepost op: 24 november 2007, 18:08:00
Ik heb a.s. donderdag mijn prof. check. ;)
En hier in het noordhollandse gebeurt toch nooit wat, dus is het nog zinvol die prof.check

Ja natuurlijk al was het maar vanweg het gebrek aan veldervaring  ;D


Robert

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 25 november 2007, 20:44:21
In het voorstel blijven 30 GNK sets over in nl. 1 per regio dus en de eilanden. Kortom als wij spullen nodig hebben zullen wij bij de GHOR regio moeten aankloppen. Hoe zit het met opkomsttijden? Wat is mijn rol als SIGMA lid? Veel vragen dus die nog onbeantwoord blijven. :'(