Beveiliging: Wat moet een goede surveillanceauto allemaal aan boord hebben?

Auteur Topic: Beveiliging: Wat moet een goede surveillanceauto allemaal aan boord hebben?  (gelezen 32005 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Wij hoeven niet te klagen.
 - Amber lichtbalk + Zoeklicht en matrixbordje.
 - Groundflares.
 - Spijkermat mocht het nodig zijn.
 - Maglites.
 - Gereedschap.
 - Handschoenen om constatinas te pakken.
 - AED.
 - EHBO tas.
 - Diverse brandblussers.
 - Pylonnen.
 - Scherfvest + Helm.
 - Verrekijker.
 - Fototoestel.
 - Dekens.
 - C2000.
 - 2 oude Houten knuppels.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Wij hoeven niet te klagen.
 - Amber lichtbalk + Zoeklicht en matrixbordje.
 - Groundflares.
 - Spijkermat mocht het nodig zijn.
 - Maglites.
 - Gereedschap.
 - Handschoenen om constatinas te pakken.
 - AED.
 - EHBO tas.
 - Diverse brandblussers.
 - Pylonnen.
 - Scherfvest + Helm.
 - Verrekijker.
 - Fototoestel.
 - Dekens.
 - C2000.
 - 2 oude Houten knuppels.

Watvoor houten knuppels? En waar dienen die voor? En waar liggen die in het voertuig?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Deze

Die hadden wij altijd, voordat wij overgingen op de kleine wapenstok, deze liggen er dus in zodat je altijd een knuppel bij de hand hebt.
Die liggen achterin de lades.


Raymond

  • Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Is zo`n engelse uitschuifbare lat niet veel handiger?
Is namelijk niet zo`n groot ding aan je koppel..


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Deze

Die hadden wij altijd, voordat wij overgingen op de kleine wapenstok, deze liggen er dus in zodat je altijd een knuppel bij de hand hebt.
Die liggen achterin de lades.

Ik wist niet eens dat jullie die hadden. Ik ken alleen de korte wapenstok. Heb je die oude wapenstok weleens moeten hanteren?





Is zo`n engelse uitschuifbare lat niet veel handiger?
Is namelijk niet zo`n groot ding aan je koppel..

De Engelse uitschuifbare lat is een verboden wapen. Dat is een ploertendooier en dat is een cat. 1 wapen. Dus simpelweg verboden en heeft geen enkel maatschappelijk belang. De wapenstok die onder andere de politie, KMar, DBBO hebben valt juridisch gezien onder de cat. 4 wapens. Deze mag je wel thuis hebben, maar niet thuis. Daarnaast moet een wapenstok aan een aantal eisen voldoen. Een mooi voorbeeld is dat er een koortje aan moet zitten. Voor intimi het wel bekende leertje.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Die ook verrekte veel pijn kan doen O0. Overigens komt er wel een proef met een soort van ploertendoder als wapen voor de politie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Die ook verrekte veel pijn kan doen O0. Overigens komt er wel een proef met een soort van ploertendoder als wapen voor de politie.

Ja klopt, dat was ik er vergeten bij te zetten in mijn reactie. Bedankt voor de aanvulling. Ik ben trouwens voor.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Die ook verrekte veel pijn kan doen O0. Overigens komt er wel een proef met een soort van ploertendoder als wapen voor de politie.

Zolang jullie die knuppels of ploertendoders lekker bij jullie houden en niet op mijn gebruiken;D

Een omvormer. Ik heb er nu één in mijn dienstwagen zitten, maar zou niet meer zonder kunnen.


sylvester1986

  • Gast
De Houten knuppels zullen in het verleden wel gehanteerd zijn, ik heb toendertijd alleen de kleine wapenstok gekregen, maar nooit hoeven gebruiken.
Gelukkig liggen er altijd 2 Houten knuppels in de wagen, dus ik heb altijd keuze en ik weet wel welke ik zou kiezen. >:D


sylvester1986

  • Gast
Wat moet een goede surveillanceauto allemaal aan boord hebben?
Sowieso een goede chauffeur/chauffeuse  ;D