REB

Auteur Topic: REB  (gelezen 2569 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
REB
Gepost op: 23 september 2006, 22:55:35
De REB 2006 was wat mij betreft weer een succes. Er is zonder meer behoefte aan deze beurs en het kan alleen maar verder groeien.
Uitdaging wordt wel om meer invloeddrijke bezoekers te trekken, misschien in de toekomst een lezing of workshop ernaast?

Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 23 september 2006, 23:24:04
Ik ben vrijdag geweest en helaas deel ik de mening niet!
Ik vond het zwaar tegen vallen :'(

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 24 september 2006, 15:28:40
Ik was er afgelopen vrijdag, en dat was voor mij wel een zeer productieve dag..
Veel relaties een hand geschud..  Leuke gesprekken gehad..

Er was relatief weinig vernieuwends.. En dat mis ik echt..
Ik vond het leuk dat Signi Zoekhonden er was..

Het enige min of meer vernieuwend was het nieuwe model van Zodiac, "Volledig snel opblaasbootje" geschikt voor River-rescue.. Wat mogelijk potentie heeft..  In opgevouwen toestand, is het bootje ongeveer 1mx 0,50mx 0,60m
En door middel van werk/ademlucht in een 200bar cilinder erg snel klaar voor gebruik..

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2006, 21:00:14
Ik ben vrijdag geweest en helaas deel ik de mening niet!
Ik vond het zwaar tegen vallen :'(
wat miste je dan/ kon beter?

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2006, 20:42:04
wat miste je dan/ kon beter?
Het aanbod vond ik bijzonder mager. Als er over terreinwagens in de aankondiging wordt gesproken en ik zie twee a drie merken vindt ik dat weinig.
"en op het land staan de 4x4 terreinwagens klaar voor een proefrit op het strand." Alleen Santana heb ik gezien met 1 wagen en Tinholt helaas niet gezien. Ook het rijden op een quard nodigde uit voor geduld. Om 12.00 uur was het lunchen, en toen ik vroeg wanneer zij weer begonnen werd mij verzekert dat dit niet voor 14.00 uur zou beginnen.

" De REB is de vakbeurs voor hulpverleners op en rond het water waarbij u niet alleen kunt kijken, maar ook divers hulpverleningsmateriaal kunt testen, uitproberen en ervaren. Dat is de Rescue Equipment Beurs, "alleen maar kijken is zo saai".???

De pesentatie van de KNRM en RedNed was bijzonder uitgehold, reden; zij mochten geen commerciele handelingen of uitspattingen doen anders moesten zij huur gaan betalen.
Wil jij als organisatie een goede beurs opzetten, regel dan dat deze non profit organisaties, waarbij ik weet niet hoeveel vrijwilligers bij zijn aangesloten ook een overzicht geven van hun materiaal en diensten

De traumatainer, geweldig maar er zijn meerdere leveranciers van reddingsbrigade posten of tijdelijke onderkomens.
Het varen met de boten?? leuk spele varen verder had het geen waarde!

Tot slot de lokatie vond ik een puinhoop, buiten stond alles door elkaar. Wij wisten niet waar de expo begon. Wat een rommel!
en zo kan ik nog even doorgaan.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2006, 13:59:38
Als aansluiting hierop een locatie bij zee is leuk als je ook boten hebt liggen welke geschikt zijn voor het strandwerk. De boten waren wederom erg fors van formaat en niet geschikt voor het strandwerk welke in het water lagen. Hiernaast had het wel meerwaarde om het strand op te kunnen maar hier werd erg minimaal gebruik van gemaakt.

9910001
9910001

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2006, 15:50:57
De "Rescue-Equipment Beurs" is een mooie pakkende naam..  Maar is eigenlijk een beurs gericht op een hele smalle doelgroep.. Het concept kan beter, als je meer aanbiedt ook voor een bredere doelgroep..

Er was helemaal niets voor rescue-duikers, Rescue-swimmers, niets over swiftwater rescue, niets over andere technieken zoals hoogte redding...
Er was niet 1 zwemhelm, niet 1 rescue-vest, de Throwbags waren alleen kleine in shop te koop waren..  Er was niets om met elkaar te vergelijken.. behalve koffertjes die waren er van explorer, peli en storm.. Maar ik mocht ze niet alle drie met de santana over heen rijden om te kijken welke het sterkste was..
Als je mensen wilt laten participeren, gooi dan wat mensen in water en die anderen er uit moeten vissen met verschillende technieken en middelen..  Zorg voor een aantal workshops...

Medische gezien was er niet veel.. er waren geen thermo-loks, of andere vormen van hypothermie brancards..

Verder miste ik Galjoen droogpakken, Vicking droogpakken, spare-air, duikaccesoires.. , Watertrappen,

Ondanks dat ik dus veel gemist hebt, was het toch een productieve dag..