Nederlandse Ambulance als vervangvoertuig bij Belgische 112 Dienst

Auteur Topic: Nederlandse Ambulance als vervangvoertuig bij Belgische 112 Dienst  (gelezen 5179 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mc DuLu

  • Gast
Sedert 16 September doet een Nederlandse Ambulance dienst als Vervang Ambulance bij de 100 ( 1-1-2 ) Dienst van het Belgische Brandweerkorps van LEOPOLDSBURG.

Zoals geweten ( denk ik  ??? ) leveren in België ook de Brandweer korpsen hun aandeel in de Dringende Medische Hulpverlening 112 of beter gekend als de dienst 100.

Het hele verhaal vindt zijn oorsprong eind Juni 2006.

Het Brandweer Korps van Leopoldsburg zou de nieuw bestelde Ambulance, een Mercedes Sprinter 416 CDI met Containeropbouw gemaakt door de Duitse Firma KFB  http://www.kfb-extramobile.com/ ( klikken op RTW Koffer en daar zie je ongeveer wat het gaat worden ) in ontvangst nemen.
Er was echter vertraging werdt ons gemeld en een nieuwe datum werdt vooropgesteld zijnde Half Augustus 2006.

Maar opnieuw bleek het voertuig niet klaar en aangezien onze eigenlijke Ambulance een Peugeot Boxer reeds 2 maanden buiten dienst was gesteld wegens een kapotte transmissie en nood aan een revisiemotor reden we met een nog ouder exemplaar een Peugeot J5 die ook weldra de 'geest" zou geven.

De opeenstapeling van heel de situatie, de ingebreke stelling van het aanleveren van de Nieuwe Ambulance en de hopeloze panne's aan de oude voertuigen hebben er toe geleid dat de Belgische Invoerder koortsachtig is op zoek gegaan naar een Vervang Ambulance.

De ene tegenslag volgt de andere op want er zijn blijkbaar meerdere Ambulance korpsen die te kampen hebben met panne's en de Vervangvoertuigen binnen het systeem waren allemaal bezet, was de toeleverancier genoodzaakt een Nederlandse Ambulance ingeschreven in België ter beschikking te stellen.

Het is een Chevrolet wheeled Coach van 2000, vanwaar dit voertuig oorspronkelijk afkomstig is weet ik niet maar vergeleken met onze Belgische Peugeot's is het een zaligheid om hier mee te rijden.

Zie hier enkele foto's

De Peugeot J5 Het oudste Voertuig die nu buiten dienst is gesteld.




De Peugeot Boxer : De eigenlijke Ambulance met Motor en transmissie panne



De NU in dienst zijnde Ambulance : Nederlandse Chevrolet Wheeled coach




Deze sitautie zal nog enkele weken aanhouden, de Peugeot Boxer ( foto 2 ) is nu binnen voor een volledige revisie.
Indien dit voertuig klaar is voor de levering van de Nieuwe Ambulance zal het opnieuw in dienst worden gesteld.

We hopen uiteraard met z'n allen dat onze nieuwe MB snel geleverd zal worden, foto's heb ik er nog niet van maar het beloofd een prachtige wagen te worden.

Grtz

Mc DuLu




Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #1 Gepost op: 25 september 2006, 21:53:59
Waarom kiest men in Belgie toch ook niet voor die prachtige chevy's?  :'(


Mc DuLu

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 september 2006, 22:06:25
Waarom kiest men in Belgie toch ook niet voor die prachtige chevy's?  :'(

Omdat men in Belgie aan het overschakelen is naar oa. deze modellen,
de kleinere versie op chassis van een MB Sprinter of VW LT35 ( Crafter )
de grotere versie Containeropbouw op chassis van een MB Sprinter




miv

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 september 2006, 03:52:38
nou, ik vind die container mercedes mooier dan een chevy.  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 september 2006, 21:07:14
Die chevy is dus nu tijdelijk jullie 1e 100 wagen en straks (als de peugeot weer terug is) de 2e ?

Wordt ie van buiten nog aangepast (rode 100 met alarmnummer 100, en voertuigcode achterop) of blijft hij gewoon in Nederlandse striping ?

Overigens in 'n Chevy met Belgisch kenteken niet zo heel vreemd, ik ken nog 4 andere diensten die ook met Nederlandse chevy's rijden.

En het Vlaamse kruis heeft meen ik 2 Nederlandse sprinters voor de 100 vanuit 't gasthuisberg.

Maar 't rijdt inderdaad erg lekker he, zo'n chevy  ;) Ik baal er wel 'n beetje van dat ze hier in Engeland niet hebben....


Mc DuLu

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 september 2006, 10:09:24
Die chevy is dus nu tijdelijk jullie 1e 100 wagen en straks (als de peugeot weer terug is) de 2e ?

Wordt ie van buiten nog aangepast (rode 100 met alarmnummer 100, en voertuigcode achterop) of blijft hij gewoon in Nederlandse striping ?

Overigens in 'n Chevy met Belgisch kenteken niet zo heel vreemd, ik ken nog 4 andere diensten die ook met Nederlandse chevy's rijden.

En het Vlaamse kruis heeft meen ik 2 Nederlandse sprinters voor de 100 vanuit 't gasthuisberg.

Maar 't rijdt inderdaad erg lekker he, zo'n chevy  ;) Ik baal er wel 'n beetje van dat ze hier in Engeland niet hebben....

Van zodra de PEUGEOT BOXER (foto 2) hersteld is zal de Chevrolet terug overgedragen worden aan de invoerder van KFB in België.

De Chevy zal dus NIET de 2 wagen worden voor 100 Leopoldsburg, hij blijft ook in de originele nederlandse striping die ik persoonlijk pakken beter vindt dan het "anonieme rode bandje" rond de belgische voertuigen.

Zodra de MB Sprinter is geleverd wordt de Peugeot Boxer de reserve wagen.


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #6 Gepost op: 27 september 2006, 19:28:19
De Nederlandse striping is idd stukken beter dan de saaie (Belgische) rode band... al vind ik de Amsterdamse striping de absolute top.  8)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 27 september 2006, 19:33:55
De Nederlandse striping is idd stukken beter dan de saaie (Belgische) rode band... al vind ik de Amsterdamse striping de absolute top.  8)

je begon zo goed!, maar toen kwam het deel na de puntjes :-\

 ;) ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 september 2006, 19:38:16
je begon zo goed!, maar toen kwam het deel na de puntjes :-\

 ;) ;D

Nee hoor, hij heeft er gewoon kijk op. Ik ben het helemaal met hem eens :)


Karim

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 september 2006, 23:47:34
De Nederlandse striping is idd stukken beter dan de saaie (Belgische) rode band... al vind ik de Amsterdamse striping de absolute top.  8)

Ach, binnen 'n x aantal jaar gaan jullie toch allemaal over op onze striping  :P