Wat eten jullie na een oefenavond ??

Auteur Topic: Wat eten jullie na een oefenavond ??  (gelezen 2071 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tazzie

• Gast
Gepost op: 26 september 2006, 22:35:42
Ja denk je wat is dit nu weer een topic.
nou ik zal het even uitleggen.
we hebben sinds een 4 tal maanden eindelijk een echte geheel nieuwe kazerne.
Met alles er op en eraan.
Complete keuken erin met frituurpan, fornuis, afwasmachine enz.
Het was een discussie hoe we het zouden aanpakken in de nieuwe karzerne.
Afgesproken is dat de PV de inkoop voor zijn rekening neemt en elke oefenavond heeft een korpslid kantinedienst.
Die gaat dan niet mee oefenen maar zorgt voor koffie vooraf, en als de rest weg is tijdens de oefening maakt hij de boel netjes en verzorgt na afloop dat iedereen te dirnken krijgt ewn evt wat te eten.
Dit om te voorkomen dat iedereen achter de bar staat en maar pakt.
Van de PV hebben ze muntjes voor € 0,50 waar je dus mee kan kopen.
De eerste weken hadden we zoals al jaar en dag alleen gehaktballen.
Maarja dan sta je de pan jus te warmen voor 4 ballen, en ja je hebt toch een frituupan.
Dus nu na aandringen bij de PV liggen er in de vriezer kroketten, frikandellen en hamburgers.
Vanavond had ik dus kantinedienst en ik heb zoiets van, kom ik probeer er iets van te maken.
Dus heb vanuit mezelf uitjes mee genomen en had dus in de aanbieding Hamburgers en frikandellen speciaal  ;D
Ons korps bestaat uit zon 16 mannen en 1 vrouw en na afloop had ik 26 frikandellen gebakken  :D, uitje erbij, liep als een trein.
Maar goed, als ik weer aan de beurt ben voor kantinedienst dan heb ik zoiets van, het moet weer niet hetzelfde zijn, het moet weer toppie zijn.

Dus was ik wel benieuwd wat jullie na afloop van een oefenavond serveren en wat bij jullie als z.g.n. koek over de bar gaat.

dus kom op met je reacties en help me na afloop van de oefenavond het gezellig te maken.  :)

Ik beb benieuwd

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2006, 13:39:10
tuurlijk...... na iedere oefenavond en de uitrukken niet te vergeten gaat hier de pan aan en de bar open......... we zijn de grootste afnemer bij de lokale slijterij en slager!!!!!!  ;) ;) ;) ;)

Nee hoor na oefenavond gewoon wat drank en wie wil een koek of wat chips erbij.

Na een bijzondere oefenavond willen we nog wel eens de pan aanzetten of wat kaas/worst maar dit is eerder uitzondering dan regel!

Pyro_loe

• Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2006, 14:25:04
al sinds jaar en dag bestaat de keuze uit:
patatje, kroketje, frikandelletje, loempia

cu  :D
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation

hv-engeltje

• brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2006, 14:41:35
Ach, de aanbieding bestaat uit alles wat in de frietpan kan. Vaak frikandel speciaal, van die hapjes die je kant en klaar kunt kopen. Soms een bitterballetje en ga zo maar door. Als het maar warm is ;)
It's me!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2006, 20:07:13
Tja,hier hebben we uiteraard de gebruikelijke,frikandellen,kroketten,bami/nasihappen etc.Maar sinds een kleine 2 jaar kennen we de snack van de maand,en dat is dan of een broodje schnitzel,broodje warm vlees of een portie satè 8)

marcel-beets

• Forum gebruiker
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2006, 20:41:42
oh wij hebben hier wat nootjes  en pindas   en voor die wil   een frikandel of kaassouffle       mocht het heel bijzonder zijn vlammetjes met 112 saus en    zon party mix gaat et ook altijd wel lekker in    
ohja en laatst hadde wij kip nuggets dat ging ook wel aardig