Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 758676 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1390 Gepost op: 15 januari 2012, 00:15:07
Geef mij maar lekker de automaat. Het geeft net wat meer rust in de auto. De handelingen die je in een schakelbak uitvoerde waren gewoon een automatisme maar met automaat ervaar ik net wat meer rust.

Overigens vind ik de winterbanden met dit weer wel drie keer niks. Die dingen slijten enorm snel en je gaat snel glijden als je een beetje hard moet remmen. Gisteren nog een noodstop moeten maken voor een fietser die zonder te kijken over steekt terwijl ik op normale snelheid aan kwam maar het scheelde niet veel.

Helemaal met je eens, echter.................... ik heb nu een Crafter auto, een MAN auto en in beiden heb ik nog elke keer dat ik wil schakelen.... ik word oud zegt mijn vrouw e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1391 Gepost op: 15 januari 2012, 11:02:59
het geeft idd wat meer rust,
ik vind het in een schakel persoonlijk beter
dit omdat als ik een prio heb en ik kom bij bijvoorbeeld bij een kruispunt,
dat ik dan terug kan schakelen en kan afremmen om de motor zonder dat ik
mijn remmen hoef te gebruiken.

maar dat is mijn ervaring hiermee. heb ook met een automaat zelf geschakeld maar die
schakeld toch ff wat later.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1392 Gepost op: 15 januari 2012, 12:24:57
Wat ik me afvraag is, hoe het gaat met de bochten op hogere snelheid, dus met standgas en vervolgens de bocht uit versnellen. Loop je niet het risico dat de bak dan bedenkt dat ie in de bocht gaat schakelen omdat je op een gelijk toerental blijft en vervolgens weer moet terugschakelen om te versnellen? Schakelen in een bocht is niet echt wenselijk.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1393 Gepost op: 15 januari 2012, 12:29:09
Wat ik me afvraag is, hoe het gaat met de bochten op hogere snelheid, dus met standgas en vervolgens de bocht uit versnellen. Loop je niet het risico dat de bak dan bedenkt dat ie in de bocht gaat schakelen omdat je op een gelijk toerental blijft en vervolgens weer moet terugschakelen om te versnellen? Schakelen in een bocht is niet echt wenselijk.
Wat heel belangrijk is om voor de bocht te remmen met een automaat en dan met gas de bocht in te gaan. Anders merk je dat je gaat 'zweven' in de bocht.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1394 Gepost op: 15 januari 2012, 12:33:21
Dan rij je een bocht dus versnellend, terwijl mij geleerd is om op standgas de bocht in te gaan (dus toerental gelijk blijvend, snelheid gelijk) en dan te versnellen zodra je ziet dat de bocht eindigt.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1395 Gepost op: 15 januari 2012, 12:36:54
Het hoeft niet eens versnellend te zijn, maar wel constant. Eigenlijk verschilt het niet zo veel met schakel: versnelling klaar voor de bocht (in dit geval door te remmen) en aan het begin van het einde weer accelereren.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1396 Gepost op: 15 januari 2012, 12:50:29
Ik hoefde eigenlijk totaal niet te wennen aan het gaan van schakel naar automaat. Het vervelende was aan het einde van de dienst toen ik weer in mijn eigen schakel stapte. Je hebt ook echt geen opleiding nodig om in een automaat te rijden, ik ging wel de hele tijd met mijn hand naar de ''poke'', maar dat leer je ook vanzelf wel af.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1397 Gepost op: 20 januari 2012, 10:12:51
Het zal ook echt een kwestie van ervaring zijn neem ik aan. Ook ik rij soms in een automaat en vaak in een verscheidenheid aan auto's. Dat maakt de ervaring en het aanpassingsvermogen natuurlijk groter. Als we dat weg zetten tegen wat er tegenwoordig op de Noodhulp auto's rijdt, gaan we denk ik het probleem wel zien.... met alle respect maar dat zijn veelal goed bedoelde dienders die trots zijn op hen BROA en nu denken dat ze kunnen rijden. Slechte combi dus!

Naast het feit dat ik gewoon van mening ben dat je beter kunt voorkomen dan genezen: dus even wat tijd in de opleidingen steken is beter dan achteraf de koe uit de sloot halen omdat een diender verkeerd gehandeld heeft in de DSG surveillance auto (Volvo of VW) met wat voor gevolgen dan ook ......moet er niet aan denken!
Trouwens ik heb ooit een schaap uit een sloot gehaald, weet je wat dat voor t****g klus was? Die koe laat ik het liefst gewoon liggen!

Maar ja ook hier geld weer dat de bobo's die verantwoordelijkheid niet willen nemen en de boel weer de boel laten totdat het fout gaat. Dan wijzen ze (het liefst met een mooi achtergrondje van volvo's) naar beneden om de verantwoordelijkheid kwijt te zijn en nemen ze maatregelen in de vorm van regeltjes/ richtlijnen om zo te laten zien dat het niet aan hen ligt.  98uiye

aldus moppersmurf
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1398 Gepost op: 20 januari 2012, 10:17:29
IK wist niet dat jij zo'n dierenliefhebber was. Dierenpolitie iets voor jou  998765


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1399 Gepost op: 21 januari 2012, 00:37:50
IK wist niet dat jij zo'n dierenliefhebber was. Dierenpolitie iets voor jou  998765

hahaha ooit een koe in de grill gehad?? Maar de dierenpolitie is wel wat: Ik heb ooit achter een kudde losgeslagen paarden in amsterdam Zuid aangezeten dus het zit er wel in zal ik maar zeggen. En misschien kunnen we dan in plaats van de Volvo's een kudde Holdens aanschaffen en team water omdopen tot de wallyclub?! Klinkt wel vriendelijk als ik het zeggen mag  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens