Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 771833 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1480 Gepost op: 25 februari 2012, 17:08:59
Ook Haaglanden heeft geen radio's in opvallende voertuigen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1481 Gepost op: 25 februari 2012, 17:18:52
Ook GLM heeft in de nieuwe voertuigen geen radio's meer. Ik mis het wel hoor, tijdens een rustige nachtdienst.

Heel even hebben we de hoop gehad dat de radio terug zou komen omdat de carkit niet meer werkte. Het bleek dat die eigenlijk niet kon functioneren zonder radio, maar blijkbaar hebben ze toch een manier gevonden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1482 Gepost op: 25 februari 2012, 20:16:26
Hoe zouden die kunnen storen dan, gaat toch om hele andere signalen?

Zenders die op ontvangers/apparatuur storen is heel goed mogelijk. Ga bijvoorbeeld maar eens met je C2000 porto naast wat pc speakertjes of een radiotje staan zenden.

Ontvangers die op iets storen is gewoon onzin, tenzij de elektronica maar wat aan elkaar geprutst is, maar dat is ook niet het geval bij autoradio's. Anders zou je ook geen telefoons etc. meer moeten meenemen...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1483 Gepost op: 25 februari 2012, 21:01:42
Laat ik het zo zeggen... Ik heb in een Touran van Honac gereden voor de aanbesteding, en van tijdens de huidige aanbesteding. In de eerste zat wel een radio en in de tweede niet meer. Tenzij de radio zo drastisch anders is geworden is dit gewoon gezwets van de bovenste plank. Het zal wel te maken hebben met de kosten... Maar waarom dan wel zo'n nutteloze automatische parkeerfunctie?

Ook het het niets te maken met de komst van extra apparatuur in de auto's met mobiel bevragen, ANPR etc want die testauto's hebben ook allemaal een radio!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1484 Gepost op: 25 februari 2012, 23:53:46
Gewoon weer aan de knutsel, twee oude speakertjes, een oude radio en een 12volt snoertje. Want een 12v stopcontactje, dat zit er dan weer wel in  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1485 Gepost op: 26 februari 2012, 05:45:16
Wel parkeersensoren en geen radio heeft te maken met het schade verhaal en de meeste collega's kunnen niet luisteren naar twee radio's.
Ach in onze mb zit een radio daar wordt je echt stil van en de Volvo is ook niet slecht.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1486 Gepost op: 26 februari 2012, 09:47:32
Parkeersensoren zijn erg handig met het beperkte zicht in een volgebouwde Touran, ik doel op de vol-automatische inparkeerfunctie. Dat is een onzinnige optie van een euro of 800...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1487 Gepost op: 26 februari 2012, 13:04:23
De automatische parkeerfunctie zit volgens mij niet meer op de duurste uitvoering uit de aanbesteding, net zoals dat er ook geen xenon in zit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1488 Gepost op: 26 februari 2012, 13:14:35
De automatische parkeerfunctie zit volgens mij niet meer op de duurste uitvoering uit de aanbesteding, net zoals dat er ook geen xenon in zit.

Bij ons zit de parkeerfunctie er anders zeker nog wel op hoor! Gebruik hem niet vaak, maar in sommige wijken komt ie zeker wel van pas (als je tenminste geen haast hebt).


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1489 Gepost op: 26 februari 2012, 19:53:17
Parkeersensoren zijn erg handig met het beperkte zicht in een volgebouwde Touran, ik doel op de vol-automatische inparkeerfunctie. Dat is een onzinnige optie van een euro of 800...

Ik vermoed dat iemand bij de Voorziening tot Sabotage Politie Nederland nu wel in een mooie prive VW rijdt met deze functie.... "Maar er is niet geknoeid met de aanbesteding hoor!"

En ja, een radio.... die zit er nagenoeg standaard in, dus die halen we er tegen extra kosten weer uit...

net als je bij de dealer de vraag krijgt:
Dealer: "rookt u?"
Jij: "hoezo?"
Dealer: "wilt u een rokerspakket in uw nieuwe VW, met een asbak, want die is niet standaard? Dit kost 75 euro extra"
Jij: "eeh, nee ik rook niet..."
Dealer: "ah, dan monteren we daar een bewaarbakje voor 80 euro"
Jij: "en als ik niks wil?"
Dealer: "nee, meneer dat kan niet"
 >:D