Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 779983 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1490 Gepost op: 26 februari 2012, 19:55:20
:-X


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1491 Gepost op: 5 maart 2012, 08:30:37
De LAPV zorgt voor nieuwe dienstauto's, VW waar een groot deel van NL al gebruik van maakte.

Voor de motoren is het, weer, BMW geworden. Hoe bevallen de motoren? Las bijvoorbeeld in een ander topic dat men bij de VP niet zo blij zou zijn met de 1200RT omdat het niet prettig zou rijden bij begeleidingen.

Ben benieuwd!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1492 Gepost op: 5 maart 2012, 14:25:47
Ik hoor (bijna) alleen maar positieve berichten van de motorrijders. De 650GS bevalt vele malen beter als de Trans-Alp, de R1200RT uit de nieuwe aanbesteding zit vol met optie's die men op de vorige R1200RT's niet had. De R1200RT schijnt daarnaast op hoge snelheid een stuk stabieler te rijden als de Pan European's.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1493 Gepost op: 5 maart 2012, 14:40:00
Ik hoor (bijna) alleen maar positieve berichten van de motorrijders. De 650GS bevalt vele malen beter als de Trans-Alp, de R1200RT uit de nieuwe aanbesteding zit vol met optie's die men op de vorige R1200RT's niet had. De R1200RT schijnt daarnaast op hoge snelheid een stuk stabieler te rijden als de Pan European's.

Fijn dat het bij deze groep voertuigen wél goed gaat!  O0
Zou dit komen doordat hierbij meer/beter is geluisterd naar de gebruiker? Of denkt de leverancier beter mee? (Of is er geen reden aan te wijzen?)
Senior GGP / Oost-Brabant


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1494 Gepost op: 5 maart 2012, 14:57:53
Ik hoor (bijna) alleen maar positieve berichten van de motorrijders. De 650GS bevalt vele malen beter als de Trans-Alp, de R1200RT uit de nieuwe aanbesteding zit vol met optie's die men op de vorige R1200RT's niet had. De R1200RT schijnt daarnaast op hoge snelheid een stuk stabieler te rijden als de Pan European's.
De 650GS wordt gebruikt ook als ULM motor? Wat voor opties moet ik dan aan denken? :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1495 Gepost op: 5 maart 2012, 16:47:33
De 650GS wordt gebruikt ook als ULM motor? Wat voor opties moet ik dan aan denken? :)

Het (echte Amsterdamse) ULM-principe bestaat volgens mij niet meer. De laatste (echte) ULM-motoren reden rond in de Amsterdamse Bijlmer en waren Suzuki crossmotoren met alleen een klein peli-koffertje achterop. Geen signalering en dergelijke.

De F650GS wordt over het algemeen gebruikt als normale surveillance motor, binnen de bebouwde kom en op provinciale wegen.
De R1200RT's zijn zwaarder, groter en minder handelbaar in kleine straatjes en dergelijke, zodoende zijn die in principe voor de surveillance op provinciale wegen en autosnelwegen.

Optie's zijn onder andere nu de STOP & VOLG bordjes, de uitschuifbare mast voor de signalering achterop en nog wat dingen op gebied van communicatie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1496 Gepost op: 5 maart 2012, 17:29:18
Het (echte Amsterdamse) ULM-principe bestaat volgens mij niet meer. De laatste (echte) ULM-motoren reden rond in de Amsterdamse Bijlmer en waren Suzuki crossmotoren met alleen een klein peli-koffertje achterop. Geen signalering en dergelijke.

De F650GS wordt over het algemeen gebruikt als normale surveillance motor, binnen de bebouwde kom en op provinciale wegen.
De R1200RT's zijn zwaarder, groter en minder handelbaar in kleine straatjes en dergelijke, zodoende zijn die in principe voor de surveillance op provinciale wegen en autosnelwegen.

Optie's zijn onder andere nu de STOP & VOLG bordjes, de uitschuifbare mast voor de signalering achterop en nog wat dingen op gebied van communicatie.
Duidelijk verhaal, mag ik je opnieuw hartelijk danken ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1497 Gepost op: 5 maart 2012, 18:50:17
Overigens van een medewerker van de garage van Haaglanden ( ja hebben een eigen garagebedrijf ) gehoord dat bij de nieuwe LAPV de daksets niet worden overgenomen. Ik heb er verder geen verstand van, maar Haaglanden zou de daksets die nu in gebruik zijn blijven opbouwen op de nieuwe voertuigen, en dat is een andere versie dan die PON gebruikt.
Hij gaf hiervoor een aantal redenen waarbij de belangrijkste zijn:

- Service, als er een storing is moet je een nr bellen voor 15:00 uur, dan komen ze binnen 24 uur op locatie repareren. Is het na 15:00 uur duurde het allemaal weer langer. Hij gaf aan dat ze zelf veel sneller serviceverzoeken konden uitvoeren (direct).

- Zichtbaarheid, de huidige daksets zouden (vooral op zonnige dagen) veel beter zichtbaar zijn met blauw.

- Voorraad, ze zouden er nog héél veel in voorraad hebben liggen.....

- Kosten.... al kon ik hem daarbij niet volgen.

Op dit moment worden de voertuigen in de regio door de eigen garage opgebouwd en van striping voorzien, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen. Wederom een gerucht voor in de machine  ::)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1498 Gepost op: 5 maart 2012, 22:16:33
- Service, als er een storing is moet je een nr bellen voor 15:00 uur, dan komen ze binnen 24 uur op locatie repareren. Is het na 15:00 uur duurde het allemaal weer langer. Hij gaf aan dat ze zelf veel sneller serviceverzoeken konden uitvoeren (direct).

Wat een non-argument, als ik zo beleefd mag zijn :P

Lijkt mij niet dat het personeel heel veel nieuwe dingen moet leren als ze de Whelen apparatuur moeten gaan gebruiken in plaats van de Federal Signal. Kwestie van bijscholen op een aantal cursusavondjes (ofzoiets). En anders even naar een zeker buurkorps, die werken al langer met Whelen in de garage 8)

- Voorraad, ze zouden er nog héél veel in voorraad hebben liggen.....

Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Al kan die voorraad wellicht ook (terug)verkocht worden.

Als ik het goed heb begrepen, heb je als regio helemaal geen keuze en is de auto+opbouw een integraal geheel dat je afneemt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #1499 Gepost op: 5 maart 2012, 23:12:55
De levensduur van daksets is veel groter dan de levensduur van auto's. De regio's mogen dus volgens de aanbesteding oude daksets overzetten om kosten te besparen.
Wout