Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 780144 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1610 Gepost op: 9 juli 2012, 15:50:33
En ook dit klopt niet. Voor de aanbesteding reden er inderdaad heel veel verschillende versies Tourans rond, omdat alle korpsen de auto's los aankochten. Nu (na de aanbesteding) worden alleen standaardtourans geleverd. De enige afwijkingen nu zijn navigatiesystemen en sommige uitrustingsonderdelen. De auto's zijn overal hetzelfde.

We zijn met zijn allen heel goed in zeiken op onze eigen organisatie, maar zien daarbij over het hoofd dat we de afgelopen jaren al flinke sprongen vooruit hebben gemaakt. En die beweging zet zich door.

Emmm Wout ? flinke sprongen ? In ? gezamelijk aankopen ? Prima... maar daarmee betekent het niet dat we er op de werkvloer vooruit gaan. Ondersteunende afdelingen die groter worden dan het blauwe gedeelte op straat. Volgens mij is dat niet normaal. Kritisch blijven naar de organisatie is echt wel nodig ! Zeker als je gaat kijken naar wat voor voertuigen en materieel er wordt aangeschaft. Daarbij zou meer gekeken moeten worden naar wat er op de werkvloer nodig is en wat veilig is.

Er worden nog steeds keuzes gemaakt die ik niet snap maar al helemaal niet kan uitleggen naar de burger....

Sprongen vooruit prima.... ik maak liever kleine stapjes die voor de hele organisatie, en dan met name voor de werkvloer, een vooruitgang zijn....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1611 Gepost op: 9 juli 2012, 16:10:15
Niet ....... bedoelt Wout, maar ik denk dat jij in een andere politieorganisatie werkt dan de mijne.
De mijne laat regelmatig geld vloeien hier en daar zonder na te denken. Dit alles heeft niks te maken met zoals jij daschrijft als zijnde  zeiken. Ik weet als geen ander, gezien de internationale contacten die ik heb opgedaan tijdens het werk,.hoe goed  we het soms hebben. Maar dat staat los van het soms doe maar raak inkoop gedrag van sommige afdelingen binnen de politie. Waardoor aardige bedragen worden uitgegeven aan producten waar we niet opzitten te wachten.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1612 Gepost op: 9 juli 2012, 16:53:47
Dan zou er in sommige ook eens zéér goed gekeken moeten worden op aanraden van wie die "afdelingen" die aankopen doen, vertellen de juiste mensen wel wat er belangrijk is...


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #1613 Gepost op: 9 juli 2012, 18:52:07
Ik ontken ook niet dat er nog veel te verbeteren valt. Wel kan ik kijken naar wat er de afgelopen 4 jaar is verbeterd. En de situatie begin 2009 was een stuk slechter dan nu...
Wout


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1614 Gepost op: 10 juli 2012, 22:27:28
Ik ontken ook niet dat er nog veel te verbeteren valt. Wel kan ik kijken naar wat er de afgelopen 4 jaar is verbeterd. En de situatie begin 2009 was een stuk slechter dan nu...

qua aankoop misschien.... toch zou ik liever het voertuig rijden wat er in 2009 stond dan de Touran nu... toen reden wij nl met MB 220 CDI.... auto's met een dijk van een wegligging en ook qua snelheid meer dan genoeg... O0 maar goed... het is niet anders.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1615 Gepost op: 10 juli 2012, 22:33:26
Ik ontken ook niet dat er nog veel te verbeteren valt. Wel kan ik kijken naar wat er de afgelopen 4 jaar is verbeterd. En de situatie begin 2009 was een stuk slechter dan nu...

Als we het even (puur) bij de voertuigen houden denk ik dat héél veel korpsen er (enorm) op achteruit gegaan zijn. Het vervangen van een defecte mobi duurt nu twee weken, het onderhoud duurt veel langer, we moeten er verder voor rijden, auto's moeten compleet leeg gehaald worden want hij komt bij een burgergarage.
We zijn allerlei dingen kwijt die we in 2009 wel hadden (een radio, een tekstmatrix, een puist aan blauwe signalering)

En om nou te zeggen dat het allemaal goedkoper is geworden? Ik geloof er helemaal niets van.
Wij hadden altijd 3 garage's in onze regio, volledig self-supporting. Als wij nu een lege accu hebben komt er (24/7) een bergingstruck met een powerbooster om de auto een startje te geven. Als er een koplamp(je) stuk is, komt diezelfde kraanwagen.
Service wordt bij de Volkswagen dealer gedaan, waar we natuurlijk goed ''geholpen'' worden. De ruitensproeier van 6 euro is standaard op de rekening....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1616 Gepost op: 10 juli 2012, 22:37:24
Service wordt bij de Volkswagen dealer gedaan, waar we natuurlijk goed ''geholpen'' worden. De ruitensproeier van 6 euro is standaard op de rekening....
Toevallig bij een van de -Point dealers?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1617 Gepost op: 10 juli 2012, 22:42:18
Toevallig bij een van de -Point dealers?

Negatief....

Overigens is het natuurlijk logisch dat je bij een merk-dealer (veel) meer kwijt bent als dat je het in eigen beheer doet. Eerst keek de monteur en gaf hij aan dat de bandjes nog wel 5000 km mee konden. Nu zetten ze er twee nieuwe onder, want je haalt de eerst volgende 10.000 beurt niet met die banden.
Wieldopje gekrast, hup nieuw wieldopje er op. Leuk zaken doen natuurlijk, een klant die geen vragen stelt maar gewoon betaald  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1618 Gepost op: 11 juli 2012, 04:24:39
Als we het even (puur) bij de voertuigen houden denk ik dat héél veel korpsen er (enorm) op achteruit gegaan zijn. Het vervangen van een defecte mobi duurt nu twee weken, het onderhoud duurt veel langer, we moeten er verder voor rijden, auto's moeten compleet leeg gehaald worden want hij komt bij een burgergarage.
We zijn allerlei dingen kwijt die we in 2009 wel hadden (een radio, een tekstmatrix, een puist aan blauwe signalering)

En om nou te zeggen dat het allemaal goedkoper is geworden? Ik geloof er helemaal niets van.
Wij hadden altijd 3 garage's in onze regio, volledig self-supporting. Als wij nu een lege accu hebben komt er (24/7) een bergingstruck met een powerbooster om de auto een startje te geven. Als er een koplamp(je) stuk is, komt diezelfde kraanwagen.
Service wordt bij de Volkswagen dealer gedaan, waar we natuurlijk goed ''geholpen'' worden. De ruitensproeier van 6 euro is standaard op de rekening....

Bijzonder. Wij regelen het allemaal als bureau zelf. Niet te veel via Facilitair doen. Dat duurt inderdaad zooooo lang. Zelf korte lijntjes naar de dealer. binnen 1 dag terecht voor onderhoud. Nieuwe banden in een uur bij de bandenboer (geen dealer!). glasservice net zo in 1 dag. Schades worden doorgaans binnen 2 weken hersteld (direct vervangend vervoer noodhulpauto).
Korte lijntjes met Honac. Die komt vaak ook binnen 2 dagen langs voor herstel van wat dan ook...  8)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1619 Gepost op: 11 juli 2012, 04:25:57
Er zijn zelf wijkeenheden waar een bandenboer op een morgen op locatie komt om alle wielen te wisselen van zomer naar winter enz. Van alle auto's.