Ik vind het overigens erg jammer dat er geen full matrix gemonteerd is.
De keuze om dit wel op de Transporter te doen, snap ik niet helemaal.
Ze hadden gemakkelijk een full matrix bij het achterraam kunnen plaatsen.
Ik vind het ontbreken van een MDT een enorm gemis.
Dat is misschien wel iets waar we al heel lang op zitten te wachten bij Haaglanden.
Bevragingen gaan nog steeds via de portofoon bij het wijkbureau.
Dat kan beter en sneller!
Meldingen nalezen, zelf eindrapport maken, en kleine mutaties maken.
Dit had allang mogelijk moeten zijn anno 2012.
Het waren mooi beloften van dhr Opstelten om landelijk een mobiel kantoor op wielen te produceren maar hier is weinig van terecht gekomen.
Voorlopig moet ik elke melding aan het bureau verwerken in BVH.
Blauw op straat?
Alle auto's zijn voorbereid op de inbouw van MDT's, waarop bevraging, navigatie, ANPR, bediening van C2000 en de dakset mogelijk is via een touchscreen i n het dashboard. Er loopt nog een proef met een aantal voertuigen en die moet eerst afgerond zijn eer men de rest gaat inbouwen. Er is in de loop der jaren in alle korpsen wat afgestoeid met systemen en nu probeert men het beste van alles op één systeem te krijgen. Ik heb de testuitvoering mogen bekijken. Een deel van het systeem hebben we in NHN al in een ANPR auto en ik vind het de moeite waard om het eindresultaat af te wachten, We kijken vaak naar Amerika, maar ken een aantal dienders van over zee die met bewondering naar onze moderne apparatuur en netwerken kijken. Veel korpsen werken ook daar met zwaar verouderde techniek.
Het verbaast me overigens te lezen dat er overal nog weer verschillende types auto's reden terwijl juist niet de bedoeling was van de laatste aanbesteding. Maar het is al eerder opgemerkt het kan zijn dat er nog leveringen gebeuren van voor de aanbesteding.
Wat betreft het ontbreken van de radio's in de auto. Dat schijnt door de Raad van Korpschefs bepaald te zijn. Hoezo een kloof tussen de werkvloer en de top. Zelf lekker in een dikke Audi rondgereden worden, maar de werkvloer haar muziekje niet gunnen. Gevolg dat er weer geklooid gaat worden met iPhone e.d. dingen via blue tooth. Maar... er schijnt licht aan het einde van deze tunnel. Er wordt geinventariseerd naar de wnes om weer radio's in te bouwen. Vraag me dan maar weer af waar men de vraag neerlegt. Als het bij een facilitaire dienst terecht komt denk het antwoord al te weten. vsPN kan hel makkelijk een digitale enquête uitzetten onder een willekeurige groep dienders.