Allen, Waarom heeft men niet gekozen om het logo van de zijkanten ook op de achterkant en voorkant te plaatsen. Dit is wel zo duidelijk en iedereen kent toch inmiddels dat logo of niet?? Zoals eerder aangegeven, is dat in lijn met wat de andere HV diensten op de motorkap hebben staan.
Kijk bijv. naar de brandweer: logo met tekst op de deur; alleen de tekst 'BRANDWEER' op de motorkap.
Dat hebben eigenlijk alle diensten met BZK-striping, behalve (tot voor kort) de politie.
Overigens ook wel grappig: ME voertuigen hebben sinds jaar en dag geen regionaam op de motorkap, maar juist wel het logo (met vlammetje dus). Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de ME vaak in interregionaal verband optreedt, en er dan geen verschil moet zijn tussen de ME uit de ene of de andere regio. Voor wat het waard is overigens, want er staan altijd nog wel herkenningstekens op de voertuigen.
Voorbeeld:
Maar ach, veel maakt het niet uit. Het is vooral een kwestie van 'window dressing'; het profileren van de nationale politie. Praktisch is het niet als je het mij vraagt. Tenzij er nog een ingenieus systeem verzonnen gaat worden, waarmee je de voertuigen van collega's kunt onderscheiden. Roepnummerbordjes ofzo