Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 771992 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1960 Gepost op: 4 april 2013, 14:46:11
Was voorschrift is met de hand/hogedruk. Geen wasstraat
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1961 Gepost op: 5 april 2013, 18:48:49
Was voorschrift is met de hand/hogedruk. Geen wasstraat

Da's mooi.. Bij ons is kortgeleden de wasstraat weggehaald omdat deze niet meer voldeed aan de huidige milieu-eisen. Een nieuwe konden we wel schudden is ons medegedeeld.

Dan nog even iets wat ik vreemd vind: Van de week hield onze tweetoon er mee op tijdens een prio-1 rit (Touran, 3 mnd oud). Niet fijn dus. In de oude situatie gingen wij even langs de technische dienst (uitbesteed aan Radio Holland) en werd het meteen gemaakt. Tot mijn verbazing hoorde ik dat zij er niet meer aan mogen komen maar alleen Pon. Dit moet eerst via planon aangevraagd worden en door 10 mensen goedgekeurd met als gevolg een auto die normaal binnen een uur weer klaar was nu al 36 uur stilstaat.

Leve de vooruitgang...  :'(


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1962 Gepost op: 5 april 2013, 18:54:45
Da's mooi.. Bij ons is kortgeleden de wasstraat weggehaald omdat deze niet meer voldeed aan de huidige milieu-eisen. Een nieuwe konden we wel schudden is ons medegedeeld.

Dan nog even iets wat ik vreemd vind: Van de week hield onze tweetoon er mee op tijdens een prio-1 rit (Touran, 3 mnd oud). Niet fijn dus. In de oude situatie gingen wij even langs de technische dienst (uitbesteed aan Radio Holland) en werd het meteen gemaakt. Tot mijn verbazing hoorde ik dat zij er niet meer aan mogen komen maar alleen Pon. Dit moet eerst via planon aangevraagd worden en door 10 mensen goedgekeurd met als gevolg een auto die normaal binnen een uur weer klaar was nu al 36 uur stilstaat.

Leve de vooruitgang...  :'(

Een van de eisen uit de aanbesteding is ook het onderhoud en een service binnen een bepaalde termijn. Ik meende dat dit 24 uur was. Bij ons werkt het nu zo dat we één mailadres hebben en dat deze (wagenparkbeheer) direct doormaild naar HONAC. In het verleden kwam TM/CS zelf voor het onderhoud, dus voor ons is er weinig verschil denk ik.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1963 Gepost op: 5 april 2013, 21:03:57
Een van de eisen uit de aanbesteding is ook het onderhoud en een service binnen een bepaalde termijn. Ik meende dat dit 24 uur was. Bij ons werkt het nu zo dat we één mailadres hebben en dat deze (wagenparkbeheer) direct doormaild naar HONAC. In het verleden kwam TM/CS zelf voor het onderhoud, dus voor ons is er weinig verschil denk ik.

Binnen bepaalde termijn? Daar we moeten bij ons nog even aan wennen vrees ik.  Kennelijk zijn we verwend geweest.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1964 Gepost op: 6 april 2013, 00:05:25
Binnen bepaalde termijn? Daar we moeten bij ons nog even aan wennen vrees ik.  Kennelijk zijn we verwend geweest.

Men gaat er überhaupt vanuit dat met de komst van de Robuuste Basisteams er genoeg voertuigen zijn om een uitvallend voertuig op te vangen. Bij ons zien we nu diverse fusie's waardoor het inderdaad een minder groot probleem is.
Het plaatje dat er per district een aantal reserve voertuigen zijn, heb ik nog niet mee gemaakt  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1965 Gepost op: 6 april 2013, 01:01:29
Men gaat er überhaupt vanuit dat met de komst van de Robuuste Basisteams er genoeg voertuigen zijn om een uitvallend voertuig op te vangen. Bij ons zien we nu diverse fusie's waardoor het inderdaad een minder groot probleem is.
Het plaatje dat er per district een aantal reserve voertuigen zijn, heb ik nog niet mee gemaakt  ::)

Reservevoertuigen hebben wij ook niet wel iets dat er op lijkt. Op ons districtsbureau zijn 2 Golfjes uitgerust voor de noodhulp. Die worden projectmatig gebruikt maar als er elders een noodhulpauto uitvalt gaat er daar een heen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1966 Gepost op: 6 april 2013, 04:39:31
Toen we nog Zafira's reden stond er een opvallende huur-Zafira continu bij de dealer. Deze werd gebruikt als calamiteiten-politieauto. Die was te huren bij schade of lang onderhoud...
Nu hebben we enkele reserve Tourans die al afgeschreven zijn... als calamiteitenauto. Die worden door verschillende wijkteams gebruikt bij schade e.d.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1967 Gepost op: 19 april 2013, 13:11:59
Er zijn er meer geleverd, heb er een stuk of 6 zien staan op het HB. Heb overigens begrepen dat er verder dit jaar (bijna) geen nieuwe voertuigen meer worden geleverd voor de eenheid Den Haag.


Voor "oud Hollands Midden", dus de nieuwe eenheid DenHaag zijn gisteren 4 nieuwe Transporters geleverd ter vervanging van de oude Opel Vivaro`s.
Betreffen Tansporters met één lichtbalk voorop het dak en ingericht voor het vervoer van bikes. Althans, daar is de ruimte voor. Betreffen 2.0 TDI 140 pk bussen met 7-traps DSG.

Achter de bestuurders en passasgiersstoel staan 3 losse stoelen ( kijk richting naar achterzijde) verder is er nog 1 losse stoel direct naast de schuifdeur waarvan de kijkrichting naar voren is. Achter deze stoel een hoge ladekast. Links hiervan de ruimte om bikes neer te zetten en vast te maken.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1968 Gepost op: 21 april 2013, 06:07:31

Voor "oud Hollands Midden", dus de nieuwe eenheid DenHaag zijn gisteren 4 nieuwe Transporters geleverd ter vervanging van de oude Opel Vivaro`s.
Betreffen Tansporters met één lichtbalk voorop het dak en ingericht voor het vervoer van bikes. Althans, daar is de ruimte voor. Betreffen 2.0 TDI 140 pk bussen met 7-traps DSG.

Achter de bestuurders en passasgiersstoel staan 3 losse stoelen ( kijk richting naar achterzijde) verder is er nog 1 losse stoel direct naast de schuifdeur waarvan de kijkrichting naar voren is. Achter deze stoel een hoge ladekast. Links hiervan de ruimte om bikes neer te zetten en vast te maken.

Ik heb de Goudse bus bekeken, echter mis ik LED verlichting (zowel amber als blauw) aan de achterzijde. Daarnaast zag ik dat de bikes er nog niet netjes ingezet kunnen worden of de Goudse colleges hebben de moeite genomen om de bikes er goed in te zetten.
Ik kan geen foto's plaatsen mogelijk dat mijn voorganger (Carv) dit wel kan. En dan ook van de achterzijde, voorzijde en binnenzijde. Dank alvast
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1969 Gepost op: 21 april 2013, 10:41:58
Ah ok, de voertuigen die ik heb zien staan waren in de personen-vervoer uitvoering (is dat een goed woord?) en worden door het PP gebruikt. Dan zullen de overige voertuigen idd naar HM zijn gegaan  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.