Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 758093 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1990 Gepost op: 6 juni 2013, 10:15:26
Hebben jullie er dan nog wel radio inzitten dan ? Of wat zit er nu op die plek?

In oud Hollands Midden hebben ze op de plek van de radio de TomTom geplaatst. Overigens is dit bij de nieuwste voertuigen een Garmin geworden.
Uiteraard hebben ze de radio wel eruit gehaald, daar zit nu een zwarte plaat. Voor als er in 2087 een computer in komt...

Lijkt mij overigens geen fijne positie voor de navigatie, is toch vrij laag in de auto.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1991 Gepost op: 6 juni 2013, 11:39:48
Citaat van: Frank. link=msg=1170534 date=1370506526
Uiteraard hebben ze de radio wel eruit gehaald, daar zit nu een zwarte plaat. Voor als er in 2087 een computer in komt...

Lijkt mij overigens geen fijne positie voor de navigatie, is toch vrij laag in de auto.
Hij zit inderdaad te laag en buiten je normale gezichtsveld. Waardoor je mijns inziens te blik te lang van de weg afhaald tijdens het rijden.
Op het dashboard zoals bij jullie hadden we eerst ook bij de vorige voertuigen.....maarja je kan weer zien dat hier echt over na is gedacht.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1992 Gepost op: 6 juni 2013, 13:49:49
de navigatie moet een aanvulling zijn. Ken je eigen district. Ga deze anders verkennen !

Wat je wel moet kunnen zien :

Meldergegevens ivm terugbellen en terugkoppelen melding.
Melding zelf.

Wat mooi zou zijn is kort afmuteren van de betreffende melding, bevragingen etc etc
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1993 Gepost op: 6 juni 2013, 20:58:19
Citaat van: grizz link=msg=1170609 date=1370519389
de navigatie moet een aanvulling zijn. Ken je eigen district. Ga deze anders verkennen !

Wat je wel moet kunnen zien :

Meldergegevens ivm terugbellen en terugkoppelen melding.
Melding zelf.

Wat mooi zou zijn is kort afmuteren van de betreffende melding, bevragingen etc etc

De navi is voor mij zeker geen aanvulling.
Natuurlijk is het goed om dorpen / wijken / straten te kennen maar met die grote werk gebieden van nu kan je gewoon niet alles weten.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1994 Gepost op: 6 juni 2013, 21:44:58
Citaat van: grizz link=msg=1170609 date=1370519389
de navigatie moet een aanvulling zijn. Ken je eigen district. Ga deze anders verkennen !

Wat je wel moet kunnen zien :

Meldergegevens ivm terugbellen en terugkoppelen melding.
Melding zelf.

Wat mooi zou zijn is kort afmuteren van de betreffende melding, bevragingen etc etc

Ben het helemaal met je eens hoor, maar zeker als student met verschillende plaatsingen tijdens de opleiding is het niet mogelijk. Daarna duurt het zeker een jaar voordat je de grote hoofdstraten kent en de straten waar je regelmatig komt.

Gelukkig ben ik bij mijn laatste plaatsing door coaches met het stratenboekje naar meldingen gestuurd om de wijken te leren kennen ;D. Niet bij spoedmeldingen natuurlijk  >:D


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1995 Gepost op: 7 juni 2013, 05:29:09
Citaat van: Maxx link=msg=1170800 date=1370547898
Ben het helemaal met je eens hoor, maar zeker als student met verschillende plaatsingen tijdens de opleiding is het niet mogelijk. Daarna duurt het zeker een jaar voordat je de grote hoofdstraten kent en de straten waar je regelmatig komt.

Gelukkig ben ik bij mijn laatste plaatsing door coaches met het stratenboekje naar meldingen gestuurd om de wijken te leren kennen ;D. Niet bij spoedmeldingen natuurlijk  >:D


de beste manier.... zo heb ik het ook moeten leren ! blijft het meest van hangen... rij ook bijna nooit op navi. Werk nu in nieuw gebied en probeer daar ook zoveel mogelijk zonder te doen... leer je het snelst je gebied te kennen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1996 Gepost op: 7 juni 2013, 12:41:58
Ik rijd altijd met navi aan, waarom? Als ik in een noodsituatie terecht kom wil ik in één oogopslag kunnen zien waar ik ben. Natuurlijk gebruik ik de navi tijdens surveillance niet en probeer ik zoveel mogelijk zonder navi naar het incident te rijden, maar bij ons springt ie automatisch aan bij een melding.

Ik snap dat er gezegd wordt dat je het 'zonder navi ook moet kunnen' en dat is natuurlijk ook zo, maar laten we wel wezen: we leven in 2013, dat spul is er... waarom niet gebruiken? Ik denk dat ik door het vele gebruik van de navi juist heel goed de weg weet in ons verzorgingsgebied, ook als 'ie uitstaat!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1997 Gepost op: 7 juni 2013, 14:54:00
omdat als die troep uitvalt je het ook zonder moet kunnen ! Dus als je het zonder kunt, dan is die navigatie een mooie en handige aanvulling...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1998 Gepost op: 7 juni 2013, 15:30:11
Ja als, dan moeten we ook fietsen achterin gooien voor als de motor het niet meer doet, een extra blauw pitje voor als de dakset kapot is en een handmatig stopbordje voor als...............

Sorry, beetje flauw. Ik snap waar je heen wilt, ben het ook wel met je eens alleen sommige mensen doen er zo panisch over. Ik ken de weg inmiddels in mn wijk wel, ook zonder navi. Toch gebruik ik hem regelmatig, het ding is er voor en ik vind het gewoon fijn werken  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1999 Gepost op: 7 juni 2013, 15:58:50
Citaat van: grizz link=msg=1170994 date=1370609640
omdat als die troep uitvalt je het ook zonder moet kunnen ! Dus als je het zonder kunt, dan is die navigatie een mooie en handige aanvulling...
Inderdaad zoo hoort het ook volgens mij. Gebruik de navi alleen maar zodat ik weet welke straat ik precies zit (niet overal zijn de straatnamen goed aangegeven, of om te zien of er verder op een goede stop locatie is als ik een auto aan de kant wil zetten. Navigatie is handig maar vertrouw en niet blind op, want heb al vaak genoeg meegemaakt dat er dingen niet klopten  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v