Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 757689 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #2150 Gepost op: 6 maart 2014, 22:09:40
Sta er niet raar van te kijken dat deze straks bij LE rondrijdt.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #2151 Gepost op: 8 maart 2014, 16:46:35
Maar dan hopelijk wel met iets beter op het dak dan die nachtkaars...


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #2152 Gepost op: 15 maart 2014, 11:41:13
Kwam vandaag een filmpje tegen op youtube over de opbouw van Amerikaanse politieauto's.
Erg compleet natuurlijk en daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren. Wat mij opviel was een plastic mal die over de binnenzijde van de achterdeuren werd geplaatst. Hierdoor werd de bediening van de ramen en de deurgrepen onbereikbaar. Een goedkope en praktische oplossing voor vervoer van arrestanten. Kan nooit veel kosten zoiets.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #2153 Gepost op: 15 maart 2014, 12:31:36
Citaat van: rutger84 link=msg=1250992 date=1394880073
Kwam vandaag een filmpje tegen op youtube over de opbouw van Amerikaanse politieauto's.
Erg compleet natuurlijk en daar kunnen wij in Nederland nog wat van leren. Wat mij opviel was een plastic mal die over de binnenzijde van de achterdeuren werd geplaatst. Hierdoor werd de bediening van de ramen en de deurgrepen onbereikbaar. Een goedkope en praktische oplossing voor vervoer van arrestanten. Kan nooit veel kosten zoiets.

De deur rechts achter (plaats van de verdachte tijdens vervoer)  zit bij ons op kinderslot en de bediening van de ruiten achter is uitgeschakeld. Dat laatste is te doen middels een standaard knopje wat volgens mij in elke auto met elektrische ramen achter is uitgerust.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2154 Gepost op: 15 maart 2014, 12:50:13
Waarom een plastic mal aanschaffen, alles wat jij noemt is al niet bedienbaar en zit standaard op de auto. Bij ons zitten beide deuren van achter op kinderslot (helaas)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2155 Gepost op: 16 maart 2014, 15:58:42
Citaat van: silque link=msg=1251006 date=1394884213
Waarom een plastic mal aanschaffen, alles wat jij noemt is al niet bedienbaar en zit standaard op de auto. Bij ons zitten beide deuren van achter op kinderslot (helaas)

Omdat Amerikanen alles politie & hufterproof maken.
In negen van de tien cruisers zit ook een complete tussenwand en een kunstof achterbank.
Er zijn concepten die de hele achterbank vervangen, de gordels omdraaien (zodat de gesp sluit aan de portierzijde) en een afvoerputje in de vloer hebben. Kwestie van nadenken over dingen die hier in de praktijk nog wel eens mis gaan  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2156 Gepost op: 16 maart 2014, 16:16:30
Wat jij noemt zijn nuttige zaken, maar dat is wat anders dan een plastic mal over iets doen wat toch al niet werkt. Double Dutch zegmaar....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #2157 Gepost op: 16 maart 2014, 16:19:18
Citaat van: Jerommeke link=msg=1251340 date=1394981922
Omdat Amerikanen alles politie & hufterproof maken.
In negen van de tien cruisers zit ook een complete tussenwand en een kunstof achterbank.
Er zijn concepten die de hele achterbank vervangen, de gordels omdraaien (zodat de gesp sluit aan de portierzijde) en een afvoerputje in de vloer hebben. Kwestie van nadenken over dingen die hier in de praktijk nog wel eens mis gaan  ::)

Ik ben wel eens bijna door een klant gebeten doordat ik de gordel aan mijn collega doorgaf.
Ik heb wel eens kots uit een Houran geprobeerd te scheppen  :-X
Ik wil het handige led lampje in de kofferbak ruilen met de bouwlamp achter de zonneklep (zoals het vroeger was)
Ik zou wel lekker willen zitten in een Houran. Zonder dat mijn bewapening de stoel sloopt, of klem op de onbeweegbare gordelsluiting leunt zodat mijn koppel ook tijdens het rijden lekker zit.

Tja ik wil zoveel. Maar dat past toch allemaal niet in een PON auto. Je snapt toch wel dat wij niet diegenen zijn die zomaar kunnen bepalen wat praktisch is.. Kom nou :'(
tot die tijd maar in de transporter rijden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2158 Gepost op: 17 maart 2014, 17:24:46
Citaat van: silque link=msg=1251348 date=1394982990
Wat jij noemt zijn nuttige zaken, maar dat is wat anders dan een plastic mal over iets doen wat toch al niet werkt. Double Dutch zegmaar....

Bij ons kunnen de achterportieren gewoon van binnen uit open en kan iedereen de achterruitjes (volledig) laten zakken.

De Touran is een leuke auto voor de wijkagent die een rondje doet maar praktisch voor de noodhulp is hij gewoon niet, die discussie hebben we al een aantal keren gevoerd waarbij iedereen het telkens weer met een aantal punten eens is.
In Amerika bouwen leverancier's een speciale politie-uitvoering. Daar zitten bijvoorbeeld geen deurklinken in de achterdeuren, de versnellingspook is achter het stuur geplaatst zodat de middenconsole voor andere doeleinden gebruikt kan worden en is het hele voertuig (remmen, motor, onderstel, ophanging, bedrading etc.) aangepast
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2159 Gepost op: 17 maart 2014, 17:29:44
Citaat van: Jerommeke link=msg=1251572 date=1395073486
Bij ons kunnen de achterportieren gewoon van binnen uit open en kan iedereen de achterruitjes (volledig) laten zakken.
Dat zijn "problemen" die simpel op te lossen zijn. De achterportieren zet je toch gewoon op het kinderslot? (dat kan iedereen) En bij ons zijn de tourans zo aangepast dat alleen de bestuurder de achterruitjes kan openen. De knoppen achterin het voertuig werken niet.

Deze punten vind ik niet heel overtuigend om te bewijzen dat we een compleet aangepast voertuig nodig hebben.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.