Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 780666 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #2180 Gepost op: 30 april 2014, 23:13:53
Citaat van: Jerommeke link=msg=1263483 date=1398801511
Je kunt je zowiezo afvragen of je met onze diesel onopvallend kunt rijden... Ik herken inmiddels het Volkswagen-diesel geluid  ::)
Even door een straatje rijden of in een zijstraat wachten op een voorbijrijdende auto zonder verlichting is natuurlijk wel erg prettig ;)

Dat is zeker prettig. Je kan dan alleen net zo goed je verlichting aanzetten want door de contourreflectie ben je gelijk stuk.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,389
Reactie #2181 Gepost op: 1 mei 2014, 00:04:53
Ik denk niet alleen door de contourreflectie, je hebt niet zo gek veel licht nodig om de omtrek van een auto te zien, dan word je al "verraden" door het silhouet van de lichtbalk of pit; als je echt oonopvallend wil zijn neem je een ongemarkeerd voertuig met alle features in "hide away"uitvoering...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2182 Gepost op: 1 mei 2014, 02:57:56
Citaat van: HGL link=msg=1263815 date=1398885192
Kun je op deze wijze ook de standaard begrenzer eraf halen die er voor de politie op zit? Dit aangezien de Touran standaard niet meer leverbaar is als 140pk versie (maar de politie in de aanbesteding een auto met 140pk heeft staan, niet minimaal 140pk......) hierdoor word de fabrieks Touran met 177Pk teruggebracht naar 140Pk om aan de aanbesteding te voldoen!!!

Kun je dit met VAGcom ongedaan maken?

Middels software is een hele hoop aan te passen. En dat gebeurd ook. Onze HondenTransporters (180pk) zijn geknepen en hebben slechts 155 pk. ze doen 160 op de teller.
De importeur ontkent dat ze geknepen zijn. Echter we hebben ze op de rollenbank gehad en dan blijkt dat er veel minder pk's in zit.
En een 180pk transporter moet 200 op de teller kunnen hebben...

Via via hoorde ik dat ze geknepen zijn om ze heel te houden, gezien het politiegebruik en de daardoor ontstaande kosten.
Overigens is de VW Touran 140 BMT Comfortline, nog steeds te bestellen.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #2183 Gepost op: 1 mei 2014, 10:23:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1263864 date=1398905876
Overigens is de VW Touran 140 BMT Comfortline, nog steeds te bestellen.
Misschien voor de politie wel maar de 2.0 , 140pk automaat vind ik niet meer terug in de prijslijsten. Handgeschakeld wel, automaat niet. Maar neem aan dat ze voor de politie nog gewoon gebouwd worden.


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #2184 Gepost op: 1 mei 2014, 12:48:36
In Duitsland doen ze een stuk minder aan de standaard pakketten daar stel je hem gewoon zelf samen met de opties die je wilt hebben dus denk dat het voor de huidige Stouran ook geld.


Odin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #2185 Gepost op: 2 mei 2014, 11:11:26
Citaat van: HGL link=msg=1263815 date=1398885192
Kun je op deze wijze ook de standaard begrenzer eraf halen die er voor de politie op zit? Dit aangezien de Touran standaard niet meer leverbaar is als 140pk versie (maar de politie in de aanbesteding een auto met 140pk heeft staan, niet minimaal 140pk......) hierdoor word de fabrieks Touran met 177Pk teruggebracht naar 140Pk om aan de aanbesteding te voldoen!!!

Kun je dit met VAGcom ongedaan maken?

De Touran 2.0TDI 140pk is voor de Duitse markt nog gewoon beschikbaar.
In NL is deze uitvoering uit de prijslijsten gehaald, ivm de steeds lagere CO2-grenswaarden die de BPM bepalen.
Hierdoor wordt deze auto veel te duur. De consumentenvraag naar de 2.0TDI DSG 140pk is te klein, ook gelet op het feit dat er volgend jaar een compleet nieuwe Touran (MQB) komt. Gebeurt wel vaker met bepaalde uitvoeringen dat ze uit de prijslijst gaan als ze te weinig besteld worden.
Maargoed, omdat de auto in Duitsland nog gewoon leverbaar is, kan PON (als importeur) deze auto toch nog aanbieden aan hun klant de Politie. Misschien dat je m als particulier op speciale aanvraag kunt krijgen.

Er wordt iig niets terug getuned.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1263864 date=1398905876
Middels software is een hele hoop aan te passen. En dat gebeurd ook. Onze HondenTransporters (180pk) zijn geknepen en hebben slechts 155 pk. ze doen 160 op de teller.
De importeur ontkent dat ze geknepen zijn. Echter we hebben ze op de rollenbank gehad en dan blijkt dat er veel minder pk's in zit.
En een 180pk transporter moet 200 op de teller kunnen hebben...

Via via hoorde ik dat ze geknepen zijn om ze heel te houden, gezien het politiegebruik en de daardoor ontstaande kosten.
Overigens is de VW Touran 140 BMT Comfortline, nog steeds te bestellen.

Kan me moeilijk voorstellen dat ze af-importeur een motor knijpen.
Het is ook zinvol om te weten of men de pk's aan de wielen heeft gemeten of aan de krukas. De fabriekspk's zijn pk's aan de krukas. Als men alleen de wielpk's heeft gemeten, heb je ook te maken met aandrijf/wrijvingsverliezen, dus zal die waarde lager uitvallen en zal er een correctie moeten worden toegepast om de krukaspk's te bepalen.

Als het echt zo is, moet men er mee terug naar de dealer/importeur en geld terugeisen. Je betaalt immers extra voor die BiTDI uitvoering met het extra koppel en vermogen etc.
Ervaring leert dat sterkere uitvoeringen juist betrouwbaarder zijn onder iets heftigere omstandigheden, ivm de reserves die ze hebben t.o.v. lichtere motorisering.

De top die wordt afgegeven door VW is ~190km/h, tel daar een paar honderd kg ombouwgewicht en extra weerstand (die progressief toeneemt naarmate de snelheid toeneemt) van de dakset bij op, dan is het niet zo heel vreemd dat de bus niet aan de 200 echte km/h komt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2186 Gepost op: 2 mei 2014, 11:17:41
Is het waar dat de politie Tourans worden voorzien van extra bodemplaten?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Odin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #2187 Gepost op: 2 mei 2014, 11:24:27
Bij mijn weten is het gewoon de standaard bodemplaat, die in totaliteit wel uit meerdere onderdelen bestaat.
De Tourans hebben wel een zgn. slechtwegdek pakket (20mm meer bodemvrijheid en verzwaarde veren)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2188 Gepost op: 2 mei 2014, 19:48:48
Citaat van: Odin link=msg=1264142 date=1399021886
Kan me moeilijk voorstellen dat ze af-importeur een motor knijpen.
Het is ook zinvol om te weten of men de pk's aan de wielen heeft gemeten of aan de krukas. De fabriekspk's zijn pk's aan de krukas. Als men alleen de wielpk's heeft gemeten, heb je ook te maken met aandrijf/wrijvingsverliezen, dus zal die waarde lager uitvallen en zal er een correctie moeten worden toegepast om de krukaspk's te bepalen.

Als het echt zo is, moet men er mee terug naar de dealer/importeur en geld terugeisen. Je betaalt immers extra voor die BiTDI uitvoering met het extra koppel en vermogen etc.
Ervaring leert dat sterkere uitvoeringen juist betrouwbaarder zijn onder iets heftigere omstandigheden, ivm de reserves die ze hebben t.o.v. lichtere motorisering.

De top die wordt afgegeven door VW is ~190km/h, tel daar een paar honderd kg ombouwgewicht en extra weerstand (die progressief toeneemt naarmate de snelheid toeneemt) van de dakset bij op, dan is het niet zo heel vreemd dat de bus niet aan de 200 echte km/h komt.

Als een auto 180 pk moet hebben zie je dat op de rollenbank. Transporters 180pk hebben overigens vaak al meer dan dat. Toch wordt er 155pk gemeten. De top van 160 op de teller klopt ook niet. Een Transporter 180pk moet minstens 200 op de teller kunnen krijgen.
Ik heb dit bij een andere Transporter met lichtbak ook gezien.
40 kilometer verschil is idioot natuurlijk, en alleen toe te schrijven aan het mindere vermogen.
Onze 140pk Tranporter haalt zelfs in gunstig gevallen al 180 op de teller.

Overigens zijn de beide Tranporters na een jaar steggelen, middels chiptuning weer aangepast en hebben ze nu weer ruim 180pk. Ook trekken ze weer als een beest. Beter dan orginele 180pk's.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2189 Gepost op: 2 mei 2014, 20:22:30
De orginele T5 Transporters (hondengeleiders) van GLM met 180pk motor liepen ruim 195, soms 200 op de teller. Waren met een NH Touran alleen bij te houden door in de slipstream te gaan zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein