Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 780597 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #2270 Gepost op: 8 juli 2014, 12:08:05
Werk in Oost en mag dan ook met die auto dienst doen. Echt super mooi systeem. Losse scherm betreft onze standaart navigatie. Aangezien de meldingen nog niet op het grote scherm gezet kunnen worden nu nog met tweede schermpje  :)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2271 Gepost op: 8 juli 2014, 20:58:17
Citaat van: kaasje link=msg=1282593 date=1404813784
Nou woehoe, wat een wonderlijk systeem. TomTom Pro heeft al jaren zo'n systeem, vervangt ook meteen wat wij kennen als AVLS. Maar blijkbaar vinden we liever nieuwe wielen uit.
Op VDO-Dayton werkt het ook al heel wat jaren, deze optie was alleen bij slechts een aantal korpsen in gebruik waaronder ZHZ.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2272 Gepost op: 9 juli 2014, 17:55:20
Pff en wij maar lopen klooien met die tomtom's met oude kaarten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2273 Gepost op: 10 juli 2014, 11:11:11
Citaat van: silque link=msg=1282767 date=1404921320
Pff en wij maar lopen klooien met die tomtom's met oude kaarten.
met nog van die vierkante schermpjes  :'(
Hobby Bobby eenheid Den Haag

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #2274 Gepost op: 10 juli 2014, 11:17:45
Kaarten van 3 jaar oud...
--Niets is wat het lijkt--

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2275 Gepost op: 10 juli 2014, 11:58:05
Ik sta er nog dagelijks van te kijken dat er zulke grote verschillen zijn tussen de korpsen maar zelfs ook tussen districten/bureaus.
ZHZ mag al jaren niet klagen qua materiaal. Nieuwe porto's/mob's met werkende GPS-functie, elke voertuig is buiten de GPS om te volgen door een locater/AVLS in het voertuig (zelfs sommige burgerauto's ), nauwelijks oude voertuigen, goed uitgeruste burgerauto's, bike-surveillance, al jaren lang bevragingsmogelijkheden in de dienstvoertuigen incl. automatisch koppelen van meldingen, lange wapenstok die tot de standaarduitrusting in ieder voertuig behoort en natuurlijk niet te vergeten de diensttelefoons met BVI-IB enz.

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2276 Gepost op: 10 juli 2014, 18:33:51
Citaat van: Carv link=msg=1282548 date=1404765136
In het personeelsblad 24/7 van deze maand staat een stukje over de Noodhulpauto van de toekomst inclusief foto.

Is het type auto welke we al eerder hier op het forum voorbij hebben zien komen. Alleen nu met appart scherm voor  navigatie en niet zoals eerst geintegreerd in hetzelfde systeem.

Volgens het stukje rijden er 20 test voertuigen door heel het land ?! Veel nieuwe info staat er overigens niet bij.

Ik heb het gelezen.
Men sprak jaren gelden al over het politievoertuig van de toekomst maar daar is nog weinig van te merken.
Verder snap ik niet dat men met VDO blijft werken.
Het is een oud systeem met slechte kaarten (grafisch) en geen touch screen.
CityGis zit bijna in elke ambulance en brandweer voertuig maar bij de politie zie je het zelden.
Dat werk wel heel prettig. Groot scherm, duidelijke kaarten, heel makkelijk andere eenheden opzoeken en met touch screen zodat het zoeken op de kaart snel en makkelijk gaat.
Volgens mij werkt men vanuit de politie alleen in regio Groningen en bij de LE met CityGis.
 O0

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2277 Gepost op: 10 juli 2014, 19:35:00
Als ik me niet vergis kan de meldkamer bij Citygis ook tijdelijke wegopbrekingen invoeren, dat gedeelte wordt dan automatisch uit de navigatie route gehaald.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2278 Gepost op: 10 juli 2014, 22:51:54

Correct en tevens juist! ;)

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #2279 Gepost op: 11 juli 2014, 00:01:18
ZHZ maakt ook (deels) gebruik van CityGis en dat werkt inderdaad heel erg fijn. Heel veel mogelijkheden!