Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 778276 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2280 Gepost op: 12 juli 2014, 17:18:28
Het inschieten van een melding in de navigatie werd in Rotterdam-Rijnmond eind jaren '90 / beginjaren 2000 al ingevoerd. Blik op de Weg heeft daar destijds nog een item aan gewijd. Bizar eigenlijk dat dit anno 2014 nog niet landelijk én niet multidisciplinair is opgepakt. Zitten we straks weer allemaal hardware te kopen, infrastructuur te bouwen, kaarten aan te schaffen en wegopbrekingen in te voeren, etc.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Cop/Fireman

• Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #2281 Gepost op: 13 juli 2014, 08:06:44
Citaat van: RS6 link=msg=1282923 date=1405010031
Ik heb het gelezen.
Men sprak jaren gelden al over het politievoertuig van de toekomst maar daar is nog weinig van te merken.
Verder snap ik niet dat men met VDO blijft werken.
Het is een oud systeem met slechte kaarten (grafisch) en geen touch screen.
CityGis zit bijna in elke ambulance en brandweer voertuig maar bij de politie zie je het zelden.
Dat werk wel heel prettig. Groot scherm, duidelijke kaarten, heel makkelijk andere eenheden opzoeken en met touch screen zodat het zoeken op de kaart snel en makkelijk gaat.
Volgens mij werkt men vanuit de politie alleen in regio Groningen en bij de LE met CityGis.
 O0

Dan moeten we dit maar invoeren of er moet iets 'beters' zijn?? 98uiye
"Waakzaam & Dienstbaar"

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2282 Gepost op: 13 juli 2014, 11:11:40
Enige tijd terug zijn bij ons alle VDO navigaties vervangen door een ander systeem. De naam moet ik even schuldig blijven maar het is niet CityGIS. Na een moeilijke start werkt het redelijk goed.

Is een tochscreen van ongeveer 8 tot 10 inch groot, ingebouwde navigatie. Meldingen worden direct ingeladen, en ook de tekst van de melding is realtime mee te lezen. Ook kan er beperkte bevraging gedaan worden (RDW, CVI en OPS).

Het is ook niet het "systeem van de toekomst" maar ik dacht dat dit landelijk het systeem zou worden...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2283 Gepost op: 13 juli 2014, 14:02:20
Ik ben dan echt heel erg benieuwd waarom wij zo achterlopen idd, weet iemand of er inderdaad een landelijke invoering van een dergelijk systeem aan zit te komen of zijn dat nog steeds geruchten?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2284 Gepost op: 13 juli 2014, 14:10:14

Iets te maken met het diverse ICT beleid welke jaren lang binnen de diverse overheidsdiensten rond heeft gewaard??

Opzich moet ik wel zeggen dat wij hier als Nederland wel erg vooruit lopen. Ken eigenlijk alleen de VS waar men met volwaardige computers in de auto's rijden. Daarnaast ken ik geen enkel land welke zoveel kan in de auto, op de speciale bussen na dan.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2285 Gepost op: 13 juli 2014, 14:14:00
Citaat van: DiNozzo link=msg=1283400 date=1405242700
Enige tijd terug zijn bij ons alle VDO navigaties vervangen door een ander systeem. De naam moet ik even schuldig blijven maar het is niet CityGIS. Na een moeilijke start werkt het redelijk goed.

Is een tochscreen van ongeveer 8 tot 10 inch groot, ingebouwde navigatie. Meldingen worden direct ingeladen, en ook de tekst van de melding is realtime mee te lezen. Ook kan er beperkte bevraging gedaan worden (RDW, CVI en OPS).

Ik gok dat wij het zelfde systeem hebben, ook ik moet de naam even schuldig blijven.
Bij ons is de bevragingsmogelijkheid niet ingeschakeld, maar wij hebben allemaal op de man een BlackBerry met BVI-B bevragingsmogelijkheid.
Er zitten bij ons nog redelijk wat foutjes in (telefoonnummer van de melder komt er niet in, meldingen worden niet altijd goed ingeschoten), maar opzich werkt het aardig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #2286 Gepost op: 13 juli 2014, 14:16:14
Citaat van: tcf link=msg=1283013 date=1405029678
ZHZ maakt ook (deels) gebruik van CityGis en dat werkt inderdaad heel erg fijn. Heel veel mogelijkheden!
en de brandweer zhz ook ( deels ) icm statusbox, werkt zeker erg fijn!  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2287 Gepost op: 19 juli 2014, 01:03:40
Citaat van: Jerommeke link=msg=1283415 date=1405253640
Ik gok dat wij het zelfde systeem hebben, ook ik moet de naam even schuldig blijven.
Bij ons is de bevragingsmogelijkheid niet ingeschakeld, maar wij hebben allemaal op de man een BlackBerry met BVI-B bevragingsmogelijkheid.
Er zitten bij ons nog redelijk wat foutjes in (telefoonnummer van de melder komt er niet in, meldingen worden niet altijd goed ingeschoten), maar opzich werkt het aardig.

Helaas zit het alleen in de Transporters en dan op het dashboard zodat je er zonder het afdoen van je gordel en dicht erop schuift er amper bijkomt. Er zit een aansluiting in tussen de voorstoelen tbv het aansluiten van een toetsenbord, maar helaas is deze niet aanwezig. Scherm moet dus op een andere plek komen wil het goed te gebruiken zijn in mijn ogen! Tijdens de NSS reed ik in een Touran van een andere regio en bij deze zat het scherm op de plek van de radio (uitgebouwd). Dat was een topplek voor dit scherm. Niet kunnen testen of het scherm werkte btw.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2288 Gepost op: 23 juli 2014, 15:22:28
De collega waar ik vannacht dienst mee had, vertelde uit betrouwbare bron vernomen te hebben dat nu de laatste versies van de Touran/Transporter met automaat worden uitgeleverd en dat ze in de toekomst over willen gaan op handgeschakeld. Dit vanwege de hoge kosten van een automaat...

Lijkt me zelf een sterk WIS verhaal, iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2289 Gepost op: 23 juli 2014, 16:22:08
Onzin. De automaat scheelt juist geld, aan verbrande koppelingsplaten, kapotte versnellingsbakken en schades (door het wegnemen van heel vele handelingen tijdens het rijden). Een automaat is bovendien aanbesteed, dus daar kan niet zo maar vanaf geweken worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein