Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 772032 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #2340 Gepost op: 25 november 2014, 21:18:40
Weinig nieuws, bij ons bijna allemaal al het geval  O0
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2341 Gepost op: 26 november 2014, 00:23:37
Citaat van: Hammie link=msg=1310493 date=1416935038
Vrij recent een nieuwe transporter op het team gekregen, wat schets mijn verbazing...twee banken achterin  ??? Hoe de bikes nu mee moeten weet niemand  98uiye ideaal dat landelijke gedoe  :-X

Men had vanuit het team dan vooraf moeten aangeven dat er een BIKE bus gewenst is.
Die is namelijk gewoon leverbaar. (ZaWa en eenheid Noord NL hebben er al een aantal.)
Jammer dat er gewoon wat besteld is zonder overleg te hebben.  :(


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2342 Gepost op: 26 november 2014, 10:28:33
Citaat van: Hammie link=msg=1310493 date=1416935038
Vrij recent een nieuwe transporter op het team gekregen, wat schets mijn verbazing...twee banken achterin  ??? Hoe de bikes nu mee moeten weet niemand  98uiye ideaal dat landelijke gedoe  :-X

De transporter is in 2 uitvoeringen te verkrijgen, de noodhulp/handhaving versie (met één bank) en de 'normale' versie (met twee banken). Laatst genoemde wordt veel gebruikt voor transport van personen en bij ME (flex, PP).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2343 Gepost op: 26 november 2014, 10:33:51
De handhavings-versie hebben de 2 banken. 3 achterin, 3 daarvoor en 2 stoelen voorin. Die versie hebben wij namelijk en daar staan een paar fotos van onder kopje surveillance bussen. 09TVV5.
Wii hebben van de middelste bank de stoel bij de schuifdeur eruitgehaald. Dan hou je een 2 zits over. En die bank is meteen de afscheiding tussen verdachte en collegas voorin.
Prima noodhulpbus van gemaakt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2344 Gepost op: 26 november 2014, 10:58:14
Zijn er dan 3 versies van de transporter te bestellen, of heb ik het beestje de verkeerde naam gegeven? Je kunt namelijk kiezen uit de versie met en zonder banken. Ofterwijl: wel of geen personenvervoer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #2345 Gepost op: 26 november 2014, 15:07:44
Citaat van: silque link=msg=1310612 date=1416995894
Zijn er dan 3 versies van de transporter te bestellen, of heb ik het beestje de verkeerde naam gegeven? Je kunt namelijk kiezen uit de versie met en zonder banken. Ofterwijl: wel of geen personenvervoer.
Inderdaad 3, de gesloten bus met dus alleen voorin twee stoelen. Dubbele cabine, met dus voorstoelen, en één achterbank, En dan inderdaad nog de personenvervoer, met dus 2 banken achterin.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2346 Gepost op: 29 november 2014, 14:12:05
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1310688 date=1417010864
Inderdaad 3, de gesloten bus met dus alleen voorin twee stoelen. Dubbele cabine, met dus voorstoelen, en één achterbank, En dan inderdaad nog de personenvervoer, met dus 2 banken achterin.

Negatief !

Er zijn twéé bussen aanbesteed, de handhavingsvariant (met 2 banken achterin en zonder traffic-advisor, lichtkrant etc) en de noodhulpvariant (met 1 bank achterin, traffic advisor etc.)

Als je als korps kunt omschrijven waarom je met deze twee niet uit de voeten kunt (bijv. vanwege het vervoer van bike's) mag je afwijken van de aanbesteding máár moet je (zover als mogelijk) wél bij het merk en de leverancier van de aanbesteding blijven (Volkswagen/PON/HONAC). Zo kan het dus dat er allerlei versie's van Transporters rijden, van extra lange tot degene met een ''dichte'' achterkant.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2347 Gepost op: 7 januari 2015, 11:28:40
Ik heb eens een berichtje gelezen dat het start/stop systeem van de Touran bij de dealer kan worden uitgeschakeld. Klopt dit? Onze dealer zegt namelijk dat het er af-fabriek in zit en dus niet kan worden uitgeschakeld door hun?  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2348 Gepost op: 7 januari 2015, 13:34:53
Ja is middels vagcom door de juiste dealer uit te schakelen. Net als de gordelpiepverklikker. Die is bij ons ook uitgeschakeld.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2349 Gepost op: 7 januari 2015, 14:14:03
Wat bedoel je met de juiste dealer? dit is gewoon een VW dealer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.