0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.
Mijn teamgebied bestaat uit 4 gemeenten met een totale oppervlakte van 466 vierkante km. Tegen dat ik de straten goed uit mijn hoofd ken kan ik met pensioen.
Vandaag bij 'de hark voorbij' geweest waar de auto van de toekomst stond. Deze auto was uitgerust met Citygis navigatie en een zgn 'momo' waarin je de GMS melding kunt lezen, bij kunt typen, info bevragingen doen etc etc. Navigatie wordt automatisch gepusht nadat je de melding accepteert. De persoon bij de auto vertelde dat dit de landelijke standaard wordt en dat uiterlijk 1 april 2016 alle noodhulpauto's zijn omgebouwd. Er zouden er nu al 80 klaar staan bij PON met deze setup?Overigens hadden zij nog een extra 'tablet' aan boord waarop ze konden inloggen op het syteem, aangiftes konden typen etc. Dit wordt nog niet standaard, maar draaien ze wel een proef mee in oost NL.
Weet iemand al wat meer info te vinden over deze ontwikkelingen? Het is nergens terug te lezen verder.
Politie+ staats iets (niet veel) meer info.
TSH Oost-Brabant @TSHOostBrabant 4m4 minutes agoWij testen diverse computersystemen in onze voertuigen ivm landelijke uitrol #Nationalepolitie #MDT #Orion #citygis